Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes IV - Magia - Życie




Opis szkoły magii Życia w Heroes of Might nad Magic IV.

Magia Życia to mnogość błogosławieństw, z których najlepsze to chyba grupowe ochrony przed poszczególnymi frakcjami. Jeżeli bitwa będzie dłuższa nasz kapłan może skompletować wszystkie ochronne zaklęcia (Modlitwa + Niebiańska zbroja + Ochrona + Grupowe błogosławieństwo), a wówczas nasze wojska zyskają naprawdę poważne wzmocnienie.

W magii Życia nie ma zaklęć ofensywnych, z wyjątkiem dwóch średniawych zaklęć służących do eliminacji demonów i nieumarłych. Nie są one zbyt potężne; niemniej jednak w rękach wysokopoziomowego maga mogą stanowić groźna broń, szczególnie na oblężenia miast.

Ostatnie dwa zaklęcia nie mogą być rzucane przez bohatera. – należą one do jednostek: anioła i feniksa. O aniele wiadomo wszystko jednak Odrodzenie feniksa wymaga szerszego omówienia. Wielu ludzi nie wie, że to jest zwykłe zaklęcie i pod koniec bitwy bezsensownie nic z nim nie robią. Tymczasem możemy niwelować straty w tych stworzeniach rzucając po prostu ten czar. Jeżeli mieliśmy 20 feniksów, a choć zginęły 3, to dlaczego mielibyśmy je tracić? Wystarczy kliknąć w księdze czarów.

Są takie dwa niedoceniane zaklęcia; Obrońca i Męczennik. Pierwsze idealnie nadaje się dla jednostek zasłaniających naszych strzelców przed kontratakami, drugie stwarza duże możliwości strategiczne. Możemy np. przenieść obrażenia kluczowych jednostek na jakiegoś silnego bohatera, którego zawczasu obdarowaliśmy Regeneracją i Aniołem stróżem (najlepiej z butelki...). Ciekawym zaklęciem jest tez Sanktuarium, które pozwala rozstawić jednostki na polu bitwy, spokojnie podejść ciężką piechotą (np. krzyżowcami) do wrogich strzelców, albo kombinować tak, by bronić własnego. Sanktuarium może też być ratunkiem dla naszych wojsk, umożliwiając wycofanie się na drugi brzeg pola, by walczyć w obronie.

Magia Życia to jedna z lepszych opcji dla samotnego bohatera. Mamy tu Regenerację, Niebiańską tarczę i mnogość zaklęć leczniczych. Jeżeli w armii jest więcej bohaterów, to gdy zginą możemy ich wskrzesić Boską interwencją. W magii Życia jest też jedyne zaklęcie usuwające Truciznę i Zarazę – Uzdrowienie (no i jego grupowa wersja).



ZOBACZ TAKŻE ZAKLĘCIA MAGII:

Ładu

Chaosu

Śmierci

Natury


POZIOM I
  • jednostka pod wpływem tego zaklęcia zawsze zadaje maksymalne obrażenia
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 2 pkt. many
Błogosławieństwo
  • usuwa z sojuszniczej jednostki wszelkie klątwy
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 2 pkt. many
Egzorcyzm
  • zadaje średnie obrażenia wszystkim istotom ze sfery Śmierci. Nie trzeba widzieć atakowanej jednostki (skuteczne szczególnie na wrogich bohaterów)
  • obrażenia: 49 + 4/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 2 pkt. many
Święte słowo
  • przywraca część utraconych punktów zycia. Nie potrafi wskrzeszać
  • moc: 33 + 3/poziom leczonych obrażeń
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 2 pkt. many
Zasklepienie rany
  • zwiększa obronę sojuszniczej jednostki
  • moc: +25% obrony
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 2 pkt. many
Duchowa zbroja
  • przywołuje w miejsce rzucanie zaklęcia statek. Warunki: gracz musi podsiać statek (tzn. musi być zatknięta na nim jego flaga), a bohater musi stać na wybrzeżu. Wyjątkowo rzadkie zaklęcie
  • typ: zaklęcie mapy przygody
  • koszt: 2 pkt. many
Przywołanie łodzi
POZIOM II
  • zmniejsza obrażenia otrzymywane przez nasze oddziały od jednostek Chaosu, a także zapewnia odporność na zaklęcia Chaosu
  • moc: +50% obrony, +50% odporności na magię
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Ochrona przed Chaosem
  • zmniejsza obrażenia otrzymywane przez nasze oddziały od jednostek Ładu, a także zapewnia odporność na zaklęcia Ładu
  • moc: +50% obrony, +50% odporności na magię
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Ochrona przed Ładem
  • zmniejsza obrażenia otrzymywane przez nasze oddziały od jednostek Śmierci, a także zapewnia odporność na zaklęcia Śmierci
  • moc: +50% obrony, +50% odporności na magię
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Ochrona przed Śmiercią
  • zmniejsza obrażenia otrzymywane przez nasze oddziały od jednostek Natury, a także zapewnia odporność na zaklęcia Natury
  • moc: +50% obrony, +50% odporności na magię
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Ochrona przed Naturą
  • zwiększa obronę wręcz i na dystans wszystkich jednostek w armii o ile podczas swojej kolejki wybiorą opcję obrony
  • moc: +50% obrony
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Obrońca
  • odnawia utracone punkty życia oraz usuwa z jednostki zaklęcia Trucizny oraz Zarazy
  • moc: 55 + 5/poziom leczonych obrażeń
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Uzdrowienie
  • zaklęcie to może być rzucone tylko na samego siebie. Otacza jednostkę tarczą, która przejmuje wszelkie obrażenia (także magiczne) które zostaną zadane tej jednostce. Nie otrzyma ona żadnych obrażeń dopóki nie wyczerpie się życie tarczy
  • życie tarczy: 55 + 5/poziom
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Niebianska tarcza
  • zwieksza do maksimum (10) morale sojuszniczej jednostki
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Radość
  • jednostka poddana temu zaklęciu przez jedną turę nie będzie mogła zaatakować ani rzucić czaru na żadną sojuszniczą jednostkę
  • typ: klątwa
  • koszt: 3 pkt. many
Pieśń pokoju
  • aby użyć tego zaklęcia musisz rzucić je na sojusznicza jednostkę, a następnie wskazać drugą, także sojuszniczą. Wszystkie obrażenia zadane tej drugiej zostaną przeniesione na pierwszą
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 3 pkt. many
Męczennik
  • zaklęcie to zadaje obrażenia każdej jednostce, która zaatakuje wręcz cel zaklęcia
  • typ: błogosławieństwo/ofensywne
  • koszt: 3 pkt. many
Kara
POZIOM III
  • sprawia że wszystkie sojusznicze jednostki zadają maksymalne obrażenia
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 5 pkt. many
Grupowe Błogosławieństwo
  • przywraca część utraconych punktów życia u wszystkich sojuszniczych jednostek, a ponadto zdejmuje z nich zaklęcia Trucizny oraz Zarazy. Nie jest tak mocne jak to rzucane pojedynczo
  • moc: 27 + 2/poziom leczonych obrażeń
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 5 pkt. many
Grupowe Uzdrowienie
  • zadaje średnie obrażenia wszystkim wrogim jednostkom należącym do frakcji Śmierci (także własnym). Nie trzeba widzieć atakowanych jednostek
  • omrażenia: 34 + 3/poziom
  • typ: ofensywne
  • koszt: 5 pkt. many
Święte zawołanie
  • sprawia że pobłogosławiona jednostka będzie co turę odzyskiwać pewną ilość punktów życia zależna od poziomu rzucającego to zaklęcie
  • moc: 22 + 2/poziom leczonych obrażeń
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 5 pkt. many
Regeneracja
  • zwiększa obronę wszystkich sojuszniczych jednostek
  • moc: +25% obrony
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 5 pkt. many
Niebiańska zbroja
POZIOM IV
  • zmniejsza obrażenia otrzymywane przez nasze oddziały od jednostek Chaosu, a także zapewnia odporność na zaklęcia Chaosu
  • moc: +50% obrony, +50% odporności na magię
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 8 pkt. many
Grupowa Ochrona przed Chaosem
  • zmniejsza obrażenia otrzymywane przez nasze oddziały od jednostek Ładu, a także zapewnia odporność na zaklęcia Ładu
  • moc: +50% obrony, +50% odporności na magię
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 8 pkt. many
Grupowa Ochrona przed Ładem
  • zmniejsza obrażenia otrzymywane przez nasze oddziały od jednostek Śmierci, a także zapewnia odporność na zaklęcia Śmierci
  • moc: +50% obrony, +50% odporności na magię
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 8 pkt. many
Grupowa Ochrona przed Śmiercią
  • zmniejsza obrażenia otrzymywane przez nasze oddziały od jednostek Natury, a także zapewnia odporność na zaklęcia Natury
  • moc: +50% obrony, +50% odporności na magię
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 8 pkt. many
Grupowa Ochrona przed Naturą
  • zwiększa morale wszystkich sojuszniczych jednostek do maksymalnego poziomu, czyli 10
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 8 pkt. many
Grupowy zapał
  • zapewnia bonus do życia i obrażeń dla wszystkich jednostek Życia znajdujących się na polu bitwy
  • moc: +25% obrony, +25% obrażeń
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 8 pkt. many
Modlitwa
  • to znakomite zaklęcie usuwa wszelkie klątwy ze wszystkich sojuszniczych oddziałów
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 8 pkt. many
Grupowy Egzorcyzm
POZIOM V
  • gdy rzucimy to zaklęcie na sojuszniczą jednostkę, po śmierci odrodzi się ona w ilości zależnej od poziomu rzucającego. Ilość wskrzeszonych jednostek nie może przekroczyć początkowej ich liczby
  • moc: 1 + 1/10 poziomów życia
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 12 pkt. many
Anioł stróż
  • leczy wszystkie sojusznicze jednostki i wskrzesza poległych bohaterów
  • moc: 55 + 5/poziom leczonych obrażeń
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 12 pkt. many
Boska interwencja
  • sprawia że żadna wroga jednostka nie może zaatakować ani rzucić zaklęcia na żaden sojuszniczy oddział. Zaklęcie kończy się, gdy któraś z naszych jednostek zaatakuje oponenta. Minimalny czas, który musi upłynąć pomiędzy końcem działanie zaklęcia a jego ponownym rzuceniem wynosi 3 tury
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 12 pkt. many
Sanktuarium
  • wskrzesza poległe jednostki na podstawie ich punktów życia
  • moc: 95/1 anioł wskrzeszanych punktów życia
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 24 pkt. many
Wskrzeszenie
  • automatycznie uruchamia się po śmierci ostatniego z feniksów w oddziale, ale może być rzucany i przed tym
  • moc: 55/1 feniks wskrzeszanych punktów życia
  • typ: błogosławieństwo
  • koszt: 12 pkt. many
Odrodzenie





ZOBACZ TAKŻE ZAKLĘCIA MAGII:

Ładu

Chaosu

Śmierci

Natury

Komentarze
mc dnia 30 marzec 2007 o 13:21
tylko 1 zaklencia nie miałemsmiley
aniol54 dnia 05 kwiecień 2007 o 08:46
a ja wsystkie miałem
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 16:34
Za dużo tego leczenia...To tylko dla bohaterów się nadaje.
Po za tym za dużo tych "ochron"...
Loch dnia 29 wrzesień 2007 o 21:41
tylko 1 zaklencia nie miałem smiley smiley
rafmat dnia 21 luty 2008 o 19:32
ile tych błogosławieńst połowa tego powina być czary ofesywne
Michamel dnia 02 marzec 2008 o 12:58
prawda rzcilo mi sie to w oczy jak na moj gust to przydalby sie porzadny czar ofensywny zadajacy duze obrazenia
Lady_Biara dnia 07 lipiec 2008 o 19:38
kit i tyle Życie jest w H IV buuu niestety smiley
LPoGE dnia 01 sierpień 2009 o 10:10
ja tam lubie życie i odpowiada mi ono, szokda ze nie ma listy zaklec tu bo przydalby sie mi, lecznie potrafi niezle pomoc, a dobre buff'y nie sa złe :]
LPoGE dnia 01 sierpień 2009 o 12:15
bardzo dziekuje autorowi za dodanie obrazen(itp) w opisach czarow -przydalo sie zabujczo, dzieki wielkie
LPoGE dnia 01 sierpień 2009 o 12:16
nie widze wielkiej przydatnosci czarow 5 poziomowych
LPoGE dnia 20 sierpień 2009 o 05:18
Bóg mi cuda dal do zrobienia co by niebylo to ciezko zeby nie odpowiadalo teraz, moze po tym jak zle wybieralem przy nich to tak..
LPoGE dnia 20 sierpień 2009 o 09:45
bohater bazujacy na tej umiejetnosci potrafi pokonac czarodziejscie, a nawet czarne smoki (chodzi mi tu o areny)
Spromultis dnia 14 październik 2009 o 08:34
Co jest, wyświetlają mi się budynki, a nie zaklęcia!
jareQ dnia 08 grudzień 2009 o 14:11
Spromultis był błąd. Już jest naprawione smiley
Seba913245 dnia 03 luty 2010 o 16:25
Z piątego poziomu dla mnie są tylko 2 czary przydatnę.
Ja w kampanii używam tylko 3 poziomu czarów.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 25% [1 Głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [2 Głosów]
Dobre Dobre 0% [Żadnych głosów]
Przeciętne Przeciętne 25% [1 Głos]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry