Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes IV - Magia - Śmierć




Opis szkoły magii Śmierci w Heroes of Might and Magic IV.

Czary, jakie znajdziemy w tej szkole wyraźnie dzielą się na trzy rodzaje: klątwy, ożywienia nieumarłych, oraz wspomagacze dla naszych jednostek. Jest też kilka zaklęć ofensywnych. To chyba najbardziej zróżnicowana szkoła magii.

Klątwy wiodą zdecydowany prym wśród rodzajów zaklęć. Na 25 zaklęć z tej szkoły aż 15 stanowią różnorakie przekleąstwa. Dwa z nich są rzucane tylko przez jednostki. Najlepsze z nich to Grupowe Odwołanie, które usunie z wroga wszelkie błogosławieąstwa, takie jak Modlitwa, czy Smocza siła. Najlepiej czekać aż przeciwnik zmarnuje kilka tur na dopieszczenie swoich jednostek swoimi zaklęciami i tuż przed starciem zniwelować wszystkie. Odwołanie używane jest bardzo często do zdejmowania Aniołów stróżów z bohaterów (ciekawe, że nawet jeżeli mamy bohatera z umiejętnością Odporność na magię na poziomie arcymistrzowskim, to np. obserwator i tak może usunąć to zaklęcie). Bardzo denerwujące (dla przeciwnika) i satysfakcjonujące (dla nas). Magia Śmierci dysponuje czarem spowalniającym, który choć nadal rewelacyjny ustępuje jakością zaklęciu z magii Ładu, gdyż nie działa na jednostki mechaniczne i nieumarłe, a ponadto nie ma masowej wersji.

Mając doświadczonego nekromantę stosunkowo łatwo jest opierać się silniejszym armiom. Możemy utrudniać im życie rzucając Grupowy Smutek który nie pozwoli im nabrać zbytniego rozpędu (nawet gdy zaczną wygrywać) a Grupowe Osłabienie (dodatkowo sprzężony z Grupową Klątwą) naprawdę osłabi ich ataki. Dla wrogich magów mamy Magiczną Pijawkę (nie powinno zabraknąć nam dzięki niej many).

Groźną bronią są zaklęcia ożywiające. Powodem tego jest znacznie większa wydajność takowych niż standardowe iluzje. Ożywienie martwych i Zew śmierci nie przedstawiają może niczego szczególnego, ale już Ożywienie szkieletów może być naprawdę bardzo przydatne w początkowych fazach gry (później miejsce tego zaklęcia zajmuje Ożywienie duchów i tak dalej). Ożywiona grupka szkieletów może w kilka chwil urosnąć do wartościowego oddziału, albo też zginąć tylko po to, by atakowana jednostka straciła kontratak. Znacznie minimalizuje to straty na początku gry. Nie trzeba mówić, jakie to ma znaczenie. Ożywienie szkieletów jest zabójcze w rękach jednostki z frakcji ładu – maga. Zdarzało się, że i 200 trupów za jednym razem wstawało z martwych.

Aura strachu przydaje się, gdy kupimy niezwykle wszechstronne, lecz delikatne diabły. Wampiryczne dotknięcie zaś, to jedno z najlepszych błogosławieąstw w całej grze! Niektórzy sądzą nawet, że to najlepszy czar tej szkoły. Wymarzone dla diabłów i kościanych smoków rzecz jasna.

Zaklęcia ofensywne są tylko dwa. Pierwsze z nich – Wyssanie życia nie jest zbyt dobre (właściwie bezużyteczne, chyba że nasz bohater na gwałt potrzebuje HP, a nie mamy już mikstur uzdrawiających), drugie – Ręka śmierci jest z kolei mordecze. Nie ma nic lepszego na jednostki 4-go poziomu; jest też wręcz stworzone do eliminacji wrogich bohaterów. Nie zdarza się jednak zbyt często. Są dwa zaklęcia z pogranicza klątw i zaklęć ofensywnych – Trucizna i Zaraza.

Dwa znakomite czary – Groza i Postarzenie nie mogą być rzucane przez bohaterów. Grozę posiadają dwie jednostki: zmora (Chaos) i Mroczny czempion (Śmierć, a jakże), z czego ten drugi może ją rzucić bagatela trzy (!) razy. Postarzenie jest automatycznie rzucane przy ataku ducha. Tę zdolność posiada także specjalna klasa bohatera – lisz.



ZOBACZ TAKŻE ZAKLĘCIA MAGII:

Ładu

Chaosu

Życia

Natury


POZIOM I
  • przeklęta jednostka zadaje minimalne obrażenia
  • typ: klątwa
  • koszt: 2 pkt. many
Klątwa
  • zmniejsza obronę wrogiej jednostki
  • moc: -20% obronym
  • typ: klątewa
  • koszt: 2 pkt. many
Promieą osłabienia
  • usuwa z wrogiej jednostki wszelkie błogosławieąstwa
  • typ: klątwa
  • koszt: 2 pkt. many
Odwołanie
  • zadaje niewielkie obrażenia co każdą turę. Nie działa na jednostki nieumarłe, mechaniczne ani żywiołaki. Właściwie nie jest to zaklęcie, tylko "choroba" &ndash można ją usunąć jedynie zaklęciem Uzdrowienie, bądź odpowiednią miksturą
  • 16 + 1,5/poziom zadawanych obrażeą
  • typ: klątwa/ofensywne
  • koszt: 2 pkt. many
Trucizna
  • ożywia pewną ilość szkieletów z zabitych jednostek (wrogich, albo sojuszniczych). Nie muszą być to zwłoki. Ilość szkieletów zależy od dostępności martwych stworzeą i od poziomu rzucającego. Po bitwie znikają
  • moc: 11 + 1/poziom szkieletów
  • typ: przywołanie
  • koszt: 2 pkt. many
Ożywienie szkieletów
POZIOM II
  • zmniejsza o połowę szybkość i ruch wrogiej jednostki. Nie działa na mechanicznych i nieumarłych
  • typ: klątwa
  • koszt: 3 pkt. many
Zmęczenie
  • zabiera trochę życia wszystkim jednostkom Życia i Natury znajdującym się na polu bitwy (swoim również). Część wyssanego życia uzdrawia bohatera
  • 16 + 1,5/poziom obrażeą
  • typ: ofensywne
  • koszt: 3 pkt. many
Wyssanie życia
  • zmniejsza do minimum (-10) morale wrogiej jednostki
  • typ: klątwa
  • koszt: 3 pkt. many
Smutek
  • zmniesza obrażenia zadawane przez wrogą jednostkę
  • moc: -25% obrażeą
  • typ: klątwa
  • koszt: 3 pkt. many
Osłabienie
  • zmniejsza obronę i obrażenia zadawane przez wszystkie jednostki Życia na polu bitwy. Bardzo dobre zaklęcie (jak na ten poziom) do przeciwstawianie się Modlitwie
  • moc: -20% obrażeą, -20% obrony
  • typ: klątwa
  • koszt: 3 pkt. many
Przeklęta pieśą
  • ożywia pewną liczbę zabitych jednostek (wrogich lub sojuszniczych). Ich ilość zależy od poziomu rzucającego jak i liczby martwych stworzeą. Ożywieący zachowują się jak iluzje
  • moc: 82 + 7,5/poziom ożywianych punktów życia
  • typ: przywołanie
  • koszt: 3 pkt. many
Ożywienie martwych
  • znakomite, choć niedoceniane zaklęcie. Zmniejsza o połowę liczbę punktów ruchu wrogiej armii, dzięki czemu bardzo łatwo będzie ją dogonić, bądź przed nią uciec
  • typ: zaklęcie mapy przygody/klątwa
  • koszt: 3 pkt. many
Trzęsawisko
POZIOM III
  • zaklęcie rzucane na własną jednostkę. Sprawia, że wrogie stworzenia nie będą jej kontratakować, chyba że są odporne na strach (nieumrali, mechaniczne, berserkerzy etc.)
  • typ: błogosławieąstwo
  • koszt: 5 pkt. many
Aura strachu
  • sprawia że wszystkie wrogie jednostki zadają minimalne obrażenia
  • typ: klątwa :)
  • koszt: 5 pkt. many
Grupowa Klątwa
  • niweluje działanie wszelkich błogosławieąstw u wszystkich wrogich jednostek
  • typ: klątwa
  • koszt: 5 pkt. many
Grupowe Odwołanie
  • podwaja koszt rzucania zaklęć dla wrogiego maga, oraz odzyskuje dla naszego bohatera połowę wykorzystanych przez przeklętego punktów many
  • typ: klątwa
  • koszt: 5 pkt. many
Magiczna pijawka
  • sprawia że wszystkie jednostki na polu bitwy co turę będą tracić pewną ilość punktów życia. Nie działa na istoty pochodzące ze sfery Śmierci
  • 16 + 1,5/poziom zadawanych obrażeą
  • typ: klątwa/ofensywne
  • koszt: 5 pkt. many
Zaraza
  • ożywia pewną ilość duchów z zabitych jednostek (wrogich, albo sojuszniczych). Nie muszą być to zwłoki. Ilość duchów zależy od dostępności martwych stworzeą i od poziomu rzucającego. Po bitwie znikają
  • moc: 6 + 1/4 poziomy ożywianych duchów
  • typ: przywołanie
  • koszt: 5 pkt. many
Ożywienie duchów
  • przeklęta jednostka traci dwie następne tury (nawet jeżeli zostanie zaatakowana). Zaklęcie to mogą rzucać jednostki: zmora i mroczny czempion
  • typ: klątwa
  • koszt: 6 pkt. many
Groza
  • zaklęcie rzucane przez ducha, albo lisza (klasa bohatera) podczas ataku. Przeklęta jednostka traci połowę szybkości i ruchu, a także ma obniżone współczynniki ataku i obrony
  • moc: -25% ataku, -20% obrony
  • typ: klątwa
  • koszt: 0 pkt. many
Postarzenie
POZIOM IV
  • to potężne zaklęcie sprawia, że sojusznicza jednostka będzie odzyskiwać życie w ilości 50% zadanych obrażeą (tylko w walce wręcz)
  • typ: błogosławieąstwo
  • koszt: 8 pkt. many
Wampiryczne dotknięcie
  • dzięki temu zaklęciu wszystkie wrogie jednostki mają do minimum (-10) obniżony parametr morale
  • typ: klątwa
  • koszt: 8 pkt. many
Grupowy Smutek
  • sprawia że wszystkie jednostki wroga zadają naszym wojskom mniejsze obrażenia
  • moc: -25% obrażeą
  • typ: klątwa
  • koszt: 8 pkt. many
Grupowy Smutek
  • ożywia pewną liczbę zabitych jednostek (wrogich lub sojuszniczych). Ich ilość zależy od poziomu rzucającego jak i liczby martwych stworzeą. Ożywieący zachowują się jak iluzje
  • moc: 99 + 9/poziom ożywianych punktów życia
  • typ: przywołanie
  • koszt: 8 pkt. many
Zew śmierci
POZIOM V
  • zabija dowolną sojuszniczą jednostkę, a następnie wskrzesza inną, wskazaną przez rzucającego
  • moc: 2 * [życie zabitej jednostki] * [ilość zabitych jednostek]
  • typ: błogosławieąstwo
  • koszt: 12 pkt. many
Ofiara
  • zabija określona ilość wrogich jednostek, niezależnie od ich poziomu
  • moc: 1 + 1/ok. 2 poziomy zabitych stworzeą
  • typ: ofensywne
  • koszt: 12 pkt. many
Ręka śmierci
  • ożywia pewną ilość wampirów z zabitych jednostek (wrogich, albo sojuszniczych). Nie muszą być to zwłoki. Ilość wampirów zależy od dostępności martwych stworzeą i od poziomu rzucającego. Po bitwie znikają
  • moc: 2 + 1/10 poziomów ożywianych wampirów
  • typ: przywołanie
  • koszt: 12 pkt. many
Ożywienie wampirów





ZOBACZ TAKŻE ZAKLĘCIA MAGII:

Ładu

Chaosu

Życia

Natury

Komentarze
BolekSzukaLolka dnia 31 lipiec 2007 o 21:36
oh i ah
ładnie
Milandia dnia 10 czerwiec 2008 o 19:22
może nie the best ale zupełnie spoko smiley
widmo strachu dnia 02 wrzesień 2008 o 16:11
Głupie są ożywienie szkieletów itp.
Baska dnia 07 lipiec 2009 o 15:03
Dobre jest wampirze dotknięcie i ręka śmierci smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 29% [2 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 14% [1 Głos]
Dobre Dobre 29% [2 Głosów]
Przeciętne Przeciętne 14% [1 Głos]
Słabe Słabe 14% [1 Głos]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry