Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes IV - Jednostki - Życie




Szczegółowy opis jednostek z Przystani, miasta Życia w Heroes of Might and Magic IV.

Zobacz również jednostki z:
Neutralne| Chaos | Ład | Moc | Natura | Śmierć | Życie

Giermek
Obrażenia:2-3 Atak w walce wręcz:9 Obrona ataku wręcz:11
Punkty Życia:10 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:11
Strzały:0 Szybkość:5 Ruch:18
Przyrost:21 Poziom jednostki:1 Punkty magii:0
Koszt:26 złota
Posiada umiejętność Ogłuszenie, dzięki czemu ogłuszony przeciwnik nie może kontratakować przez jedną turę.

Kusznik
Obrażenia:2-3 Atak w walce wręcz:4 Obrona ataku wręcz:11
Punkty Życia:10 Atak z dystansu:9 Obrona ataku z dystansu:11
Strzały:10 Szybkość:2 Ruch:18
Przyrost:16 Poziom jednostki:1 Punkty magii:0
Koszt:32 złota
Potrafi strzelać. Posiada umiejętność Daleki zasięg dzięki, czemu ignoruje negatywne modyfikatory za strzelanie z dużej odległości.

Piknier
Obrażenia:6-8 Atak w walce wręcz:12 Obrona ataku wręcz:14
Punkty Życia:30 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:14
Strzały:0 Szybkość:4 Ruch:18
Przyrost:9 Poziom jednostki:2 Punkty magii:0
Koszt:150 złota
Długa broą pozwala atakować wrogów na nieco większą odległość niż podczas normalnej walki wręcz, dzięki czemu atakowana jednostka nie kontratakuje. Zdolność negowania pierwszego uderzenia pozwala uniknąć skutków uderzenia wrogiej jednostki.

Balista
Obrażenia:5-7 Atak w walce wręcz:8 Obrona ataku wręcz:10
Punkty Życia:28 Atak z dystansu:15 Obrona ataku z dystansu:16
Strzały:20 Szybkość:0 Ruch:20
Przyrost:7 Poziom jednostki:2 Punkty magii:0
Koszt:190 złota
Mechaniczna jednostka strzelająca. Tak, jak Kusznik również nie posiada ujemnego modyfikatora przy strzałach na dystans, oraz strzelaniu poza mury zamku.

Krzyżowiec
Obrażenia:10-16 Atak w walce wręcz:22 Obrona ataku wręcz:23
Punkty Życia:65 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:23
Strzały:0 Szybkość:7 Ruch:18
Przyrost:5 Poziom jednostki:3 Punkty magii:0
Koszt:650 złota
Posiada zdolność Dwa ataki, dzięki czemu wykonuje dwa ataki w każdej walce wręcz, drugi atak następuje po kontrataku przeciwnika. Ochrona przed Śmiercią całkowicie chroni go przed Magią Śmierci, zmniejsza także o 50% obrażenia zadawane przez stwory Śmierci.

Mnich
Obrażenia:10-15 Atak w walce wręcz:10 Obrona ataku wręcz:22
Punkty Życia:55 Atak z dystansu:20 Obrona ataku z dystansu:22
Strzały:12 Szybkość:5 Ruch:24
Przyrost:6 Poziom jednostki:3 Punkty magii:0
Koszt:550 złota
Kolejna jednostka strzelająca. Posiada dodatkową odporność przed atakami sił śmierci

Czempion
Obrażenia:24-36 Atak w walce wręcz:25 Obrona ataku wręcz:25
Punkty Życia:150 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:25
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:30
Przyrost:4 Poziom jednostki:4 Punkty magii:0
Koszt:2000 złota
Posiada umiejętność Pierwszy cios, które pozwala mu na uderzenie przeciwnika zanim może on wykonać kontratak. Szarża zwiększa obrażenia, jeśli pokonał znaczną odległość przed wykonaniem ataku.

Anioł
Obrażenia:40-65 Atak w walce wręcz:30 Obrona ataku wręcz:34
Punkty Życia:230 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:34
Strzały:0 Szybkość:10 Ruch:35
Przyrost:2 Poziom jednostki:4 Punkty magii:20
Koszt:4000 złota, 2 kryształy
Niesamowicie potężna jednostka latająca. Ma bardzo dobre współczynniki i dużą ilość punktów życia oraz unikalną umiejętność wskrzeszania. Przydatny przy wskrzeszaniu poległych herosów czy jednostek strzelających.


Zobacz również jednostki z:
Neutralne| Chaos | Ład | Moc | Natura | Śmierć | Życie


Komentarze
Heros dnia 29 grudzień 2006 o 21:12
pożyteczne jednostki to : kusznik,balista,mnich,anioł.
B)
zoolander dnia 03 styczeń 2007 o 16:05
Heroes 4 to prawdziwa porażka!!! wydaje mi sie ze to najgorsza gra z serii "Heroes... "(pomijając 1 i 2)Grałam. Nie podobało mi sie pomieszanie jednostek. Totalnie nie można sie odnaleźć. Grafika już w 3 byla lepsza.
tomekmkt dnia 16 kwiecień 2007 o 18:46
Jednoski są dobre.
misio dnia 09 maj 2007 o 17:26
jednym słowem porażka!!!!!
misio dnia 09 maj 2007 o 17:30
bessens anioł ma 00 wszystkiego poza życiem 10 co to wogle jest a kosztuje 24zł. do bani !!!!!!
kamil dnia 14 czerwiec 2007 o 14:17
do dupy heroes 4!!!!!!!!!!!!!
Danielek912 dnia 18 czerwiec 2007 o 16:43
gierka full wypas smiley
BolekSzukaLolka dnia 31 lipiec 2007 o 21:57
Czempion rulezzz!!!
dziobas dnia 01 sierpień 2007 o 13:16
takie sobie są
mitrandhil dnia 05 sierpień 2007 o 10:20
ten heros 4 to poprostu beznadzieja w to poprostu się nie da grać!!!!

choć znam takich co uważają ją za najlepszą część ze wszystkich herosów
moim zdaniem zdeczka nie normalne
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 16:15
Je też kiedyś uważałam że 4 jest the best, ale zmieniłam zdanie kiedy tylko zobaczyłam 5. To dopiero jest gra... smiley

Co za beznadziejny anioł...
ciacho dnia 08 sierpień 2007 o 15:09
ten kto to pisal nie zna sie na herosach bo aniol nie kosztuje 24 zlota i wogole wszystko pomieszane
Firebrand dnia 11 sierpień 2007 o 22:37
Fajne te jednostki,ale anioł,mnich i balista mają wszystko na zero tylko życie 10,poziom i 24 kosztu.Dziwne .......................
Dayy dnia 19 sierpień 2007 o 18:36
Heroes 4 w porownaniu do Heroes 5 to jest NIC .
Crack Hack dnia 30 sierpień 2007 o 09:02
Czempion gowniany krzyzowiec fajny !!! Aniol bee !! Cholerna balista jezdzi i walczy oh my god !
smola8 dnia 02 październik 2007 o 18:48
ashan94 dnia 09 październik 2007 o 16:19
1 Cienias 2 1 Strzelec to[obrażenia małee 3
2średniak 3 2 Dobra machina 4
3 No cienias + 3 4 Ok 4
4 Nic dobrego 3 4 Mogło być lepiej 4
Adasko dnia 04 listopad 2007 o 14:14
Giermek- całkiem całkiem 3
Kusznik-pdoba mi sie ta jednostka 4
Pikinier- nawet nawet 4-
Balista- Strzela to plus 4
Krzyzowiec-podwojny atak chwała za to 5-
Mnich - Dobre 5
Anioł-duze wymagania finansowe stad nigdy ich nie kupowałem 4
Czempion szarza małe wymagania troche gorsa wytrzymałosc smiley
Adasko dnia 04 listopad 2007 o 14:15
czempion na 5 zapomnialem ocenic smiley
smola8 dnia 17 listopad 2007 o 14:39
są niezłe.wiem,bo mialem.ale szkoda że trzeba wybiraoć smiley
Sinitar 66 dnia 26 grudzień 2007 o 10:45
Anioł ma przyrost 0 ???
aniol231 dnia 02 styczeń 2008 o 11:09
u aniołów atak 40-65 obrona atk i str 37 ja mam herosów to wiem i spadajcie bo herosi soł git
aniol231 dnia 04 styczeń 2008 o 14:42
herosi niesoł do bani ktoś niema Heroes Of Might And Magic IV I dlatego napisal wszystko po 00
Theodorus9 dnia 19 styczeń 2008 o 07:49
nie wiem czemu, ale balista u mnie sama chodzi bez gościa
Paladyn Maciej dnia 12 luty 2008 o 17:35
ALE POMYŁKA
rafmat dnia 12 luty 2008 o 19:53
nie lubie żyća
Matis94 dnia 16 luty 2008 o 08:50
Heroes IV to porażka i Anioł ma tu wszytsko po 0 a zycie 10 i kosztuje 24zł smiley Najgorsza cześc oprócz 1 i 2 ale tak to do dupy smiley
anioł dnia 17 luty 2008 o 20:25
ale dno
patusieq__ dnia 24 luty 2008 o 01:31
tu jakiś błąd chyba z tym aniołem jest .. ; |
bo to byłby przecież żal Xd
turkuc_t dnia 28 luty 2008 o 20:04
Anioł ma 290 życia i wali 30,mnich ma 50 życia,krzyżowiec 95 życia
balista ma 30 życia z dystansu wali 10 a wręcz 20
ANIOł KOSZTUJE 2400 ZłOTA I 24 KRYSZTAłóW
ten co to pisał nie ma hirosów 4

P.S.na baliście nie jezdzi nikt ona sama jezdzi:sourgrapes:
Behemot XD dnia 01 marzec 2008 o 22:15
No tak, tu jest dużo pomyłek ale z kąd oni wzięli obrazek balisty z tym kolesiem :confused: może z jakiejś demówki
Michamel dnia 02 marzec 2008 o 12:23
nie iwem ale zauwarzylem ze u aniola i balisty są takia same informacje poza tym czytalem instrukcje i jest tam napisane ze anioly to jedna z najlepszych jednostek w grze. nie gralem (bo mi komp nie chce odpalic instalacji (twierdzi ze aplikacja jest niezgodna z "win 32"smiley)wiec nie bede sie wyrazal wiecej a co do balisty to widzialen na screenach i nie bylo gosciasmiley
Azure Dragon dnia 06 marzec 2008 o 10:28
Co wy piszecie??????? Anioł kosztuje 4000 ZŁOTA I 2 KRYSZTAŁY!!!
Niektórzy to tu chyba w ogóle nie grali w czwórke!!! (u mnie balista też jeździ bez "obsługi"smiley
goblin dnia 17 marzec 2008 o 10:12
KSZYRZAK JEST DEBEST;smileysmileysmileysmileysmiley
goblin dnia 17 marzec 2008 o 10:13
ARHANIOL KOSZTUJE 24 ZL A CZEPIN 2000 ZL
Sylath dnia 21 marzec 2008 o 19:57
faktycznie, chyba jakas pomylka
Sylath dnia 23 marzec 2008 o 11:45
mnich kosztuje 24 szt zlota, a giermek 26- dziwne
Azure Dragon dnia 23 marzec 2008 o 18:13
kszyrzak, arhaniol, czepin - to jakieś nowe jednostki Przystani?
anioł dnia 24 marzec 2008 o 14:43
exstra
krwawy archaniol dnia 26 marzec 2008 o 17:40
kyrie eleyson ,zgadzam się z przedmowcami ze ta gra jest do dupy
ale pewnie w firmie byl kryzys i zatrudniali woznych zeby robic gry
<na poczatek wlaczanie kompa,wylanczanie jutro>i tak po 12 latach zrobili jako tako gre,chociarz to misto jest jednym z najleprzych w tej grze.:smiley
mag cienia dnia 27 marzec 2008 o 16:30
w MOICH Herosah na baliscie nie siedi ten gości
mag cienia dnia 27 marzec 2008 o 16:36
wsystkie stwozenia soł z demówki
Czarci pomiot dnia 29 marzec 2008 o 13:29
Autorzy chyba oci..... Gra jest do du.. :upset:
rexar dnia 11 maj 2008 o 14:36
gra do dupy
gruby400 dnia 15 maj 2008 o 17:03
zgadzam sie z rexarem!!!! smiley
dragon0 dnia 23 maj 2008 o 17:12
Ratuje honor ludzi:
to co napisali tu to głupota [a poza tym balisty inaczej wyglądają]
To co zrobili z superdobrymi jednostkami to hamstwo smiley
Przepraszam ale to jest nie do pomyślenia !!!
Za jakiś czas napiszę poprawny opis wojsk!!! smiley
bastion527 dnia 04 czerwiec 2008 o 21:59
trójka jest the best smiley zaś czwórka porażka
wASDm dnia 16 czerwiec 2008 o 13:52
NAJLESZE JEST HEROES 4 ,a najgorsze 1-3 (wiem bo grałem we wszystkie).I ten kto myśli że trujka jest lepsz ten chyba sie nie zna i nie umie grać.
maxlol dnia 26 czerwiec 2008 o 10:44
ja nie grałem w IV, ale słyszałem, że lepsza jest już III
Sylath dnia 27 czerwiec 2008 o 13:34
wASDm dnia 16 czerwiec 2008 o 13:52
NAJLESZE JEST HEROES 4 ,a najgorsze 1-3 (wiem bo grałem we wszystkie).I ten kto myśli że trujka jest lepsz ten chyba sie nie zna i nie umie grać.

HOMM4 to moja najgorsza czesc heroesow i co?
Dlatego, ze nie lubie homm4 to nie umie grac .ciekawe czy ty sie tak dobze znasz. Pewnie nawet nie przeszedlem pierwszej kampani w homm5
Sylath dnia 27 czerwiec 2008 o 13:35
aha trójka nie trujka czlowieku najpierw naucz sie pisac
Sylath dnia 27 czerwiec 2008 o 13:36
sporo skomentowal ten wASDm az jeden komentarz
Sylath dnia 27 czerwiec 2008 o 13:40
Ty waSdm jak mowisz ze ten co nie lubi homm 4 sie nie zna to zobaczymy jak ty sie znasz:
1Powiedz mi na czym polega fabula w heroes5
2Wymien Bogow z Homm5
3Wymien przynajmniej 15 czarow z homm5

CZEKAM DO 1 Lipca
Verfang dnia 30 czerwiec 2008 o 08:42
chyba nie odpowie
Sylath dnia 30 czerwiec 2008 o 09:26
masz racje
to tak tluman
Sylath dnia 30 czerwiec 2008 o 09:28
Wasdm zarejstrowal sie 16 czerwca
a ostatni raz na stronie by 16 czerwca
I dal jeszcze sporo komentarzy
Sylath dnia 01 lipiec 2008 o 09:14
Niestety Wasdm przegrales nie zdazyles

BOGOWIE- elrath, sylath, syllan, asha ,mallasa, urgash, arkath

Czary-np. Widmowe zastepy, blyskawica, implozja, szal, hipnoza, cierpienie, oslabienie, boska siela, wytrzymalosc, przyspieszenie, prawa moc, odpornosc na magie, rozklad, wskrzeszenie, wskrzeszenie umarlych
kacper66 dnia 08 lipiec 2008 o 15:15
miałem tą gre jest : smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley krzyżowcy górą !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ale miecz anioła za duży
Dymitrij dnia 12 lipiec 2008 o 23:12
Myslalem, ze to najlepszy zamek, ale bylem w bledzie - nadaje sie idealnie do obrony warowni, balisty sa genialne ale zdecydowanie wole pikinierow. Ponadto podobaja mi sie krzyzowcy i mnisi, Mnisi to w wiekszych ilosciach sieja takie spustoszenie na polu bitwy ze ja pier... Anioly tez coll
mati dnia 13 lipiec 2008 o 12:07
Giermek-Słabe = 2+
Kusznik-Strzelec, dobra jednostka strzelajaca (jak sie ma ich duzo) = 3+
Pikinier-Syf = 3
Balista-To samo co kusznik, ale jeszcze jest jednostką mechaniczną =
4
Krzyżowiec-Powolny, zanim dojdzie do wroga to będzie koniec bitwy = 4
Mnich-Jednostka strzelająca, dobry = 4+
Czempion-Bardzo dobra jednostka = 5
Anioł-Umie latac, wskrzesza = 5+
Ocena rasy: 4
mati dnia 13 lipiec 2008 o 12:11
Oceny ras:
1. Natura: 5-
2. Chaos : 4+
3. Życie 4
. Śmierć 4
. Ład 4
4. Moc 3+
pawulon444 dnia 20 lipiec 2008 o 12:22
ta gra jest beznadziejna
kamil1996 dnia 23 lipiec 2008 o 19:16
mi się ta gra bardziej podoba niż np. heros 3
kamil1996 dnia 23 lipiec 2008 o 19:17
ocena rasy według mnie to 4+
grondo-lamer dnia 25 lipiec 2008 o 12:29
lol, ja wlasnie robie mapke do homm4 "War Of The Evil", gdzie bedzie kazdy mial pelno garnizonow na mapie, w kazdym garnizonie po jedna jendostka 1 poziomu, potem drugiego, trzeciego...
grondo-lamer dnia 25 lipiec 2008 o 12:31
pawulon444 ta gra moze nie jest taka dokladna jak inne czesci, ale ma pelno bajerow, ktorych nie ma w innych czesciach
kacper66 dnia 15 sierpień 2008 o 11:18
ŻYCIE GÓRĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heroindor dnia 25 sierpień 2008 o 15:12
"Ta gra jest beznadziejna" Powtarzacie się żalowi biedni ludzie....

Jest to po prostu inna gra niż Heroes 3, tu twórcy nie poszli na łatwiznę, chcieli stworzyć coś nowego.......

Ludzie musieli się pojawić w Heroes 4 i są dla mnie złem koniecznym XD. Nie lubię ich bo są trochę nudni, dość się w życiu na ludzi napatrzyłem Xd

Giermek: -3 Słaaaaba jednostka ogłuszanie i tyle ani wytrzymały ani silny ani szybki

Kusznik: +4 ta jednostka jest zaskakująco dobra jak na 1 poziom. Naprawdę zadaje mocne ciosy, nie zważają w końcu na dalekie odległości

Pikinier: -4 Powolne są i mimo dalszego obszaru ataku nigdy na nich nie stawiam

Balista :4 Solidna dalekostrzelna jednostka, odporna na magię

Krzyżowiec +4 Odporny i ma silny atak. Niestety jest bardzo powolny. Za to jak fajnie ginie! Bardzo efektownie smiley

Mnich: +4 Atakuje z dystansu dosyć silnymi pociskami. Co do obrony.... Czego się można było spodziewać od mnicha? Za to fajnie wygląda

Czempion: 3- Jak na swój poziom naprawdę nędzny. Słaby atak, słaba obrona. + jedynie za szybkość, lepszy atak dzięki rozpędzeniu no i tani do rekrutowania

Archanioł: 5 Wskrzesza, lata, dobrze atakuje, dobrze się broni. Stanowczo lepszy od czempionów

Lubię Heroes IV bo to moja pierwsza gra z Heroesów, w którą jednakże gram bardzo długo, aż do dziś mimo Heroesa V smiley
widmo strachu dnia 03 wrzesień 2008 o 17:23
Gówno
stomolko dnia 17 październik 2008 o 20:43
Ja gram w heroesa 4 i 3 i obydwóch się już połapałem , ale racja anioł to tandeta chociaż że lepiej wygląda smiley
stomolko dnia 19 październik 2008 o 17:05
ej coś tu nie tak :[ anioł ma dużo sił i kosztuje 4000
WojteX96 dnia 26 październik 2008 o 15:44
Heroes 4 jest tylko lepszy od 1 i 2 do pozostałych części się chowa . Pomieszane jednostki to też nie najlepsze pomysły z gry :[
Sarnir dnia 08 listopad 2008 o 00:37
Ja nie wiem czy niektórzy są tak tępi czy tylko udają żeby uwierzyć że anioł,mnich czy balista ma wszystkiego 00 itd. Ktoś napisał że w H3 była lepsza grafika niżeli w H4, no jeżeli grając w H4 miał czarno-biały monitor i ustawioną rozdzielczość 400 na 300, a po zakupie nowego normalnego monitora i zainstalowaniu nowszego systemu operacyjnego, i gdy po tym wszystkim zainstalował i odpalił H3 to mogło mu się tak wydawać że w H3 jest lepsza grafika. Zgodzę się tutaj z komentarzem heroindora, tylko że oceny dał bym inne:
Giermek: (2+) na początku przydatny do ochrony kusznika czy bohatera
Kusznik: (5) tylko kusznicy i szkielety, ewentualnie centaur, w dalszym etapie gry, mogą okazać się przydatne, inne jednostki 1 poziomu, nie są warte by trzymać je ze sobą
Pikinier: (4) nie można mieć przecież samych dystansowych jednostek, a zanim dojdziemy do 4 poziomu to wiele minie, po za tym, atak na odległość pozwala na uniknięcie kontrataku smiley
Balista: (3+) 6 za zadawane obrażenia i świetną obronę miast, gdy znajdują się na wieżach, ale 1 za ilość ruchu po mapie, przez co tracimy około 1/4 naszego maksymalnego ruchu.
Krzyżowiec: (3+) dobre 2 ataki lecz to nie pomaga w tym aby ograniczyć ilość krzyżowców które tracimy podczas kontrataku wroga.
Mnich: (4) każdy z atakiem na dystans jest przydatny, lecz nie należy przesadzać ;]
Czempion: (-5) minus za małą ilość życia, lecz szarża duży przyrost i pierwsze uderzenie są wystarczająco dobre, abym mógł dać tej jednostce 5
Anioł: (4) tak wskrzeszanie dobre, lecz minus taki sam jak w przypadku krzyżowca. ( Jeśli jest możliwość posiadania dwóch przystani to można w pierwszej zaopatrzyć się w czempionów, a w drugiej anioły.)

Całość: (5-) dużo strzelców i jednostek które pozwalają na uniknięcie kontrataków, w połączeniu z odpowiednią magią i taktyką na poziomie arcymistrzowskim stają się bardzo potężną rasą.
Skywarrior dnia 10 marzec 2009 o 18:52
Anioł:
Poziom 4
Atak: 40-65
Wytrzymałość: 230
Atak: 30
Obrona: 34
Ruch: 15
Szybkość: 10
Strzały: 0
Przyrost: 2

Zdolności: wskrzeszenie, lot

Koszta: 2400 złota 2 kryształy

TO SĄ PRAWIDŁOWE INFORMACJE O ANIELE! I dzieci się nie bulwersujcie! Widocznie modzi tego działu nie grali życiem w Heroes IV...
masster11 dnia 21 maj 2009 o 19:14
hero es 4 nie najgorsze !! ale zamki ful wypas
1 h- średnia ale czygo oczekiwać w starej grze daje 6 na 10 a mnie ma 5 miejsce
2 h- super gra jest u mnie ma 3 miejsce daje 8 na 10
3 h- super dużo jednostek za to bardzo lubie u mnie ma 2 miejsce
4 h- dobra gra ty le że pomieszane jednostki mało nowy otsłon u mie ma 4 miejsce daje 7 na 10
5 h- nowoczesna gra super grafika i super sie walczy ale dziwny edytor map ale gra super mogła być mniej skomplikowana smiley

edycja herołsów jest świetna daje 10 na 10 na inne gry
polecam! smiley
masster11 dnia 22 maj 2009 o 20:01
tutaj są błędy i to duże wejdźcie na http://www.heroesofmightandmagic.com/heroes4/creatures_life.shtml
tu taj jest dobrze napisane
masster11 dnia 22 maj 2009 o 20:03
Crossbowman
Health: 10
Damage: 2-3
Population: 16
Cost: 32 Gold Shots: 10
Attack: 4
RangeAtt: 9
Defence: 11
RangeDef: 11 Mana: N/A
Speed: 2
Movement: 6
AdvMove: 19
Killing XP: 9
The crossbowman's powerful weapon does full damage at any range.
Comments: A good ranged attacker which is again, like its counterpart, betrayed by Hit Points, and especially its speed. The No Range penalty is a good asset in a siege. The Crossbowman also has commendable statistics for a level 1 creature.
Squire - Level 1 Life Squire - Level 1 Life
StunStun
This creature's Stun ability gives it a chance of stunning enemies with it attacks in melee combat. Stunned enemies cannot take any action or retaliate for one turn.
Squire
Health: 10
Damage: 2-3
Population: 21
Cost: 26 Gold Shots: N/A
Attack: 9
RangeAtt: N/A
Defence: 11
RangeDef: 11 Mana: N/A
Speed: 5
Movement: 6
AdvMove: 19
Killing XP: 7
Squires use flails that have a chance of stunning an opponent for one turn. The chance of stunning depends on the damage done and the health of the target.
Comments: A strong creature which is let down significantly by its lack of Hit Points. The stun ability also makes it an apt creature to battle against level 4 creatures. Other bonuses include their growth rate...
Level 2
Ballista - Level 2 Life Ballista - Level 2 Life
MechanicalMechanical
Mechanical creature are not affected by morale, or by spells or abilities that only work on living creatures.RangedRanged
The Ranged ability allows this creature to attack enemies at a distance, but in melee combat this creature does half damage unless it has the Normal Melee ability.Long RangeLong Range
Long Range allows this creature to ignore all ranged attack damage penalties for distance.No Obstacle PenaltyNo Obstacle Penalty
No Obstacle Penalty allows this creature to do full damage to targets behind castle walls and other obstacles.
Ballista
Health: 28
Damage: 5-7
Population: 7
Cost: 190 Gold Shots: 20
Attack: 8
RangeAtt: 15
Defence: 16
RangeDef: 16 Mana: N/A
Speed: 0
Movement: 2
AdvMove: 15
Killing XP: 44
Ballistae are complicated mechanical units capable of firing a bolt over great distances. They can do full damage at any range, even behind obstacles and castle walls.
Comments: A fair creature with an absolutely dismal speed rating of 0, and a combat movement rating of 2! This makes it poor for movement not only in combat but on the adventure map. No Range or Obstacle penalty makes this creature excellent in sieges, also due to the fact that it is mechanical already gives it an edge against strong spellcasting castles.
Pikeman - Level 2 Life Pikeman - Level 2 Life
Long WeaponLong Weapon
Long Weapon allows this creature to attack enemies that are at short distance out of reach of normal melee attacks.Negate First StrikeNegate First Strike
Negate First Strike allows this creature to counter First Strike abilities or spells.
Pikeman
Health: 30
Damage: 6-8
Population: 9
Cost: 150 Gold Shots: N/A
Attack: 12
RangeAtt: N/A
Defence: 14
RangeDef: 14 Mana: N/A
Speed: 4
Movement: 6
AdvMove: 19
Killing XP: 35
Pikemen are masters of the pike, which gives their attack a great reach than most of their opponents. They are also immune to the First Strike ability.
Comments: A poor creature statistically with an fair amount of HP, but poor attack, defense, and damage ratings. Its cheapness and special abilities make it a meaningful addition to your army.
Level 3
Crusader - Level 3 Life Crusader - Level 3 Life
Two AttacksTwo Attacks
Two Attacks allows this creature to attack twice in melee combat. The second attack occurs after the enemy's retaliation.Death WardDeath Ward
Death Ward makes this creature 50% resistant to Death spells, and its Melee and Ranged Defense is increased by 50% against Death-aligned opponents.
Crusader
Health: 65
Damage: 10-16
Population: 5
Cost: 650 Gold Shots: N/A
Attack: 22
RangeAtt: N/A
Defence: 23 (34.5 vs Death)
RangeDef: 23 (34.5 vs Death) Mana: N/A
Speed: 7
Movement: 6
AdvMove: 19
Killing XP: 124
Crusaders are fervent warriors, experts with the sword who can attack twice a turn. They are also resistant to Death Magic spells and take less damage from Death-aligned opponents.
Has 50% magic resistance to Death Spells.
Comments: A good level 3 creature with a slight lack of HP. The double attack special ability grants it extra leverage in combat. Additionally, it has high attack and defense and also a low cost, an excellent supplement to your army.
Monk - Level 3 Life Monk - Level 3 Life
RangedRanged
The Ranged ability allows this creature to attack enemies at a distance, but in melee combat this creature does half damage unless it has the Normal Melee ability.Death WardDeath Ward
Death Ward makes this creature 50% resistant to Death spells, and its Melee and Ranged Defense is increased by 50% against Death-aligned opponents.
Monk
Health: 55
Damage: 10-15
Population: 6
Cost: 550 Gold Shots: 12
Attack: 10
RangeAtt: 20
Defence: 22 (33 vs Death)
RangeDef: 22 (33 vs Death) Mana: N/A
Speed: 5
Movement: 6
AdvMove: 19
Killing XP: 107
Monks are resistant to Death Magic spells and take less damage from Death-aligned opponents.
Has 50% magic resistance to Death Spells.
Comments: A fair creature which has average HP and damage but good attack and defense ratings. However, the lack of specials make this creature very average, despite the good speed for a ranged attacker.
Level 4
Angels - Level 4 Life Angels - Level 4 Life
FlyingFlying
Flying allows this creature to fly over obstacles, creatures, heroes and castle walls.
Angels
Health: 230
Damage: 40-65
Population: 2
4000 Gold + 2 Crystal Shots: N/A
Attack: 30
RangeAtt: N/A
Defence: 34
RangeDef: 34 Mana: 20
Speed: 10
Movement: 15
AdvMove: 30
Killing XP: 620
Angels can resurrect friendly targets who have died in combat, but only those who were living before they were killed.
Casts Resurrection (20).
Comments: An excellent creature with average HP, great attack and defense ratings, as well as great damage dealt. The low cost makes them available at an early stage, and they are swift and agile on the combat map and adventure map, a much needed boost of speed and movement considering the overall slowness of the Life town. The Resurrection special ability is also excellent, making it a clear choice on most occassions.
Champion - Level 4 Life Champion - Level 4 Life
ChargeCharge
Charge allows this creature to do more damage after it charges for a long distance before attacking.First StrikeFirst Strike
First Strike allows this creature to strike an opponent in melee combat before it can retaliate.
Champion
Health: 150
Damage: 24-36
Population: 4
2000 Gold + 2 Wood + 2 Ore Shots: N/A
Attack: 25
RangeAtt: N/A
Defence: 25
RangeDef: 25 Mana: N/A
Speed: 6
Movement: 10
AdvMove: 25
Killing XP: 320
Champions can strike before their enemy can retaliate. And they do more damage when they charge over long distances to attack.
Comments: On its own, the Worst level 4 creature, almost toppled in statistics by the Goblin Knight in 5 areas. However, its excellent growth rate and combination of specials make it formidable in numbers. However, even its cheap pricing and good specials do not stand up to the statistical and specialty superiority of the Angel.
masster11 dnia 22 maj 2009 o 20:03
tu są informacje (poprawne)smiley
masster11 dnia 23 maj 2009 o 10:59
balista i człowiek co to ma być tutaj jest więcej błędów niż myślałem
smiley
masster11 dnia 23 maj 2009 o 11:00
heheheh
Godryk144 dnia 30 czerwiec 2009 o 18:24
Mam pytankoado tych, którzy grali w Heroes 4 :
1.) Jak wogóle się gra w H4?
2.) Czy grafika nie przeszkadza?
Odpowiedzi proszę zamieszczać w tym dziale .(Wiem że to głupie pytanie, ale się zastanawiam czy se ściągnąć i nie mam pewności , także pytam się graczy)
Godryk144 dnia 30 czerwiec 2009 o 18:24
Poprawka pytanka smiley
Vovlin dnia 01 lipiec 2009 o 21:46
heroes IV to jest kompletne dno!!!! nie wiem jak mogli to az tak skopac...... juz chyba 2 jest lepsza... 5 rulezzzz
Vovlin dnia 01 lipiec 2009 o 21:47
heroes IV to jest kompletne dno!!!! nie wiem jak mogli to az tak skopac...... juz chyba 2 jest lepsza... 5 rulezzzz
Godryk144 dnia 04 lipiec 2009 o 11:56
Zagrałem . Ta gra osiągneła dno ale kopie dalej ;P
A to do czego doszedłem a czego się nie spodziewałem:
1.) Jednostki 1 lv można mieć w mieście dwa a reszta to tylko jedno ( czyli 2lv jednostek można wybydować tylko jeden np. można złote golemy mieć w mieście ale magów już nie. Jedno wyklucza drugie. )
2.) ''Dziwne'' wyglądające pole walki i ogólnie walka.
3.) Za przeproszeniem z* * * grafa a szczególnie mapa.
4.) Ogół wyszedł gorzej niż myślałem . Nie potrzebnie pokładałem jakieś nadzieje w tej grze.
Ocena: -10000000000(na minusie)/10000000000
Godryk144 dnia 04 lipiec 2009 o 11:58
W Trzecim punkcie miało być Z J E B A N A
Kokoju dnia 06 lipiec 2009 o 18:15
A ja sądzę, że głupoty gadacie. gdyby ta gra nie była Heroesem, pewnie 99.5% osób by pisało pochwalne komentarze. Przecież:
-A co? W każdej gry serii Heroes mialo być 6-7 poziomów jednostek? A dzięki temu armie są zróżnicowane.
-Właśnie świetnie. A nie: Jednostka obraca się, by wlanąć przeciwnika i idzie stać dalej do niego plecami.
-Mapy i kampanie są wedlug mnie najlepsze z całej serii. Większosć jest dopracowana, bez zbędnych szczegółów. Ogólnie: Geniusz.
-Na ogól wszyscy suię czepiają, bo to Heroes. Gdyby nie był Heroesem, kazdy dawałby mu pewnie oceny 5-6.
Według mnie ta gra jest lepsza od trójki, która ma 3x więcej wada i niewiele zalet. Zamki i grywalność. To wszystko.
Lukisz127 dnia 09 lipiec 2009 o 19:07
-giermek słabizna kompletnie nie nieprzydatny jedynie ogłuszenie 2+
-kusznik jest to chyba najlepsza jednostka 1 poziomu nie ma kar za zasięg 5
-pikinier warto na niego postawić a przecież nie można mieć samych jednostek dystansowych do tego go się nie kontratakuje 4+
-balista dobra jednostka równie przydatni co pikinierzy 4+
-krzyżowcy jest dobrą jednostką ma 2 ataki lecz jest powolny 4
-mnich kolejna świetna jednostka dystansowa 4+
-czempion ma duży przyrost, szarża zadaje dodatkowe obrażenia lecz ma najmniej punktów życia z jednostek 4 poziomu 4
-anioł świetna jednostka latająca duża szybkość sporo punktów życia i wskrzeszenie 5
SmokCienia dnia 04 sierpień 2009 o 14:24
W tej odsłonie jak widzicie są anioły.Co prawda to bardzo fajna jednostka która spodobała się wielu graczom. Ale o to jest pytanie: Dlaczego anioły są takie BADZIEWIASTE??????????????????
SmokCienia dnia 04 sierpień 2009 o 14:27
a co do ciebie Lukisz127 mam pytanie:
Anioł ma dużo życia??????? oszalałeś
największe badziewie jakie widziałem
SmokCienia dnia 24 sierpień 2009 o 20:12
COFAM WSZYSTKO CO POWIEDZIALEM POMYYYYYYYYYYYYYŁŁŁŁKAAAAAAAAA
Solmyr230 dnia 25 sierpień 2009 o 14:10
fajnie ktoś to zrobił że anioł ma 10 pkt życia. WOW
Eduardo111 dnia 30 sierpień 2009 o 11:17
Nigdy nie lubiłem Heroes IV ale teraz naszła mnie ochota żeby w to zagrać.
raelag320 dnia 05 wrzesień 2009 o 14:18
co to ZA anioł W V homm5 jest 1000 razy lepszy 10 życia???? 24złota???? 00 wszystkiego INNEGO ???? CO TO ZA BADZIEWIE?????
matikzuch dnia 23 październik 2009 o 12:25
anioł jest lepszy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
matikzuch dnia 23 październik 2009 o 12:28
mnich i balista też są lepsze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
danielm200 dnia 15 listopad 2009 o 15:59
powiem wam jedno heroes 4 jest najlepsze :-] !!!
dzik8118 dnia 20 listopad 2009 o 18:31
cy ja dostane tego minch za 24 zł prose mam kryzys.
dzik8118 dnia 20 listopad 2009 o 18:51
cy ja dostane tego anioła za 24 zł prose mam kryzys.
hathostet dnia 06 grudzień 2009 o 16:33
Uaktualniłam statystyki, więc teraz już wszystkie współczynniki powinny się zgadzać. Pozdrawiam ; )
Mikred dnia 19 styczeń 2010 o 19:14
Giermek-3 ale jak się ma sanktuarium to dobrze mozna nimi jednostki strzelajace eliminowacsmiley
Kusznik 5- dobra jednostka,lecz ma małą szybkość
Pikinier 4+ nie kontratakuje sie po niej,dobre współcznniki
Balista 4- dobra jednostka strzelajaca,lecz moze przebyc tylko 15 pól na mapie,w dodatku jak gram natura to rusalki je rozwalajasmiley
Mnichi smiley 4 dobre jednostki strzelające,lecz maja słabe wspołczynniki
KrzyżOWIEC 4- lepszy wybór to mnisi,jak na jednostke walczaca wrecz maja słabe wspołczynniki,zaleta to podwójny atak
Anioł-5 dobra,silna jedn
Czempion 5+-4 czempionow to lepszy wybor niz 2 aniołów
adriansaiyan dnia 10 kwiecień 2010 o 07:07
1.Giermek-9
2.Kusznik-9
3.Pikinier-9
4.Balista-10
5.Krzyżowiec-9
6.Mnich-9
7.Czempion-8
8.Anioł-9
Ocena-72/80
Pago88 dnia 12 maj 2010 o 03:21
NAJLEPSZA SERIA JAKIE DOTYCHCZAS POWSTAŁY,LEPSZA OD HEROES V.ŚWIETNIE MOŻNA KIEROWAĆ ARMIĘ SAMYMI BOHATERAMI,NAWET MOŻNA JEDNYM BOHATEREM BEZ JEDNOSTEK PODBIJAĆ ŚWIAT,MÓJ NAJWIĘKSZY LEVEL JAKI MIAŁEM TO 81,KOZACKI ARCYMAG,CARAVANY SĄ NIGDY WCZEŚNIEJ TEGO NIE BYŁO,FANTASTYCZNE ARTEFAKTY,WYBÓR JEDNOSTEK W ZAMKU,NAJLEPIEJ MIEĆ KILKA ZAMKÓW WTEDY MOŻNA TWORZYĆ WSPANIAŁE ARMIE,A CO DO JEDNOSTEK ONE SĄ ULEPSZANE DZIĘKI BOHATEROM,ARTEFAKTOM I CZAROM,WSPANIAŁE MIKSTURKI KTÓRE W ARMII SAMYCH BOHATERÓW WIELE POMAGAJĄ,TO JEST WŁAŚNIE HEROES 4 !!! NAJLEPSZA EDYCJA BEZ DWÓCH ZDAŃ,A JESZCZE JEDNO FANTASTYCZNE OPISY CZARÓW I BOHATERÓW-NIESAMOWITA GRA TRZEBA WNIĄ TROCHE POGRAĆ ŻEBY OCENIĆ,CI CO MÓWIĄ ŻE "CZWÓRKA JEST LIPA"TO MOIM ZDANIEM SĄ CIENCY W W GRY FANTASY,NIE ROZUMIEM JAK MOŻNA NIE DOCENIĆ TEJ GRY!!!
Trawka 96 dnia 21 maj 2010 o 17:00
Jacy z was cieniasy heroes IV jest najlepszymi herosami najwyzej nie umiecie w nie grac . Dla mnie heroes IV jest zaje*****
Zoltar dnia 01 sierpień 2010 o 20:35
Moim skromnym zdaniem HoMM4 to najleprza odsłona serii niestety wiekszość graczy to lekko mówiąc nooby i wolą HoMM3 dlaczego?
1.Bo więcej miast przecież i tak wiekszość jest wogóle nie używana
2.Trzeba wybierać? No cóż to jest właśnie strategia
3.Trza walczyć bohaterem? No tak nooby wymiękają bo padają w 1 turze i robią kipski bulid.
4.Jest równoczesny kontratak? Trzeba trochę pomyśleć żeby stracić jak najmniej to jest właśnie strategia.
5.Przyrost co dzień? Niektórym się nie chce czekać kilka dni przy siedlisku by kupić smoka.
Niestety ta gra nigdy nie będzie doceniona ponieważ 90% graczy jak mówiłem wcześniej to nooby i głowa ich boli od myślenia.
W Piątkę nie grałem ale jak widziałem u koleki nasuneła się jedna myśl "ścierwo"
Paladyn97 dnia 17 sierpień 2010 o 09:26
Giermek-pomocny na początku gry, w obronie i podboju zamku.4
Kusznik-bardzo pomocny, gdy jest ich dużo.5
Pikinier-jest dobry i duża produkcja.5
Balista-taka jak kusznik, tylko potężniejsza i jest pojazdem mechanicznym.5
Krzyżowiec-silny, dwa ataki, ochrona przed śmiercią.5+
Mnich-walczy na dystans, ochrona przed śmiercią. 5
Czempion-silny, szarża, pierwsze uderzenie, duża produkcja jak na swój poziom.5+
Anioł-bardzo silny, wskrzesza.5+
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 35% [13 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 8% [3 Głosów]
Dobre Dobre 5% [2 Głosów]
Przeciętne Przeciętne 11% [4 Głosów]
Słabe Słabe 41% [15 Głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry