Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes IV - Jednostki - Chaos




Szczegółowy opis jednostek z Azylu, miasta Chaosu w Heroes of Might and Magic IV.

Zobacz również jednostki z:
Neutralne| Chaos | Ład | Moc | Natura | Śmierć | Życie

Bandyta
Obrażenia:1-3 Atak w walce wręcz:9 Obrona ataku wręcz:9
Punkty Życia:10 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:9
Strzały:0 Szybkość:7 Ruch:27
Przyrost:26 Poziom jednostki:1 Punkty magii:0
Koszt:20 złota
Posiada umiejętność Ukrywanie się dzięki czemu pozostaje niezauważalny na mapie przygód dla istot drugiego poziomu i bohaterów z podstawowym zwiadem. Istoty pierwszego poziomu i bohaterowie bez zdolności Zwiad nie zauważą go stojąc nawet na sąsiednim polu.

Ork
Obrażenia:1-3 Atak w walce wręcz:11 Obrona ataku wręcz:9
Punkty Życia:12 Atak z dystansu:11 Obrona ataku z dystansu:9
Strzały:6 Szybkość:4 Ruch:18
Przyrost:16 Poziom jednostki:1 Punkty magii:0
Koszt:34 złota
Obrażenia zadawane w walce wręcz będą takie same jak przy strzelaniu ponieważ posiada umiejętność Normalna walka. Posiada również Krótki zasięg, co powoduje znaczne obniżenie obrażeą w walce na dużą odległość.

Meduza
Obrażenia:3-6 Atak w walce wręcz:19 Obrona ataku wręcz:17
Punkty Życia:24 Atak z dystansu:19 Obrona ataku z dystansu:17
Strzały:Niesk. Szybkość:5 Ruch:18
Przyrost:6 Poziom jednostki:2 Punkty magii:0
Koszt:220 złota
Posiada umiejętność Kamienne spojrzenie dzięki, czemu ma szansę natychmiastowego zabicia przeciwnika zamieniając go w kamieą ze skutecznością zależną od ich siły (nie działa na jednostki Nieumarłe, Mechaniczne oraz na Żywiołaki). Obrażenia zadawane w walce wręcz będą takie same jak przy strzelaniu. Posiada również nieograniczoną liczbę strzał.

Minotaur
Obrażenia:5-10 Atak w walce wręcz:16 Obrona ataku wręcz:00
Punkty Życia:38 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:15
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:18
Przyrost:6 Poziom jednostki:2 Punkty magii:0
Koszt:230 złota
Jednostka może całkowicie zablokować cios w walce wręcz lub, kiedy jest atakowana na odległość.

Ifryt
Obrażenia:10-20 Atak w walce wręcz:25 Obrona ataku wręcz:23
Punkty Życia:80 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:23
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:23
Przyrost:4 Poziom jednostki:3 Punkty magii:0
Koszt:850 złota
Jednostka latająca odporna na czary bazujące na ogniu. Jednostka otrzymuje o połowę mniejsze obrażenia od jednostek zadających obrażenia bazujące na ogniu. Jednostka posiada Tarczę Ognia, która zadaje obrażenia od ognia każdej jednostce atakującej wręcz.

Zmora
Obrażenia:12-26 Atak w walce wręcz:23 Obrona ataku wręcz:20
Punkty Życia:110 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:20
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:27
Przyrost:4 Poziom jednostki:3 Punkty magii:6
Koszt:800 złota
Może wzbudzić grozę w przeciwniku. Przerażony w ten sposób przeciwnik ni może nic robić przez jedną turę.

Hydra
Obrażenia:28-66 Atak w walce wręcz:30 Obrona ataku wręcz:26
Punkty Życia:250 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:26
Strzały:0 Szybkość:6 Ruch:22
Przyrost:2 Poziom jednostki:4 Punkty magii:0
Koszt:4000 złota, 2 rtęci
Jednostka atakuje bez kontrataku wszystkie otaczające ją jednostki.

Czarny Smok
Obrażenia:55-110 Atak w walce wręcz:40 Obrona ataku wręcz:40
Punkty Życia:400 Atak z dystansu:0 Obrona ataku z dystansu:40
Strzały:0 Szybkość:7 Ruch:30
Przyrost:1 Poziom jednostki:4 Punkty magii:0
Koszt:8000 złota, 4 siarki
Potrafi latać. Jest całkowicie odporny na magię, nawet tę używaną przez własną armię. Ziejąc ogniem na atakowaną jednostkę może również zranić (lub zabić) jednostkę wroga stojącą bezpośrednio za tą atakowaną.


Zobacz również jednostki z:
Neutralne| Chaos | Ład | Moc | Natura | Śmierć | Życie


Komentarze
Red Dragon dnia 04 lipiec 2007 o 22:15
Czarny Smok najlepszy jest...nikt mu nie podskoczy, lecz
mały ma przyrost i moja siostra zabiła go kanarkami
(feniksami znaczy się)smileysmileysmiley
dziobas dnia 10 lipiec 2007 o 17:20
czarne smoki są słabe jak jest ich małosmiley
Sebek_1-9-9-6 dnia 13 lipiec 2007 o 11:18
najlepszy chaos
T-Rex 5t dnia 20 lipiec 2007 o 19:25
Tytani the best!
Smoki też wymiatają!
povalony14 dnia 29 lipiec 2007 o 17:16
jezeli ktos ma oryginalna zlota wersje HoMM IV to wie ze czarne smoki nie sa najlepsze tylko demosmoki ( maja 1000hp po 60 def i atk i obrazenia okolo 100-150) wiec nie gadaj czegos czego nie wiesz
BolekSzukaLolka dnia 31 lipiec 2007 o 21:52
a może mu się poprostu Smoki i Tytani podobają ze względu na wygląd, możliwości czy co innego, a nie że najlepsze?

Hydra i Czarny Smok rulezzz!!!
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 15:52
Hehe, ja zawsze uwielbiałam zmorki. Ale i tak brałam tylko smoki, bo miały dużo ruchu i były dobre.
smola8 dnia 07 sierpień 2007 o 15:31
mniejsze
Firebrand dnia 11 sierpień 2007 o 22:03
Chaos to najlepsze miasto!Jednostki i Bohaterowie Chaosu wymiatają!!!!!!!!!!!!!
Crack Hack dnia 30 sierpień 2007 o 08:55
Czarny smok wymiata w calej 4 !! Ifryt ma tarcze mocnijsza od ciosu ! smiley
wojteklebel dnia 23 wrzesień 2007 o 12:53
smiley Demosmok jest ok
Loch dnia 02 październik 2007 o 15:31
ashan94 dnia 09 październik 2007 o 15:59
1Bqandyta 2 taki sobie 1 Ork Strzela ale cienias 2
2 Fajna jednostka 4 2 Moze być 3
3 Cienias 3 3 Ok 5
4 łEEEEEEEEEEEEEEE 3 4 Najlepszy potwór 4 poziomu. 6
demonosmok1 dnia 23 październik 2007 o 21:07
Zgadzam się z povalony14 demonosmoki rządzą
demonosmok1 dnia 23 październik 2007 o 21:14
Moja ulubiona jednostka 2 poziomu to meduzy
Adasko dnia 04 listopad 2007 o 14:01
Bandyci - taka sobie jednostka 3
orkowie-co z tego ze strzelaja wspolczynnik ich pogarsza 3 ale tylko dlatego ze strzelaja
Minotaury-Zdolność blok nie raz ratuje im skore mimo to jestem zwolennikiem meduz 4+
Meduzy- Całkiem niezłe patrząc na to ze to jedyna jednostka naprawde strzelajaca 5
Ifryt-wolałem koszmary 3
Koszmary-swietne dobre obrazenia zdolnosc strachu 5-
Czarne smoki -6 szkoda tylko ze drogie takie smiley
Hydra - nie udzielam sie bo nie wiem <zawsze brałem smoki> 3
Chit@ dnia 23 grudzień 2007 o 23:26
Jak już ktoś wspomniał najlepszy jest demosmok, który posiada przynależność do chaosu smiley
molotov dnia 06 styczeń 2008 o 19:02
demosmoki som fajen ale ja wole śmierc
fredo6879 dnia 17 styczeń 2008 o 10:11
Bandyci- nizla jednostka jak na swoj poziom 4
Orki- mają umijetnosc strzelania ale jak na duzo odleglosc to robią to bardzo slabo 4
Meduzy- dobrze strzelają umieją zaminiac w kamien ogolnie dobra jednostka 5
Minotaur- niezbyt dobra jednostka aczkolwiek ma umiejtnosc zatrzymywania atakow 4-
zmora- bardzo dobra jednostka ma umiejetnosc grozy 5
Ifrity- mala wytrzymalosc jest jednak tarcza ognia 5-
hydry bardzo slaba jednostka mimo ze atakuje parte celow toi bardzo nie oplaca sie jej brac 3
czarny smok- swietna jednostka niestety przyrasta tylko 1 na tydzien oplaca sie ją brac 6
anioł dnia 17 luty 2008 o 20:19
ale wy debile jesteście naj. jednostką jest hydra . 1 hydra zabiła 2 smoki
patusieq__ dnia 24 luty 2008 o 01:19
drogi aniołku ; ) czy ty musisz w każdym komentarzu na kogoś najeżdżać !?. bo jak zauważyłam to słowo 'debil' itp. powtarzają się monotonnie ; ) pozdrawiam
Rzeziblacha dnia 24 luty 2008 o 20:32
Aniołku nie kłam,że 1 hydra zabiła 2 czarne smoki bo to jest niemożliwe smiley smiley
turkuc_t dnia 27 luty 2008 o 22:10
Najlepszy jest czarny smok bo demosmok ma tylko 15 punktów
ruchu a czarny smok 30
I NIKT MI NIE WCIśNIE TAKIEGO KITU JAK ,,HYDRA ZABIłA 2 CZARNE SMOKI''
turkuc_t dnia 27 luty 2008 o 22:15
Najsłabszą jednostkom w hirkach 4 jest czempion ma 150 życia i wali mało!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Behemot XD dnia 01 marzec 2008 o 21:50
Aniołku, tak na logikę to zobacz wyżej skoro nie wiesz. Jedna Hydra jest słabsza od jednego czarnego smoka a co dopiero dwóch.
Tiger999 dnia 03 marzec 2008 o 15:10
nie ma połowe......są jeszcze trole i jakies tam
5594 dnia 12 marzec 2008 o 15:41
ale bomba jest haos i śmierć fajne są szkieletory i hydry i nagi a najfajniejsze są ptaki gromu i feniksy
goblin dnia 17 marzec 2008 o 10:10
ten ork jest simeszny hehehehehehe jakisik dzik BEZ URAZY CD PROJEKT:smileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
Sylath dnia 21 marzec 2008 o 20:03
zmora i ifryt powinni spierdalac do Inferno! TA gra mnie przeraza ( oczywiscie heroes 4, [wszystko pomieszane], ) ogladnolem wszystkie zamki. wszystkie do dupy, nooo.. moze zycie tak na 3,6
Sylath dnia 22 marzec 2008 o 14:50
jakis dzik, a nie jakisik goblinie
Behemot XD dnia 24 marzec 2008 o 17:32
Szkoda bo nikt tu nie dał tych jednostek co ich w zamkach się nie da rekrutować, gargulce, mumie, syreny itd.smiley
mag cienia dnia 27 marzec 2008 o 16:23
dla mnie Czarne Smoki super:yes:
Behemot XD dnia 27 marzec 2008 o 17:37
Mhm są cudne ale troszkę drogie smiley aczkolwiek wolę na nie wydać niż na hydry. smiley
Czarci pomiot dnia 28 marzec 2008 o 14:27
Sylath, masz rację co do 4, jest do bani:upset:
A tak w ogóle to te hydry są słabe:sourgrapes:
michal11 dnia 29 marzec 2008 o 15:46
smok fajnie sra ogniem ma bombe w jajcah
Kubala44 dnia 31 maj 2008 o 20:18
Kod na Czarnego smoka : nwcFafnir,feniks :nwcRa smiley
erwin1971 dnia 09 czerwiec 2008 o 12:39
Fajne są smoki i hydry-wymiatają!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Milandia dnia 12 czerwiec 2008 o 21:38
Wal się Sylath Zmory wymiatają szczególnie jak się ma ich dużo chociażby 20 a orki takie dzwięki wydają...jak moja wychowawczyni w nocy chrrry...
Sylath dnia 26 czerwiec 2008 o 20:49
Wal się Sylath Zmory wymiatają szczególnie jak się ma ich dużo chociażby 20 a orki takie dzwięki wydają...jak moja wychowawczyni w nocy chrrry...

Skad wiesz jakie dzwieki wydaje???????? Bo ty jeste z nia w nocy
mim dnia 04 lipiec 2008 o 15:31
Do sylath i innych: już któryś raz widzę tu komentarze typu - do dupy ten heros 4 bo zamki są pomieszane a ta jednostka to powinna być tam a ta tutaj....
Ludzie !!! ktoś może do cholery wie jaka jest fabuła czwórki???!!!
przeszli przez portal ratując swoje dupy od armagedonu - na nowej planecie wszystko straciło swoją ważność, nastąpiła anarchia - dawne sojusze sympatie wrogowie - wszystko to o kant dupy można sobie było rozbić. Z czasem poszczególne frakcje że TUTAJ NA NOWYM ŚWIECIE mają wspólne interesy z tymi czy tamtymi i tak powstały nowe zamki i rasy.
Więc jak mi ktoś jeszcze raz powie że homm4 to syf bo wszystko pomieszane to zacznę gryźć
według mnie taka koncepcja ma sens i basta!!! smiley
Sylath dnia 04 lipiec 2008 o 20:48
To teraz rozumiem

Ale i tak d dpy gra
kacper66 dnia 09 lipiec 2008 o 12:19
powalony demosmoki są lepsze od czarnych smoków smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
Dymitrij dnia 12 lipiec 2008 o 22:55
Wszystko to jest takie przecietne, poza Czarnymi Smokami ktore sa najlepsze... ale z kolei maloliczebne smiley Ifryty jak na trzeci poziom sa malo wytrzymale i tylko zmory robia na mnie jako takie wrazenie

a bandyci to takie mieso armatnie, i na to sie nawet nie nadaja
mati dnia 13 lipiec 2008 o 11:04
Oceny:
Bandyta - średnie = 2+
Ork - umie strzelać, ale słabo skuteczny = 3+
Meduza- nieskończoność pocisków, kamienne spojrzenie = 4
Minotaury-jakoś ich nie lubie, ale moga blokowac ciosy = 4-
Ifryt- dobra jednostka = 5-
Zmora - Groza i tyle = 4+
Hydra-Ale powolna jednostka! Wstyd! Zanim dojdzie do wroga to bitwa będzie skończona = 4+
Czarny Smok - Najlepsza jednostka w grze (nie licząc demosmoka) = 6-
Ocena rasy:4+ Ten plus to za dobre czary
kamil1996 dnia 23 lipiec 2008 o 19:24
nie podoba mi się kompletnei ta rase jest do kitu a kampania tym bardzie
kacper66 dnia 15 sierpień 2008 o 11:15
DEMOSMOKI!!!!!!!!!!!!!!!!!DEMOSMOKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DEMOSMOKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! smiley
kacper66 dnia 15 sierpień 2008 o 11:15
DEMOSMOKI!!!!!!!!!!!!!!!!!DEMOSMOKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DEMOSMOKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! smiley
kacper66 dnia 15 sierpień 2008 o 11:16
SPADAJ KAMIL1996!!!!!!!!!!!!
marcin32796 dnia 17 sierpień 2008 o 16:02
eeeee te smoki i teh heeroes IV to dzadostwo
Heroindor dnia 25 sierpień 2008 o 12:54
Ten zamek to faktycznie jeden wielki chaos.XD

Demony, potwory i barbarzyńcy.....

Dziwne ale fajne.

Oceniam:
Ork: 4 Bardzo dobre obrażenia jak na istotę dystansową

Bandyta: 2 Nie lubię tej jednostki, bandyci są powolni, podatni na ciosy, mają słabe obrażenia... Raczej tylko jako mięso armatnie

Minotaur:4+ Silny i bardzo odporny. Jest w stanie nie doznać żadnego obrażenia nawet od demosmoka, bardzo dobra jednostka, jedynym minusem jest powolność

Meduza: 4- Może i dobrą umiejętnością jest skamienienie, ale nie daje to zbyt dużych efektów. Niekończące się strzały to też dobra umiejętność ale jak dla mnie to jednostka bardzo mało wytrzymała. Lepsze są minotaury

Zmora: 4 Czar groza(niestety jednorazowy) i szybkość to dobre cechy tej jednostki. Niestety w zwarciu zadają małe obrażenia.

Ifryt: -5 Silne i szybkie a do tego ognista tarcza..... świetne! Moim zdaniem bardziej warto stawiać na tę jednostkę. Czuję jednak pewien niedosyt gdyż jako przeciwieństwo dżina, mógłby mieć jakieś czary typowo ofensywne(czyli z chaosu)

Hydra: -5 Nie są może zbyt szybkie, ale mają szeroki zakres ataku, są silne i wytrzymałe. Jednakże mimo większego przyrostu Hydr, stawiam raczej na czarne smoki

Czarny Smok:+5 Szóstki dać nie mogę ale to tylko przez moim zdaniem zbyt mały przyrost i niemoc rzucania zaklęć wspomagających na tę jednostkę. Czarne smoki są bardzo silne, bardzo wytrzymałe, szybkie, latają, są całkowicie odporne na magię przeciwnika. I ten atak.......


Lubię Heroes IV bo to moja pierwsza gra z Heroesów, w którą jednakże gram bardzo długo, aż do dziś mimo Heroesa V
Behemot XD dnia 20 wrzesień 2008 o 17:37
Moja też pierwsza, a 5 mi nie chce chodzić .
stomolko dnia 18 październik 2008 o 06:01
najleprzym stworem z zamków to ptak gromu każdy to wie
Nigel dnia 22 październik 2008 o 19:39
To jest beznadziejne
Gelu8899 dnia 06 listopad 2008 o 13:18
najlepszy z normalnej wersji heroesa IV jest czarny smok a w dodatku demosmok
Sarnir dnia 08 listopad 2008 o 01:38
Tak czarny smok w walce 1 vs 1 pokona każdego za wyjątkiem demosmoka ;] lecz ja wolę hydrę, czemu ? to potem smiley

bandyta: (3) w walce mało przydatny, ale dobry na początek gry gdyż może kraść surowce i przedmioty jednostkom 1 poziomu (w kampani na ostatnim poziomie trudności bez tego nie da rady przejść pierwszej misji)
Ork: (2+) strzela bo niema nic lepszego do roboty ;]
Meduza: (6-) chyba najlepsza jednostka tego poziomu, świetny strzelec w większej ilości potrafi zamienić w kamień więcej jednostek niżeli normalnie zabić, po rzuceniu czaru celność (magia ładu) i kociej zwinności, ta jednostka po prostu sieje spustoszenie w oddziałach wroga.
Minotaur: (3) tak jego bloki są świetne nawet 1 minotaur jest w stanie zablokować atak 32767 (maksymalna liczba jednostek jaka może znajdować się w jednym oddziele) jednostek, o.O lecz czasami po kilka razy z rzędu blok nie dziala a czasami kilka razy z rzędu działa, liczmy na szczęście smiley
Infryt: (3-) dobry tylko w tedy gdy dostaje silne ciosy, im mocniej oberwie tym mocniej tarcza ognia odda.
Zmora: (4) rozdzielamy takiego na 2 albo 3 oddziały puszczamy grozę i kosimy meduzą smileysmileysmiley
Czarny smok: (3) mało, drogo, tesco ;] bardzo silny, cena zrównuję się z normalnym przyrostem innych jednostek tj. 8000 złota i 4 jednostki surowca na tydzień, przyrost 1 na tydzień, w porównaniu do większości jednostek 4 poziomu gdzie przyrost wynosi 2 czyli można liczyć ze 1 smok żeby był lepszy musi pokonać 2 lub 4 jednostki 4 poziomu (4 w przypadku ptaków gromu i czempionów). Odporność na magie jest jego największym minusem smiley żadne buffki nie działają.
Hydra: (4+) wolna nigdy nie dochodzi do wroga ? Niech wróg dojdzie do ciebie ! Z wyżej opisaną meduzą będzie musiał dojść;]
albo sposób drugi gdy posiadamy już porządny poziom bohatera i czar teleportacja co teleportujemy hydrę w centrum wydarzeń smiley
Brak kontrataku, i atak dokoła sprawi że wróg szybko straci pełno jednostek. smiley

Całość: (4-) było by 4+ gdyby magia ładu była dostępna w azylu, lecz z oczywistych względów nie jest.
masster11 dnia 05 czerwiec 2009 o 14:49
JA WAM mowie HEROES 4 TO porażka!!!
Godryk144 dnia 30 czerwiec 2009 o 15:31
Osobiście uważam że Heroes 4 pod względem graficznym ........... dziwna. Pod względem jednostek ............ zróżnicowane w każdym mieście (np. Chaos jak dla mnie to powinny być demony a nie orki medyzy, bandyci i ifryty wrzucone do jednego worka)To mniej więcej BARDZO ŁAGODNA ocena. Ogół zasługuje na 2-4 w skali do 10. Ale mówi się ''Nie oceniaj książki po okładce''. MOŻE jak zagram to zmienie ocenę.
kolcz8P dnia 07 lipiec 2009 o 23:47
ja prawie zawsze hydry biorę bo jak się żuci na nie Koci refleks to jest nie do pokonania , 2 hydry maja 500hp a smok 400hp. Hydry zresztą nie muszą być szybkie bo i tak pilnują bohatera i meduz żeby za bardzo nie oberwali.
Lukisz127 dnia 10 lipiec 2009 o 09:18
-bandyci mięso armatnie ale umie wraz z bohaterem przejmywać kopalnie 4
-orki jednostka niby strzelająca ale rzadko kiedy zadaje pełne obrażenia 3+
-meduzy najlepsza jednostka 2 poziomu moim zdaniem potrafi zadawać dodatkowe obrażenia i niekończący się strzał 5
-minotaury przeciętne jednostki ale jeszcze jest umiejętność blok 4
-ifryt całkiem całkiem jest jeszcze tarcza ognia 4+
-zmory fajna jednostka ma umiejętność groza i najwięcej punktów życia z jednostek 3 poziomu 5
-hydry dobra jednostka lecz bardzo powolna ale jak już dojdzie to oddziały wroga mają poważny kłopot i ma sporo punktów życia 4+
-czarne smoki najlepsza jednostka w grze nie licząc demosmoka 6
Kokoju dnia 22 lipiec 2009 o 23:08
orki

A wiesz, że orki to zwierzęta wodne? Prawdziwa odmiana to orkowie.

A to moje oceny:
Bandyci - Świetna jednostka. Dość dobre obrażenia jak na swój poziom, szybkość też ciekawa. Jedynym minusem jest tylko jedna zdolność. 4+/6
Orkowie - Chociaż słabe obrażenia na odległość, dzięki żywotności często mam ich bardzo dużo, znacznie więcej od bandytów. Słaby zasięg, fakt, ale duża ilość i małe dopomożenie (jeśli przeciwnik będzie blisko, orkowie będą na wieży lub rzuci się na nich celność) to istne cudo. 4/6
Meduzy - Świetni strzelcy, zdolność też ciekawa. Zdarzyło mi się, że około setka meduz na odległość zabiła hydrę+2 hydry kamiennym spojerzeniem. (z tego co pamiętam walka z Pete Girlym) 5/6
Minotaur - Ciekawa jednostka, ale... On ma jedną umiejętność, w porównaniu do czterech zdolności meduz. Nie są za dobzi w porównaniu do ich meduzowatego odpowiednika. 4-/6
Ifryt - Nawet, nawet, ale Zmory są lepsze. Choć z ognistą aurą są potęgą. 4+/6
Zmora - Nawet nawet, nawet więcej niż zwykłe nawet nawet. Nawet 5-/6
Hydra - Są na równi ze smokami, a podczas mojej legendarnej walki z Petem moje 40 hydr było lepsze niż nawet 50 czarnych smoków. Czemu? Po walce z Petem wykończyłem wszystkie jednostki wroga, poza setką hydr. Wreszcie przypomniałem sobie, że zmory nie rzuciły Grozy, więc użyłem jej. Rzuciłem, potem rzuciłem Cyrcą Koci Refleks i Ognistą Aurę na moje hydry, i potem ciągle rzucałem Zamęt, i dzięki temu wygrałem. Wady przedstawili poprzednicy. 5/6
Czarne Smoki - Potężni, a to, że są mniej więcej jak 2 jednostki poziomu czwartego ma plusy i minusy. Niby jakbyśmy mieli dwa anioły mógłby zginąć jeden, a Smok wyleczyłby się po walce. Z drugiej strony, gdyby przeciwnik na nas maszerował, i my byśmy się przygotowali, gdy przeciwnik miałby 3 anioły, my byśmy mimo wszystko 1 smoka. 5/6
masster11 dnia 23 lipiec 2009 o 09:03
to są poprawne informacje nie takie głupie co napisali ci redaktorzy (do bani) zawiodłem sie na nich nawet informacji poprawnych nie umieją znaleźć hehehe co za głupcy są w redakcji hahahaha oto poprawne smiley :

Chaos / Asylum Creatures
Level 1
Bandit - Level 1 Chaos Bandit - Level 1 Chaos
StealthStealth
With Stealth, this creature is invisible at a distance on the Adventure Map to 2nd level creature and heroes with Basic Scouting. The creature is invisible to adjacent 1st level creature and heroes with no Scouting.
Bandit
Health: 10
Damage: 1-3
Population: 26
Cost: 20 Gold Shots: N/A
Attack: 9
RangeAtt: N/A
Defence: 9
RangeDef: 9 Mana: N/A
Speed: 7
Movement: 9
AdvMove: 23
Killing XP: 6
Bandits are invisible to 2nd level creatures on the adventure map and to heroes with Basic Scouting. Bandits are invisible when adjacent to 1st level creatures and heroes with no Scouting.
Comments: While this unit may prove to be average in battle, their capability on the adventure map makes their presence worthwhile. It is a good scout (a little slow, though) and with ita33;s stealth ability, is able to retrieve loose resources without a fight against first level creatures, and heroes without scouting.
Orc - Level 1 Chaos Orc - Level 1 Chaos
RangedRanged
The Ranged ability allows this creature to attack enemies at a distance, but in melee combat this creature does half damage unless it has the Normal Melee ability.Normal MeleeNormal Melee
This creature's Normal Melee means it doesn't suffer the melee combat damage penalty suffered by most ranged creatures.Short RangeShort Range
Short Range dramatically decreases the damage of this ranged creature's attack at long range.
Orc
Health: 12
Damage: 1-3
Population: 16
Cost: 34 Gold Shots: 6
Attack: 11
RangeAtt: 11
Defence: 9
RangeDef: 9 Mana: N/A
Speed: 4
Movement: 6
AdvMove: 18
Killing XP: 10
An Orc's throwing axe does much damage when thrown for a short distance as it does when used in hand-to-hand. At longer distances, the damage decreases drastically.
Comments: An Orc is a slightly above average level 1 creature. It possesses a fair amount of HP, and has the ranged ability, but only 6 shots and short range make it less competent than other shooters.
Level 2
Medusa - Level 2 Chaos Medusa - Level 2 Chaos
RangedRanged
The Ranged ability allows this creature to attack enemies at a distance, but in melee combat this creature does half damage unless it has the Normal Melee ability.Normal MeleeNormal Melee
This creature's Normal Melee means it doesn't suffer the melee combat damage penalty suffered by most ranged creatures.Unlimited ShotsUnlimited Shots
Unlimited Shots assures that this creature never runs out of ammunition when making ranged attacks.Stone GazeStone Gaze
This creature's Stone Gaze attack has a chance (depending on the strength of the creature) of killing enemies instantly by turning them to stone.
Medusa
Health: 24
Damage: 3-6
Population: 6
Cost: 220 Gold Shots: Infinity
Attack: 19
RangeAtt: 19
Defence: 17
RangeDef: 17 Mana: N/A
Speed: 5
Movement: 6
AdvMove: 19
Killing XP: 52
A medusa's gaze has chance of transforming her opponent into stone instantly killing them. Undead, Mechanical, and Elemental creatures are immune to this ability.
Comments: The Medusa is the best level 2 ranged attacker in the game. While it isna33;t statistically stunning, it does have 3 excellent specials, which make it a formidable opponent. These specialties alone set it apart from the rest.
Minotaur - Level 2 Chaos Minotaur - Level 2 Chaos
BlockBlock
Block gives this creature a 30% chance of completely blocking any melee, ranged or area effect attack.
Minotaur
Health: 38
Damage: 5-10
Population: 6
Cost: 230 Gold Shots: N/A
Attack: 16
RangeAtt: N/A
Defence: 15
RangeDef: 15 Mana: N/A
Speed: 6
Movement: 6
AdvMove: 19
Killing XP: 53
Minotaurs are highly skilled with the battleaxe, giving them a chance of completely deflecting any enemy attack.
Comments: The Minotaur is a statistically sound level 2 creature, deals fair damage, but does have a low attack/defense rating. This weakness is somewhat compensated for by the useful 30% physical block special ability.
Level 3
Efreet - Level 3 Chaos Efreet - Level 3 Chaos
FlyingFlying
Flying allows this creature to fly over obstacles, creatures, heroes and castle walls.Fire ShieldFire Shield
Fire Shield surrounds this creature in a wall of fire, allowing it to do fire damage in addition to its normal attack to an enemy. 25% of received damage returned.Fire AttackFire Attack
In combat, this creature's normal attack is a Fire Attack, so targets with Fire Resistance will take less damage.Fire ResistanceFire Resistance
Fire Resistance makes this creature immune to fire-based spells, and to damage from breath attacks if the creature is a secondary target. The creature also takes half damage from enemies with fire-based attacks.
Efreet
Health: 80
Damage: 10-20
Population: 4
Cost: 850 Gold Shots: N/A
Attack: 25
RangeAtt: N/A
Defence: 23
RangeDef: 23 Mana: N/A
Speed: 6
Movement: 13
AdvMove: 29
Killing XP: 161
Efreeti are surrounded by an aura of flame that damages any enemy who strikes them. Efreeti are also immune to fire-based spells and take half damage from fire-based attacks (such as those from fire elementals and other efreeti).
Immune to Fire.
Comments: A weaker creature statistically, but with 2 great specials, the best of which is fire shield, dealing 25% of the damage back to the unit that attacked the Efreet. However, its great speed isna33;t enough (for me) to outweigh the disparity in hit points between it and the Nightmare.
Nightmare - Level 3 Chaos Nightmare - Level 3 Chaos
TerrorTerror
Terror allows this creature to cast Terror on an opponent. Enemies who are frozen by Terror cannot take any actions for one turn. Costs 6 mana.
Nightmare
Health: 110
Damage: 12-26
Population: 4
Cost: 800 Gold Shots: N/A
Attack: 23
RangeAtt: N/A
Defence: 20
RangeDef: 20 Mana: 6
Speed: 6
Movement: 9
AdvMove: 23
Killing XP: 148
The fearsome and wild nightmares have the ability to cast Terror on an opponent, causing their enemy to lose their turn.
Casts Terror (6).
Comments: With the second most HP in the third level, the Nightmare is a very sturdy creature. It deals good damage, and the terror ability is a great specialty which disables the movement of a non-undead creature of your choice.
Level 4
Black Dragon - Level 4 Chaos Black Dragon - Level 4 Chaos
FlyingFlying
Flying allows this creature to fly over obstacles, creatures, heroes and castle walls.Immune to MagicImmune to Magic
This creature is completely Immune to magic, including spells cast by friendly troops.Breath AttackBreath Attack
This creature's Breath Attack allows it to attack with a blast of fire that may also hadm creatures directly behind an enemy target.
Black Dragon
Health: 400
Damage: 55-110
Population: 1
8000 Gold + 4 Sulfur Shots: N/A
Attack: 40
RangeAtt: N/A
Defence: 40
RangeDef: 40 Mana: N/A
Speed: 7
Movement: 15
AdvMove: 30
Killing XP: 1233
The omnious black dragon is completely immune to magic, and can attack multiple enemies with it's fiery breath.
Has 100% magic resistance.
Comments: The second best creature in the game has great attack and defense ratings, as well as great damage, specialties and speed. Despite its cost and growth, it is a very worthwhile creature to have in your army.
Hydra - Level 4 Chaos Hydra - Level 4 Chaos
No RetaliationNo Retaliation
This creature's No Retaliation ability allows it to attack without any chance of retaliation.Multiple AttackMultiple Attack
Multiple Attck allows this creature to attack all nearby enemies simultaneously.
Hydra
Health: 250
Damage: 28-60
Population: 2
4000 Gold + 2 Mercury Shots: N/A
Attack: 30
RangeAtt: N/A
Defence: 26
RangeDef: 26 Mana: N/A
Speed: 6
Movement: 7
AdvMove: 21
Killing XP: 617
A hydra can strike at all surrounding units at the same time, and because they strike with such blinding speed their enemies cannot retaliate.
Comments: The Hydra deals the most damage in the game when attacking multiple units (300+), and also has the no retaliation ability. While it has an average attack and defense rating, its damage and HP make up for those discrepancies. It is rather slow on the adventure map when compared to the Black Dragon and other level 4 creatures.
masster11 dnia 23 lipiec 2009 o 09:05
jak ktoś umie angielski to nie ma problemów myśle że dwunastolatkowie umiejeją co nieco smiley
masster11 dnia 23 lipiec 2009 o 09:05
jak ktoś umie angielski to nie ma problemów myśle że dwunastolatkowie umiejeją co nieco smiley
goku199 dnia 12 wrzesień 2009 o 17:03
fajne mistosmiley
niedoceniony dnia 17 wrzesień 2009 o 17:53
Masster,napisałeś stanowczo za długi ,,post".

Troll-podobnie jak w Heroes III.
Troglodyta-podobnie jak w Heroes III.
Pirat-większa skutecznośc na morzu.
Obserwator/Beholder-zaklęte strzały.

The gatering storm:
Rycerz Gobliński-pod wpływem ,,kamienna skóra",negacja pierwszego uderzenia,itp.

Winds of war:
Demosmok:50%antymagii,zionięcie ogniem.

Takich jednostek tutaj nie ma.
Yavrond dnia 26 wrzesień 2009 o 15:37
BAndyta- 3-- Bardzoo słaba jednostka, wolna, mało wytrzymała i jeszcze z słabymi obrażeniami.
Jedyne co ją ratuje to ukrywanie się i duży przyrost.

Ork- 4- Nie taka zła, ma przeciętne obrażenia i wytrzymałośc, ale troche mały przyrost.

Meduza- 4+ Całkiem dobra jednostka, w dużej liczbie sieje spustoszenie, ale ma słabą wytrzymałość.

Minotaur- 4+ Dość dobra, mocne obrażenia i wytrzymałość oraz oczywiście możliwość blokady jednego ciosu
czyni z nich grożnych przeciwników, ale ich powolność jest niestety duża wadą :/

Ifryt- 4 Przeciętna jednostka, słabe obrażenia i wytrzymałość, ale ognista tarcza trochę nadrabia
te wady

Zmora- 5- Bardzo dobra jednostka, duża wytrzymałość, przeciętne obrażenia oraz możliwóśc przerażenia sieją
spustoszenie w armii przeciwnika. Jedyna wada to dość mała szybkość.

Hydra- 4 Dobra jednostka, spora liczba punktów życia i przeciętne obrażnia. Gdyby nie mała szybkość byłaby
zabójcza dzięki możliwości ataku wielu celów.

Czarny smok- 4? Przez wielu uważana za najlepsza jednostkę w grze. Odpornośc na magię, kolosalne obrażenie i
ogromna wytrzymałośc wraz z sporą szybkością wydają się być zabójcze.... jednak najmniejszy przyrost
w grze znacznie je osłabia. Nawet szlachcictwo na poziomie arcymistrzowskim nie zwiększa ich liczby
przez co na tle 3 hyder wydaje się to kiepski wybór....
biala czarownica dnia 22 październik 2009 o 15:01
W Heroes IV jest poruszająca muzyka...
matikzuch dnia 06 listopad 2009 o 12:30
1.przydaje się 4+
1.prawie zawsze 1/4 obraż. 3+
2.nawet,nawet 4
2.lepsze są meduzy. minotaury są za wolne 4-
3.a ja wiem 4
3.extra 5
4.po współczynnikach 4+
4.superrrrr 6
danielm200 dnia 10 listopad 2009 o 20:35
TO MIASTO JEST SUPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Markal2000 dnia 11 listopad 2009 o 15:11
Nom, Danielm ma rację hydry są chyba najładniejsze z wszystkich częścismiley
danielm200 dnia 14 listopad 2009 o 16:35
Hydry są lepsze od smoków i hydry są połowe tańsze !!!!
matikzuch dnia 18 listopad 2009 o 09:06
hydra za wolna!!!!!!!!!!!!!!!
dzik8118 dnia 20 listopad 2009 o 20:08
1poziomu słabi
2 poziomu przecietni
3mogom myc
hydry dosyc dobre
czarne smoki majom powazne wady niemorzna wzmocnisz ich
drogie popatrzie tytani morzna ich za to cena kupic dwuch[tylko
bez siarki a klejnotuw] i majom obrona przed chaosem
co jeden smok morze zrobic tytanom
Mikred dnia 18 styczeń 2010 o 19:49
bandyctwo-4+ dobre na zwiad z walką gorzej
orkowie- 3 ani do walki ani do zwiadu-łucznicy z nich słabi
meduzy-5- dobre nieskończoność amunicji kamieniują
minotaury 4+ dobre,ale trzeba mieć meduzy(jakieś dobre jedn strzelajace)
zmory 4+ dobre posiadają grozę
infryty- 4 wydają się gorsze od zmór
cz smok 5- dobre,ale mały przyrost
hydra- 4 trzeba uwazac by nie rozwalic swoich
adriansaiyan dnia 10 kwiecień 2010 o 06:56
1.Bandyta-7
2.Ork-8
3.Meduża-6
4.Minotaur-9
5.Zmora-10
6.Ifryt-8
7.Hydra-8
8.Czarny Smok-10
Ocena-66/80
artialpha dnia 16 lipiec 2010 o 16:49
czarny smok to najlepsza jednostka moim zdaniem , przydatna na szybki atak ( ja wolę grać ofensywnie a nie defensywnie ) zaczynasz czarnym , dajesz przyspieszenie i jazda czarny wykorzystuje swoją przewagę ( dużo hp i po kontrze raczej żaden nie padnie , i duży atak po czym przeciwnik to odczuje smiley) a reszta może dokańczać sprawę i w dodatku te czary ofensywne chaosu - przesada , jak zrobi się z um. odporność na magie to wystarczy z kilkoma czarnymi latać i armagedony sadzić smiley , a jeżeli ktoś woli defensywne to aby odpowiednią klątwę dobrać na przeciwnika , poczekać aż się zbliży i jazda !!! dlatego go cenie czarny smok 6/6
Rivvel dnia 23 lipiec 2010 o 07:48
Biała czarownica! wreszcie ktos kto zwraca uwagę na muzykę! smileysmiley
Zgadzam się, piękna muzyka jest w Naturze(rezerwat) i w Chaosie( taka straszniejsza troche bardziej xD)
a co do jednostek..
Mój "build" to: Oczywiscie 1.Bandyta, 2. Ork, 3. Meduzy, 4.Zmory, 5.Czarne Smoki - czasem jak się da wyłapac jeszcze minotaury czy obserwatorów to ich też chętnie trzymam w armii ^^
Paladyn97 dnia 17 sierpień 2010 o 10:14
Bandyta-przydatny, gdy jest ich dużo.4-
Ork-ma słaby zasięg, na wieży trudny do pokonana, gdy jest ich dużo.4-
Meduza-nieskończoność pocisków, kamienne spojrzenie.5
Minotaur-bardzo wolny, dość duży atak i blokowanie ciosów.-5
Ifryt-szybki, tarcza ognia.-5
Zmora-dużo HP jak na swój poziom, groza.5+
Hydra-bardzo wolna, atakuje wszystkich dookoła.5
Czarny Smok-bardzo silny, odporny na magię,dużo HP, ale mały przyrost.6-
Pewu dnia 23 sierpień 2010 o 12:26
Skala 1 do 6

Oceniam wygląd, nie mam H IV!

1 - 5 bardzo fajne

2 - 3- A takie sobie smiley

3 - 1 OHYDA!

4 - 5+ Bardzo fajne!

5 - 4 średnie

6 - 5 Całkiem fajne.

7 - 5 Całkiem, całkiem.

8 - 6- No, bardzo porządne.
Mikred dnia 29 wrzesień 2010 o 21:18
Atialpha co Ty gadasz?
Wiesz,ja tam przyspieszenia na czarne smoki rzucac nie umiem.
Widac,pro jesteś,skoro cos takiego robiszsmiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 54% [14 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 15% [4 Głosów]
Dobre Dobre 15% [4 Głosów]
Przeciętne Przeciętne 8% [2 Głosów]
Słabe Słabe 8% [2 Głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry