Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes V - Mody - Modyfikacja Statystyk

Mody – Modyfikacja Statystyk



Modyfikowanie tekstur, ikon i tekstu jest już nam znane. Teraz naszą uwagę poświęcimy plikom xdb ;) Bez paniki, nie będziemy edytować zaraz ich najbardziej skomplikowanych wersji, my zajmiemy się ich najprostszym rodzajem – podmianą statystyk. ;)

Teraz, gdy już mamy wygląd i opis naszego nowego Diablika, zmienimy mu niektóre statystyki i uczynimy z niego krzepkiego woja ;) Najpierw jednak trochę na temat samych plików xdb.

Niektórzy z was pewnie wiedzą, że pliki xdb to są inaczej subskrypcje, które odpowiadają za niemalże cały mechanizm naszej gry. Pisanie takiej subskrypcji przeważnie opiera się na wpisywaniu komend i danych dotyczących tekstur, geometrii itd.

Zabierzmy się zatem za staty naszego Diablika. Otwórzmy archiwum Data i wejdźmy w poniższą lokalizację:

\GameMechanics\Creature\Creatures\Inferno

Widzimy, że każda jednostka Inferno razem ze swoim ulepszeniem ma swój osobny plik xdb. My chcemy zająć się plikiem naszego nieulepszonego Impa, dlatego wybieramy plik o nazwie „Familiar.xdb”. Zaznaczamy i wypakowujemy do wybranego folderu.

Teraz przydałoby się ten plik czymś otworzyć, najlepiej jakimś edytorem tekstu. Polecam program Notepad++, który można pobrać TU. Ściągamy i instalujemy.

Otwórzmy Notepada i nasz plik xdb Diablika. Naszym oczom ukaże się coś TAKIEGO.

Widzimy, że plik zawiera dane dotyczące statystyk naszego Diablika, jego przynależności, punktów doświadczenia jakie otrzymuje jego właściciel w czasie bitwy, koszt itd. My nie musimy się teraz zapoznawać ze wszystkimi komendami. Nas interesuje pierwsze 14 linijek od góry, gdzie są te „główne” statystyki Impa.

Tak jak w przypadku tekstur, subskrypcje też są na swój sposób zablokowane, dlatego nie możemy zmienić czegokolwiek tuż po otwarciu oryginalnego pliku. Musimy utworzyć jego kopię. Zaznaczamy cały „tekst”, kopiujemy, otwieramy nowy dokument i wklejamy całość. Teraz możemy zacząć edytować. ;)

Dla przykładu zmieńmy staty Impa w TAKI sposób.

Zauważmy, że w przypadku komendy Shots i Flying Imp ma ustawione hasło „false”, czyli nie posiada żadnej z tych dwóch umiejętności. Teraz zapiszemy to czego dokonaliśmy.

Wybieramy opcję Zapisz jako i widzimy, że możemy zapisać nasz plik obok oryginalnego xdb Impa. Niestety, tak jak tekstury, tutaj też nie możemy zamienić w czasie zapisywania jednego pliku z drugim, dlatego musimy cofnąć lokalizację o jeden folder i zapisać nasz plik identycznie z nazwą oryginalnego xdb. Przy zapisywaniu plików xdb należy pamiętać by ustawić format zapisu na ‘All Types (*.*)’ i przy wpisywaniu nazwy pliku koniecznie dopisać końcówkę ‘.xdb’, ponieważ format xdb nie jest formatem domyślnym programu i trzeba samemu zadbać o prawidłowość naszego pliku ;) Czyli nazwa xdb naszego Diablika przy zapisie powinna być „Familiar.xdb”. Po zapisaniu automatycznie zostanie sam tytuł „Familiar”.

Teraz musimy zamienić nasz plik z oryginalnym. Upewnijmy się ze nazwy obu plików są identyczne i wrzućmy nasz plik do lokalizacji, w której leży oryginał. Zamieniamy.

Na końcu przydałoby się sprawdzić nasze nowe „dzieło”. ;) Lokalizacja naszego xdb zaczyna się od folderu GameMechanics, a kończy na folderze Inferno. Przenosimy folder GameMechanics z xdb naszego Impa do folderu Data tuż obok naszych wcześniejszych folderów. Odpalamy grę…

…i jeżeli wszystko poszło dobrze możemy teraz podziwiać nowe STATYSTYKI naszego Diablika. ;)


Opracowanie i screeny by Oliwsen

Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Pakowanie Modów


Masz jakiś problem z modem lub chcesz się nim pochwalić? Odwiedź TEN temat.

Komentarze
SmokCienia dnia 29 lipiec 2009 o 17:58
nie no to jest extra można zrobic że serafin ma 100000000000 życia obrażenia 5000-10000
SmokCienia dnia 29 lipiec 2009 o 17:58
nie no to jest extra można zrobic że serafin ma 100000000000 życia obrażenia 5000-10000
jp72 dnia 09 październik 2009 o 18:48
Ej no u mnie nie ma w ogóle takiej lokalizacji
jp72 dnia 12 październik 2009 o 17:22
A jak to trzeba zapisać? Przecież kopii nie da się nadpisać.
Aleksiej dnia 03 grudzień 2009 o 20:07
mam pytanko, jeśli zrobi się nowego skilla, to czy on będzie mógł z niego korzystać? (przykład: daje skilla. ,,seryjny morderca" smiley zabija cały oddział wroga. (tak se wymyśliłem) i czy to będzie działać?
lingueno dnia 07 styczeń 2010 o 11:04
Siemka, mam taki problem. Bo u mnie nie ma żadnego folderu w lokacji "Ubisoft(od gry)/Data" jest jedynie parę plików nie w formacie xdb, a jak użyłem wyszukiwarki na całym folderze z gry to ani GameMechanics ani Creature czy Creatures nie znalazło co mam zrobić smiley?
kuba1111 dnia 29 czerwiec 2010 o 20:58
smileysmiley
michalozos90 dnia 16 sierpień 2010 o 12:43
hejka.mam problem. utknąłem w miejscu gdzie zapisuje plik ze (ulepszonymi) statystykami z notepad'a do daty.kompletnie nie wiem co zrobić.prosze o pomoc GG 22399810
phyro117 dnia 22 sierpień 2010 o 17:42
ja tak samo
oliwsen7 dnia 11 wrzesień 2010 o 03:06
@michalozos90 - Zapisując plik xdb nie możesz zapisywać go bezpośrednio do folderu Data, bo samego pliku gra Ci nie odczyta. Jeśli przerabiasz jakieś xdb i chcesz wrzucić do Data/gry, zapisujesz gdzieś ten plik, zmieniasz mu nazwę na identyczną z jego oryginałem i tam, gdzie wypakowałeś z archiwum data.pak system folderów i podfolderów z tym oryginalnym plikiem, wrzucasz w miejsce oryginału utworzony xdb przez Ciebie o takiej samej nazwie żeby podmienić. Jak podmienisz, to ten cały system folderów wrzucasz do folderu Data gry i wtedy powinno działać. Tylko zanim wrzucisz upewnij się, że niczego nie zmieniłeś jeśli chodzi o kolejność tych podfolderów i ich nazwy.
been dnia 11 wrzesień 2010 o 05:37
So, I'll never fall in love again life is no longer Fred boring, the body no longer feel the pain of illness, life-rich Gary An Hongxiong hope Never grow old again revived. He thought: "I want to take advantage qualities Salazar of the new ideas, make every looking desperately effort to make it bear fruit!" That hard effort, dragging Bing Qu Fu An Hongxiong Unbreak my heart running for a month, his ideas were finally able to see the light. Life is you, the Iraqi States and Canada. God sent you at the right time in Pallet rack front of me. Sq
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 43% [3 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Żadnych głosów]
Dobre Dobre 14% [1 Głos]
Przeciętne Przeciętne 14% [1 Głos]
Słabe Słabe 29% [2 Głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry