Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes IV -poradniki do kampanii- kampania Moc

Kampania Mocy

Misja pierwsza: "Nowy początek"

Cele:
- Zdobycie wszystkich miast na mapie
- Waerjak musi przeżyć

Głównym zadaniem Waerjaka jest zjednoczenie (zdobycie) rozłączonych plemion barbarzyńskich.

Misję rozpoczynasz na północnym-zachodzie. Na początku skieruj bohatera ku legowiskom stworzeń, w których będzie można nabyć przydatne jednostki. Następnie udaj się na południowy-wschód i dojdź do bramy strażniczej, w której Waerjak otrzyma zadanie odzyskania, skradzionego przez piratów, Wozu Rudy. Wóz Rudy został ukryty na wyspie znajdującej się na północno-wschodnim krańcu mapy. W drodze do wyspy możesz zająć się zdobywaniem kopalni , żeby dostarczały one niezbędne surowce takie jak drewno, które potrzebne będzie do budowy statku. Po odzyskaniu artefaktu wróć do Kilamaru i zajmij się jego rozbudową.

Przy odpowiedniej ilości wojska możesz ruszyć w dalszą podróż na południowy-wschód, gdzie znajduje się kolejny zamek do dobycia, Frunag. Będziesz miał za zadanie pokonać meduzy (gracz pomarańczowy), aby przejąć miasto. Musisz udać się wzdłuż rzeki, w celu odszukania wroga. Jak już pokonasz meduzy, koniecznie odwiedź pomarańczowy namiot klucznika, gdyż dzięki niemu dostaniesz się do podziemi, gdzie znajdują się kolejne miasta.

W centralnym punkcie podziemia znajduje się Bitewny Szczyt. Musisz pokonać behemoty, które nękają okoliczne wioski, aby opanować zamek. Stworzenia znajdują się na wschodzie mapy. Po zdobyciu Bitewnego Szczytu musisz jak najszybciej pozbyć się ostatniego (niebieskiego) gracza, aby on nie zajął Twoich miast. Powinieneś jednak uważać, gdyż koło Frunag znajduje się portal, którym wróg może się przenosić niedaleko bram miasta. Zanim wyruszysz na jego ostatni zamek upewnij się, że Frunag jest dobrze strzeżone. Zamek leży na północnym-wschodzie podziemia, jednak nie powinno być kłopotów z pokonaniem ostatniego wroga.

Misja druga: „Wojna w słusznej sprawie”

Cele:
- Zdobycie wszystkich miast i pokonanie armii wroga
- Waerjak musi przeżyć

W tej misji Waerjak musi pokonać wszystkich wrogich bohaterów, którzy napadli na jego szybko rozwijające się państwo.

Na początku, aby dostać się do swojego miasta, musisz pokonać bohatera stojącego tuż przed bramą. Po zabraniu odpowiedniej ilości wojsk możesz już ruszyć na „podbój świata”. Są dwie możliwości rozpoczęcia. Pierwsza, to udanie się do portalu za miastem i zdobycie miasta Wolf Lake. Druga opcja, to zajęcie zamku Garlach, leżącego na południe od Stavgardu. Jednak najlepszą opcją jest najpierw zająć się zdobyciem Garlach.

W bramie strażniczej przy mieście Gerlach otrzymasz zadanie zabicia złych oczy (gracz fioletowy). Żeby poznać ich dokładne położenie odwiedź oko maga znajdujące się nieopodal bramy. Wyrusz w kierunku północno-wschodnim, aby je odnaleźć. Cały czas musisz pamiętać o obronie zajętych zamków, gdyż w pobliżu może pojawić się wróg, który bez przeszkód pokona nie bronione miasta.

W centralnym punkcie mapy znajduje się Wolf Lake. W celu przejęcia kontroli nad miastem zabij cerbery (gracz seledynowy), znajdujące się w jaskini leżącej niedaleko miasta Heidrun. Heidrun położone jest na północno-wschodnim krańcu mapy. Zmierzając do jaskini zajmij je, jeżeli tylko masz wystarczającą ilość wojsk.

Większość pozostałych miast, należących do gracza niebieskiego i zielonego, należy podbić. Najlepiej rusz na południe od Heidrun i zajmij kolejne miasto, Austri. Później, wędrując ścieżką, biegnącą wzdłuż południowego krańca mapy, musisz przejść przez dobrze broniony garnizon, za którym zobaczysz Cheb. Za Chebem (na zachód) znajduje się wejście do podziemi. Musisz się tam udać i odwiedzić pomarańczowy namiot klucznika, gdyż będzie to niezbędne do zajęcia miasta Talsi. Po opuszczeniu podziemia kontynuuj swoją podróż szlakiem, który prowadzi do Silver Woodu.

W lewym dolnym rogu mapy znajduje się ostatnie miasto do zdobycia, Talsi. Właśnie w celu zdobycia tego zamku, wcześniej musiałeś odwiedzić pomarańczowy namiot klucznika, g dyż tuż przed zamkiem znajduje się pomarańczowa brama strażnicza.

Po przejęciu władzy nad wszystkimi miastami musisz jeszcze zabić wszystkie armie wroga. Może okazać się to dość czasochłonne, gdyż jednostki mogą rozejść się po całej mapie, ale za to nie powinieneś mieć kłopotów z pokonaniem ich.

Misja trzecia: „Królewski dylemat”

Cele:
- Pokonanie Hunarica
- Waerjak musi przeżyć

Waerjak musi podjąć decyzję, czy ratować swojego przybranego ojca, Tarnuma, c zy wyzwolić zniewolony, przez Hunrica lud barbażyński.

Zaczynasz na północy i powinieneś od razu udać się na zachód do miasta Nachusa i je zająć. Niedaleko zamku, w lewym górnym rogu, jest pomarańczowy namiot klucznika, który mudisz koniecznie odwiedzić, gdyż będzie on niezbędny do przejścia misji. Następnie możesz zacząć powoli kierować Waerjaka na wschód.

Na północnym-wschodzie znajduje się Talsi, które szybko zdobądź. Niedaleko miasta znajduje się wejście do jaskini, gdzie jest zielony klucznik, dzięki któremu będzie dostaniesz się w okolice miasta Wataga, ale żeby dostać się do podziemia należy musisz odnaleźć seledynowy namiot klucznika, jego dokładne położenie poznasz dzięki oku maga. W czasie, kiedy inny bohater będzie zajęty „szukaniem” klucznika i zajmowaniem kopalni, Waerjaka możesz skierować na południe do Boernburg.

Trochę na północ od Boernberg jest portal jednokierunkowy, który przenosi na drugą stronę pobliskich gór. Tuż przy wyjściu znajduje się oko maga, które ukazuje miejsce pobytu Hunrica. Rozpoczynając wędrówkę możesz zająć dwa sąsiadujące miasta Wataga i Remich. Dalej podążaj na zachód w kierunku Gorch, a potem prosto do Austri, spod jego bram będzie już blisko do celu, jednak, żeby tam dojść obejdź górskie szczyty.

W końcu musisz stoczyć ostateczną bitwę w tej misji i zabić Hunrica. Przygotuj się jednak dobrze, gdyż posiada on dość dużą armię, ale z odpowiednim przygotowaniem pokonanie Hunrica nie powinno być trudne.

Misja czwarta: „Jedno plemię’’

Cele:
- Pokonanie Vogla
- Waerjak musi przeżyć

Już tylko jeden wódz, Vogal, sprzeciwia się zjednoczeniu państwa i to właśnie jemu Waerjak będzie musiał stawić czoło.

Na początku posiadasz dwa miasta, Wataga i Mancebos, gdzie znajduje się Festiwal Życia. Tuż za Watagą jest czerwony namiot klucznika, którego koniecznie musisz odwiedzić (podobnie jak i inne), gdyż będzie on niezbędny do przejścia misji. Zaś za Mancebosem są wieże orków, w których musisz nabyć stworzenia potrzebne do przejścia bramy strażniczej.

Są trzy wieże strażnicze, przez które musisz przejść, a każda z nich prowadzi w inną stronę. Pierwsza z nich znajduje się na zachodzie, za przejście strażnik zażąda zapłaty w złocie. Dzięki tej drodze dostaniesz się do azylu Scylla, a także do pomarańczowego namiotu klucznika. Drugie przejście jest położone na wschód od Watagi, niedaleko przejścia znajduje się też niebieski klucznik. Tutaj będziesz musiał oddać dwa surowce, drewno i rudę, aby dojść do Mayhem i zielonego klucznika, który znajduje się za miastem. Ostatni posterunek leży niemalże w centralnym punkcie mapy i wiedzie do niewielkiej doliny, w której jest miasto Heidrum. Jednak za udostępnienie drogi musisz oddać zebrane stworzenia ,orki.

Następnie udaj się drogą prowadzącą przez trzy bramy, (niebieską, zieloną i pomarańczową), w celu kontynuacji misji. Idąc tą ścieżką dojdziesz do miasta Belg. Dalej rusz na południowy-wschód to zobaczysz Sturgis i wejście do podziemia. Właśnie ku temu wejściu skieruj Waerjaka. W podziemiu przejdziesz przez czerwoną bramę i dwa dobrze bronione garnizony, zanim dotrzesz do miasta Gorch.

Na północnym-zachodzie od Gorcha znajduje się przejście, ale tylko Waerjak może przez nie przejść, za którym stoi, wraz ze swoją armią, Vogel. Kiedy już się dobrze przygotujesz możesz stoczyć decydującą bitwę. Pamiętaj jednak, żeby nie ignorować siły Vogala, gdyż może okazać się to niełatwe.

by Ashia


Komentarze
thornix dnia 22 kwiecień 2009 o 07:22
napisałeś że to herosi4 a nie 5 !
Ashia dnia 22 maj 2009 o 20:47
No bo to raczej jest poradnik do Heroes 4, a nie 5
Qurog1996 dnia 06 grudzień 2009 o 19:53
taki sobie ten poradnik bez map ale mi niepotrzebny do szczęścia przeszłem z kodami i bez
Werrxd dnia 29 maj 2010 o 20:33
do kitu ten poradnik!!!!!!!!!
Fanheroes dnia 05 czerwiec 2010 o 12:30
Poradnik całkiem dobry, przy ostatniej misji zanim zacząłem przechodzić przez bramy, nie kupowałem wojska - dwójką bohaterów na 25lvl kosiło się jak miło, z pełni rozwiniętą Walką i w połowie takyką Waerjak nawalał po 1000 dmg za jednym uderzeniem... smiley
Fanheroes dnia 05 czerwiec 2010 o 12:36
Edit: Taktyką...

Choć właściwie w pierwszej misji pójście na Fruntag byłoby samobójstwem - mimo iż w tym okresie miałoby się ponad 3-krotną możliwość rekrutacji wojsk, to wódz tam siedzący tak nawalał cykopami że... :/ pięć razy próbowałem go rozwalić w zamku, nie udało się... wpadłem na to, żeby go wykurzyć - poszedłem Waejrakiem do najbliższego zamku, i kiedy wódz wyszedł z Fruntag, szybko go zaatakowałem - poległ, a ja nawet nie straciłem połowy armii... ^_^
Crmayz dnia 10 lipiec 2010 o 23:55
Eee... Podobne do misji Realaga w HoMMV
Market dnia 16 lipiec 2010 o 16:14
W 3 misji chciałbym pokonać niebieskiego gracza (Karkołamacza). Jego zamek znajduje się na południowo-wschodnim rogu mapy za brama strażniczą. Jak go pokonać? Mogę wejść za bramę gdy jestem słaby. Gdy doganiam go w wielkości armii brama blokuje się. Ocb?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 30% [3 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Żadnych głosów]
Dobre Dobre 10% [1 Głos]
Przeciętne Przeciętne 10% [1 Głos]
Słabe Słabe 50% [5 Głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry