Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes III - Poradnik - Ekonomia
Ekonomia w "Heroes of Might and Magic III"

Rozpoczynając dany scenariusz posiadamy w większości przypadków jednego bohatera i jeden zamek. Przez kilkanaście pierwszych tur będziemy się głównie zajmowali rozbudową tego ostatniego, przejmowaniem kopalń i odkrywaniem mapy. Pierwsze, co powinniśmy zrobić to kupić w tawernie drugiego bohatera z naszego zamku. Następnie wybieramy, który z nich będzie bohaterem głównym tzn. będzie walczył i nosił większość artefaktów. Temu bohaterowi przekazujemy armię w mieście (zwykle mamy już budynek jednostek pierwszego poziomu).

Nasz główny bohater teraz musi się zająć przejmowaniem kopalń drewna i rudy (podstawowe kopalnie strzeżone przeważnie przez jednostki 1 lub 2 poziomu, a więc łatwe do pokonania). Drugiego herosa, który będzie naszym zwiadowcą, wysyłamy na zbieranie porozrzucanych w okolicy surowców i odkrywanie mapy.

Źródłem naszych dochodów, za które kupujemy armię i budujemy jednostki są budynki: Dom Rady Miasta (wymaga Tawerny), który zwykle posiadamy na początku. Dom Rady Miasta można przekształcić w Ratusz (wymaga to wybudowania wcześniej Kuźni, Gildii Magów oraz Targowiska), Ratusz natomiast można rozbudować do Kapitolu (co wymaga zbudowania wcześniej Cytadeli i Zamku). Kapitol, daje dzienny przychód 4000 sztuk złota, jest naszą stolicą i ostatnim ogniwem naszego ekonomicznego łańcucha. Aby dojść do Kapitolu, potrzeba nam minimum 7 dni. Schemat rozbudowy wygląda wtedy następująco:

Dzień 1: Gildia Magów poziom 1
Dzień 2: Kuźnia
Dzień 3: Targowisko
Dzień 4: Ratusz
Dzień 5: Cytadela
Dzień 6: Zamek
Dzień 7: Kapitol

Ten schemat budowy zapewnia nam szybkie zbudowanie Kapitolu i duży zastrzyk finansowy za początku gry. Dalej oczywiście stawiamy budynki jednostek i dzięki Kapitolowi mamy za co je wykupić. Z drugiej strony, mając standardowo na początku gry tylko budynek jednostek 1 poziomu (np. Pikinierów) jesteśmy bezbronni i z wielkim trudem przychodzi nam przejmowanie kopalń, czy surowców. Dlatego też powyższy schemat przydaje się tylko w dużych mapach, gdzie pierwsze kopalnie nie są pilnowane przez potwory i jest dużo niestrzeżonych przez jednostki surowców. Zauważmy, że z pierwszym dniem nowego tygodnia następuje przyrost jednostek (wartość podstawowa przyrostu + premia z cytadeli + premia z zamku + ewentualnie premia z artefaktów). Nie dobudowując żadnego budynku jednostek tracimy ich pierwszy przyrost. Dlatego przedstawiam drugi, alternatywny schemat rozbudowy miasta w pierwszych dniach:

Dzień 1: Gildia Magów poziom 1
Dzień 2: Kuźnia
Dzień 3: Targowisko
Dzień 4: Ratusz
Dzień 5: Budynek jednostek
Dzień 6: Cytadela
Dzień 7: Zamek
Dzień 8: Kapitol

Dzięki temu schematowi mamy z początkiem nowego tygodnia jednostki do kupienia i dzień potem wybudowany Kapitol. Ten schemat rozbudowy jest droższy, potrzebujemy dużo pieniędzy, by zbudować Kapitol (10000 sztuk złota). Dlatego też warto na początku wybrać trochę złota zamiast doświadczenia w skrzynkach ze skarbami, oraz nie kupować od razu w nowym tygodniu jednostek. Możemy je kupić po zbudowaniu Kapitolu, kiedy już zapewnimy sobie stały dopływ gotówki. Ważna jest kolejność. Pierwszego dnia warto zbudować Gildię Magów poziomu 1, aby bohater poznał czary (wojownikom trzeba w Gildii wykupić księgę czarów za 500 sztuk złota). Dzięki temu pierwsze walki z potworami będą łatwiejsze, gdyż magia to bardzo ważny element bitwy.

Co dalej gdy mamy już Kapitol? Należy się skoncentrować na budynkach jednostek tak, aby jak najszybciej mieć armię zdolną do wygrywania bitew z poważniejszymi przeciwnikami. Również i tutaj istnieją dwie alternatywne opcje związane z rodzajem mapy i naszą koncepcją gry.

Pierwsza z nich zakłada budowanie budynków, kupowanie jednostek od razu i walkę z kolejnymi przeciwnikami na mapie, zdobywanie strzeżonych artefaktów i powolne dochodzenie aż do budynku 7 poziomu. Drugą możliwością jest ukierunkowanie całej gry na jak najszybsze zbudowanie budynku jednostek 7 poziomu, żeby jak najszybciej ich ilość przyrastała.

Ta druga opcja jest bardziej kosztowna, gdyż bardziej musimy polegać na surowcach, które leżą swobodnie, ewentualnie tych pochodzących z wiatraków i tym podobnych budynków. Tak czy inaczej trzeba budować budynki jednostek, nawet nie wykupując armii. W późniejszym etapie gry fakt odpowiednie wczesnego zbudowania np. Portalu Chwały, a w związku z tym – posiadania np. o 4 Archanioły więcej niż przeciwnik – da nam przewagę i ułatwi jego pokonanie.

Starając się jak najszybciej zbudować budynek jednostek 7 poziomu, musimy oszczędzać pieniądze, decydować się, które kopalnie przejąć w pierwszej kolejności (np. grając Lochem trzeba jak najszybciej przejąć kopalnie siarki, gdyż jest ona konieczna do budowy Smoczej Groty). Budynki takie, jak Bractwo Miecza (zwiększa o 2 morale podczas oblężenia), czy Całun Ciemności w większości przypadków należy wybudować na końcu, kiedy mamy już wybudowane wszystkie budynki jednostek. Także wtedy należy rozwijać Gildię Magów (chociaż niekiedy warto na etapie przejmowania kopalń i ciężkich walk o surowce wybudować Gildię Magów poziom 2, gdyż na tym poziomie jest sporo czarów ofensywnych np. Lodowy Pocisk, które pomogą nam w tych początkowych walkach. Należy przy tym pamiętać, że aby nauczyć się nowych czarów, heros musi odwiedzić miasto, w którym rozbudowaliśmy Gildię Magów).

Kolejnym źródłem surowców i złota są takie budynki jak Wiatrak czy Mistyczny ogród. Generują one co tydzień pewną ilość złota lub surowców. Aby te dobra zdobyć, należy odwiedzić dany budynek herosem. Na początku robimy to naszym zwiadowcą, później, jeżeli nadal mamy problemy finansowe, warto zatrudnić kolejnego herosa najlepiej z umiejętnością Logistyka, który będzie chodził po mapie i odwiedzał takie miejsca. Analogicznie postępujemy z wolnostojącymi na mapie siedliskami stworów.

Pamiętanie o tych budynkach i żmudne kupowanie w nich wojsk mogą w późniejszym etapie przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę. Naszych zwiadowców możemy również wykorzystywać do przekazywania sobie armii za pomocą łańcucha herosów rozstawionych po mapie. Tworzymy więc coś w rodzaju sztafety, która będzie „podawała” sobie naszą armię aż do głównego bohatera czy innego miejsca, w którym potrzebne są nam wojska.

W poruszaniu się po mapie bardzo przydatne są czary takie jak: Lot, Wrota Wymiarów czy Portal Miejski. Należy przy tym pamiętać, że aby nauczyć się nowych czarów heros musi odwiedzić miasto, w którym rozbudowaliśmy Gildię Magów. Dlatego warto odwiedzić kapliczki służące do nauki czarów, czy rozbudowywać Gildię Magów w zdobytych miastach. Heros posiadający umiejętność Logistyka, czary Portal Miejski i Wrota Wymiarów oraz umiejętności Magii Ziemi i Wody na poziomie mistrzowskim, może dostać się w jednej turze w praktycznie każdy punkt mapy. Pozwala to nam na chodzenie herosem z silną armią, bez potrzeby kłopotania się o obronę miast. Jeżeli widzimy wroga w pobliżu naszego zamku, po prostu przenosimy się do niego, dokupujemy armię i ruszamy do bitwy, albo czekamy w zamku aż sam nas zaatakuje.

Opracowała: Hathostet


Komentarze
Lady_Biara dnia 03 październik 2008 o 19:32
No jeżeli chodzi o rozwój miasta to tą taktykę stosuję smiley najpierw wszystko buduję aby mieć kapitol a potem resztę budynków... smiley
Qerra dnia 03 sierpień 2009 o 21:52
Dlaczego w twoim schemacie gildia magów poziom 1 znajkduje się tak wysoko? Według mnie, pierwsze powinno być targowisko, aby jeśli czegoś nam zabraknie ( no proszę was, jak się gra na mistrzowskim to zawsze czegoś brakuje do tego kapitolu ) to dostać w zamian za coś czego na razie nie potrzebujemy na zabój. A czary z pierwszego poziomu wcale tak dużo nie dają kiedy mamy 1, 2 lub 0 ( o ironio ) mocy. 30 punktów DMG to chyba raczej standardowy atak magiczego pocisku. Dlatego wolę wpierw budować targoqwisko, a dopiero potem gildię magów. Kuźnia raczej nie odgrywa żadnej większej roli w tej części Heores'ów, bo nawet z eskpercką umiejętnością Balistyka zadamy najwyżej 50 punktów obrażeń. Dopiero w V machiny wojenne zyskały w moich oczach, i to znacząco, po wcześniej po prostu były za słabe.
Mister Pionier dnia 11 wrzesień 2009 o 21:24
Qerra ma rację z tymi machinami i Gildią Magów, ale dobrze jest kupić najpierw jakieś dobre jednostki np. szare elfy w Bastionie, kuszników w Zamku, lub gremliny w Fortecy. Można ich mieć dużo, a słabi nie są (Przynajmniej elfy). Zwłaszcza, że kusznicy i elfy liczą się za 2.
Mój pierwszy tydzień:
1.Dobre jednostki;
2.Ulepszenie tych jednostek;
3.Cytadela;
4.Zamek;
5.Jednostki 3 lub 4 poziomu;
6.Kuźnia;
7.Gildia Magów 1

Lub podobnie. Potem do Kapitolu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry