Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes V - Poradnik - Ogólne Informacje o Rozgrywce

Rozgrywka w "Heroes of Might and Magic V"

• Ruch Bohaterem Po Mapie:

W grze Heroes of Might and Magic V prawdopodobnie najważniejszą rzeczą jest nasz bohater. Poruszając się nim po mapie zbieramy potrzebne do rozbudowy miast i rekrutacji armii surowce, zajmujemy kopalnie, odwiedzamy różnego rodzaju i przeznaczenia lokacje, itp. Ponadto, bohater jest głównodowodzącym naszej armii i bez niego nie możemy poprowadzić naszych wojsk ku zwycięstwu. Jest więc on punktem centralnym, wokół którego skupia się każda rozgrywka w tej grze. Heroes of Might and Magic V jest grą turową.

Oznacza to, że rozgrywka podzielona jest na tury, podczas których możemy poruszać się naszym herosem po planszy. W czasie jednej tury bohater może poruszyć się tylko o określoną liczbę pól, po czym jego ruch się kończy i koniecznie jest przejście do tury następnej. Punkty ruchu bohatera zużywane są nie tylko na dosłownie pokonywanie odległości na mapie, lecz również na eksplorację danej lokacji, zebranie surowców lub zaatakowanie wrogiej armii. W grze istnieją różne rodzaje terenów, po których przyjdzie nam podróżować: zielone polany, brukowane drogi, piaszczyste plaże, mroźne pustkowia i wiele innych. Ilość zużytych przez nas punktów ruchu uzależniona będzie od rodzaju krain, które odwiedzamy.

Na przykład, jazda przez łąkę czy drogę kosztować nas będzie stosunkowo niewiele punktów w porównaniu z przedzieraniem się przez pustynię lub ośnieżone górskie szczyty. Te ostatnie klasyfikują się jako „tereny trudne”, przez które podróż odbywa się mozolnie i zabiera nam więcej czasu.

• Ekonomia:

W celu rozbudowy naszego zamku lub zakupu armii pozyskujemy różnego rodzaju surowce. W grze występuje siedem typów surowców: Drewno, Ruda Żelaza, Rtęć, Kryształy, Siarka, Klejnoty oraz Złoto. Każdy z nich możemy pozyskiwać na dwa podstawowe sposoby. Zajmując odpowiednie kopalnie zapewnimy sobie stały ich przyrost (określona ilość w każdej turze gry).

Drugim sposobem jest zbieranie ich za pomocą naszego bohatera lub bohaterów. W tym drugim przypadku surowce występują w postaci porozrzucanych po planszy stosów, do których wystarczy podejść i po prostu je zabrać, aby stały się naszą własnością. Trzema najbardziej podstawowymi surowcami są: drewno, ruda żelaza oraz złoto. Najczęściej kopalnie dwóch pierwszych znajdują się w pobliżu naszego zamku, bez nich bowiem niemożliwa jest jego rozbudowa. Złoto, podobnie jak każdy inny surowiec, zdobywamy zajmując kopalnie i zbierając kopczyki z planszy rozgrywki. Istnieje jednak dodatkowe źródło pozyskiwania złota. Wybudowana w naszym mieście Rada Osady dostarcza nam dziennie określoną ilość złota. Ilość tę możemy dodatkowo zwiększyć budując kolejne rozwinięcia Rady Osady: Radę Miasta, Ratusz oraz Kapitol. Ten ostatni należy wznieść najszybciej jak tylko będzie to możliwe, ponieważ zapewni nam on przychód w wysokości 4000 sztuk złota na dzień (jedna tura to jeden dzień czasu gry).

Skoro mowa o czasie gry, to warto wspomnieć o przyroście istot w naszym zamku. Jednostki dostępne w naszym zamku dzielą się na siedem kategorii. Podział ten oparty jest na sile danej jednostki, a reprezentowany jest jako poziom. Mamy więc do dyspozycji siedem różnych istot, od najsłabszej z poziomu pierwszego do najpotężniejszej (poziom siódmy). Liczba istot, jakie możemy rekrutować do naszej armii (płacąc złotem, a w przypadku tych potężniejszych również innymi surowcami) określana jest przez ich tygodniowy przyrost.

Na początku każdego tygodnia w naszym zamku, o ile wybudowany mamy odpowiedni budynek, pojawia się określona liczba istot do najęcia. Przyrost ten również możemy zwiększyć budując Fort i kolejne jego ulepszenia: Cytadela oraz Zamek. Te ostatnie nie tylko podnoszą ilość istot przychodzących do nas z początkiem każdego tygodnia, ale zwiększają również możliwości obronne naszego zamku w postaci wieżyczek obronnych, grubszych murów czy fosy.

• Walka:

Bitwy toczone w grze HoM&M V, podobnie jak poruszanie się na mapie głównej, rozgrywane są w systemie turowym. Na początku każdej walki mamy możliwość rozlokowania naszych jednostek wytrzymałych w wybranych przez nas miejscach. Dobrą strategią jest ustawienie jednostek wytrzymałych w pierwszej linii, podczas gdy jednostki strzelające oraz wspierające naszą armię różnorodnymi umiejętnościami powinny zostać ustawione w drugiej linii.

Pole bitwy podzielone jest na pola, a ruch odbywa się właśnie na nich. Każda jednostka ma określony współczynnik ruchu pozwalający jej na przebycie danej ilości pól w trakcie jednej tury. Kolejność wykonywania akcji określona jest przez współczynnik inicjatywy istot biorących udział w bitwie. Podstawowe akcje, jakie możemy wykonać naszymi wojskami to: ruch, ruch + atak, atak, obrona oraz czekanie.

Ponadto, niektóre jednostki posiadają specjalne umiejętności wzmacniające nasze wojska, osłabiające wojska przeciwnika lub inne, zupełnie unikatowe. Warto zatem przed bitwą dokładnie zapoznać się z możliwościami naszej armii oraz armii przeciwnej. Bohater dowodzący bitwą również bierze w niej czynny udział. Może on atakować jednostki wroga fizycznie, bądź ciskać w niego wyuczonymi wcześniej zaklęciami. Ponadto umiejętności, które bohater nabywa wraz ze wzrostem poziomu, bezpośrednio wpływają na ilość zadawanych obrażeń przez nasze jednostki, ich wytrzymałość czy też współczynnik obrony.

Opracowała: Hathostet


Komentarze
Cliverek dnia 28 czerwiec 2009 o 15:07
Prosto z Internetu~!

oraz jestem 1 smiley
Vovlin dnia 01 lipiec 2009 o 21:37
jupiii jestem 2
Jaro907 dnia 02 lipiec 2009 o 10:54
yyyy.... wie ktos moze jak podzielic jednostki w armi bohatera? np.mam 40 mysliwych i chce z nich zrobic 2 grupy po 20.
Markal2000 dnia 10 lipiec 2009 o 15:03
Jaro907 jak chcesz podzielic jednostki to nacisnij shift i przeciagnij je na inne pole.:-)
Jaro907 dnia 11 lipiec 2009 o 13:14
dzienks Markal2000
AgaHinz3 dnia 20 maj 2010 o 08:48
Jak w to sie gra??
bezio123 dnia 16 sierpień 2010 o 19:18
Masz napisane powyżej AgaHinz3. A jeśli masz konkretne pytania to wal. Wszedłem tu żeby zobaczyć czy nie ma jakichś pytań.
bezio123 dnia 16 sierpień 2010 o 19:19
Inni też mogą pytać?
bezio123 dnia 16 sierpień 2010 o 19:20
Oj sory to nie jest pytanie, to stwierdzenie.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 80% [8 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Żadnych głosów]
Dobre Dobre 10% [1 Głos]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 10% [1 Głos]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry