Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes IV - Fabuła Kampanii Podstawowej - Cena Pokoju

Heroes IV : Fabuła Kampanii Podstawowej

"Cena Pokoju"

Emilia przeszła długą drogę – od córki szklarza, przez uczennicę starzejącej się czarodziejki, po Królową Wielkich Arkan. Ale jej tron chętnie objąłby Nieśmiertelny Król, który przy niechętnej pomocy swego sługi, dżinna Solymra, opracował przerażający plan przywrócenia pokoju na całym świecie.

„Jestem badaczem historii ludzkości, a w ciągu ostatniego tysiąclecia byłem świadkiem wielu wydarzeń. Ludzie żyją tak krótko i dlatego skazani są na ciągłe powtarzanie własnych błędów. Jednak żadna inna rasa nie wydała na świat tylu sprawców przemian – postaci obdarzonych siłą i osobowością, zdolną zmienić świat. Taką osobą jest Emilia Nighthaven.”

Emilia niespodziewanie staje się przywódczynią grupy uchodźców, którzy – nękani przez bandyckie grupy lokalnych watażków – odmawiają opuszczenia swych nowych domów. Początkowo desperacko stawiają czoła rządzącemu w krainie chaosowi. Pragną stworzyć miejsce, w którym ich dzieci i wnuki będą mogły żyć bezpiecznie. Takie jest ich marzenie.

„Emilia Nighthaven stała się wielką królową i wspaniałą kobietą dzięki temu, że w jej sercu nie było nienawiści. Zawsze gotowa była dać komuś kolejną szansę, nawet wrogowi. Rzadko pojawia się osoba potrafiąca odrzucić naturalną chęć zemsty i traktująca najeźdźcę sprawiedliwie, a nawet obdarzająca go później zaufaniem.”

Wkrótce po swej koronacji Emilia, Królowa Wielkich Arkan zmuszona jest do obrony swojego kraju przed inwazją wojsk Nieśmiertelnego Króla dowodzonych przez jego sługę, Solymra. Nie jest on jednak zwyczajnym przeciwnikiem. Dżinn zdaje się być mądry i honorowy. Wykazuje swą misję niechętnie, jakby wolał być przyjacielem, nie zaś wrogiem.

„My, dżinny musimy dotrzymywać danego słowa. Z naszym panem wiąże nas nie tylko poczucie honoru, ale także magia, dzięki której zostaliśmy stworzeni. Dawno temu, zanim na świecie pojawili się ludzie, dżinny były sługami bo

Solymr desperacko pragnie zrehabilitować się po porażce, którą poniósł w czasie próby podboju Wielkich Arkan, więc natychmiast wyrusza w kolejną misję zleconą mu przez jego mistrza. Chociaż Solymra niepokoją ich nowi sprzymierzeńcy, Czerwone Krasnoludy, musi skoncentrować się na zadaniu zdobycia kości Czarnych Smoków, przy pomocy których Gavin Magnus zamierza stworzyć nową, potężną broń.

„Obawiam się, że nikt, oprócz mnie, nigdy nie zrozumie, że mój pan, Gavin Magnus, nie był złym człowiekiem. Nie chciałbym mówić, że był zagubiony czy źle zrozumiany – te słowa wydają się być pustymi frazesami. Był człowiekiem, który żył zbyt długo, widział zbyt wiele bólu i wojen, był świadkiem zniszczenia całego świata. Czy doświadczywszy takiej grozy nie chcielibyście położyć kres istnieniu?”

Jak się okazuje, Czerwone Krasnoludy i ich Smocze Golemy nie dają kontrolować się tak łatwo, jak przypuszczał Gavin Magnus, szczególnie po buncie, w którym zniszczeniu uległo wszystko, co zbudował. Magnus wysłał więc Solymra do zrujnowanych podziemi zamieszkiwanych przez nieumarłych, aby ten przyniósł stamtąd wielki Tęczowy Kryształ. Nie wiadomo jednak, co Magnus planuje z nim uczynić.

„Byłem kiedyś zmuszony osądzić żołnierza odpowiedzialnego za spalenie i zamordowanie całej wioski. Twierdził, że jest niewinny, ponieważ to jego dowódca rozkazał mu dokonać tej zbrodni. Mimo to uznałem go za winnego. Każdy człowiek odpowiada za swe czyny. Powinien był odmówić wykonania rozkazu, tak jak ja powinienem wypowiedzieć posłuszeństwo memu panu.”

Lord Landrew był niegdyś jednym z najżarliwszych zwolenników Emilii, ale krążą pogłoski, że zbiera przeciw niej wojsko. Wszelkie próby porozumienia się z nim zawodzą. Co się stało? Emilia zmuszona jest do znalezienia odpowiedzi na to pytanie, ale jakby tego było mało, jeden z kapitanów Solymra przekracza granicę z zamiarem szerzenia zamętu.

„Czy kiedykolwiek nastanie pokój? Jak długo żyję, jak dawno sięga pamięć, zawsze były wojny. Nawet bogowie walczą ze sobą. Konflikt, gniew, morderstwo, nienawiść. Są w takim samym stopniu częścią nas, co miłość i dobroć. A więc pytam cię – czy istnieje zbyt wysoka cena za osiągnięcie wiecznego pokoju?”

Solymr dowiaduje się, że Gavin Magnus pragnie ustanowić nowy porządek na świecie, kontrolując przy pomocy Kryształowego Wahadła wolę wszystkich żywych istot. Dżinn postanawia go powstrzymać, jednak samotnie nie dysponuje wystarczającą mocą. Jego jedyną nadzieją jest odnalezienie niedawnego wroga, Królowej Emilii.

„Gdy zginie nieśmiertelny, smutek rozchodzi się po wszechświecie niczym kręgi na wodzie. Zabicie takiej istoty ma poważne konsekwencje. Nawet myśliwy, którego strzała zabija ostatnie zwierzę z gatunku, wie, że dokonał czegoś nieodwracalnego, czegoś, co naruszyło osnowę czasu i przestrzeni. Z ciężkim sercem wyruszyliśmy wraz z Emilią na takie właśnie łowy.”

Emilia i Solymr wyruszają na osobne wyprawy, aby znaleźć sposób na pokonanie Gavina Magnusa. Najpierw więc Emilia opuszcza granice Wielkich Arkan i w poszukiwaniu Miecza Bogów wchodzi na tereny zajęte przez stwory chaosu. Jedno z podań dotyczących tej potężnej broni mówi, że pewien bohater użył jej do zabicia złego bóstwa. Jeśli ostrze było skuteczne przeciw jednej nieśmiertelnej istocie, może zda się na coś wymierzone przeciw Magnusowi. Co do Solymra – ponownie wkracza on do świata podziemi, gdzie ma nadzieję znaleźć kogoś, kto opowie mu o pochodzeniu Kryształowego Wahadła, a może i o sposobach przeciwstawienia się jego wpływowi.

„Stań na samym skaju urwiska, tak aby palce twych nóg były już nad przepaścią. Poczuj, jak zimny wiatr smaga ci twarz, dmie w twe ubranie, spycha cię z krawędzi. Właśnie tak niewiele dzieliło nas od przegranej. Tak blisko był Magnus zniewolenia umysłów mieszkańców całego świata…na zawsze!”

Nadszedł czas ostatecznej desperackiej bitwy. Jeśli Emilia i Solymr nie zdołają znaleźć Tarczy Umysłu zanim dogoni ich Magnus, świat najprawdopodobniej zostanie zniewolony przez Kryształowe Wahadło. Tak więc Generał Thraj śmiało staje do bitwy, której nie może wygrać, tylko po to, by zatrzymać Magnusa choćby na chwilę i dać Emilii czas na zorganizowanie obrony.

Zakończenie:

„Wolna wola to nie jedyna rzecz, jakiej zazdroszczę ludziom. Czasami żałuję, że tak jak oni nie mogę żyć krótko i w błogiej niewiedzy. Wszyscy płacimy za popełnione błędy, ale dżinny mają całą wieczność na ich rozpamiętywanie. Taki już nas los.”

Opracowała: Hathostet


Komentarze
Nightin dnia 26 grudzień 2008 o 16:54
Ten, który wszystkie te teksty w grze(w kampanii Cena Pokoju) używa ni jaki pan Solmyr Ibn Wali Bara. Dzięki, że je wkleiłaś bo się przydadzą do moich kronik.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry