Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes II - Ogólne Informacje




Ogólne informacje o Heroes of Might and Magic II.

Gra została stworzona przez New World Computing w 1996 roku i wydana przez nieistniejącą już firmę 3DO. Wprowadzono w niej mnóstwo nowych elementów nie znanych do tąd w pierwszej części gry, ale uleprzono także te, które znane były graczom w Heroes of Might and Magic I.

Akcja kampanii rozgrywa się w Enroth, gdzie wraz ze śmiercią Lorda Ironfista kończy się okres trwającego 25 lat pokoju. Do walki o władzę stają dwaj jego synowie - Archibald i Roland. Który z nich zawładnie Enroth, zależy od wyboru gracza.



Heroes of Might and Magic II zawiera:
  • 66 rodzajów jednostek
  • 9 rodzajów terenu
  • prawie 70 zaklęć
  • 4 umiejętności podstawowe
  • ponad 80 artefaktów
  • 14 umiejętności drugorzędnych
  • 74 struktury do zbudowania
  • 6 rodzajów zamków
  • 6 rodzajów bohaterów
  • możliwość rozgrywki Hot Seat dla 6 graczy

Doszły także dwa nowe zamki: Nekromanty z Szkieletami, Wampirami i budzącymi strach Kościanymi smokami oraz Czarodzieja z Nieziołkami, Magami oraz wszechmocnymi Tytanami.

Dodany został system umiejętności drugorzędnych, każda z trzema poziomami zaawansowania.

W 1997 roku wydany został dodatek "Price of Loyality", który zawiera nowych bohaterów, jednostki, lokacje i scenariusze (mapy).


Kliknij aby zobaczyć powiększenie. Już na początku przedstawię swój stosunek do tej gry – Heroes 2 to kontynuacja idealna. I nie było lepszej w całej historii gier komputerowych. Nawet Heroes 3 nie jest tak doskonale rozwinięte; nawet najlepsza część serii to sequel genialny, ale nie tak dobry jak Heroes 2.

Dlaczego? Jeszcze nie spotkałem się z grą, która wprowadzałaby tyle śmiałych zmian, które byłyby w 100% zmianami na lepsze, ale jednocześnie zachowującą identyczny klimat i grywalność. Heroes 2 jest grą bardziej rewolucyjną, niż Heroes 3. To tutaj zostały wprowadzone umiejętności bohaterów, system many, ulepszenia jednostek, składane artefakty (a uściślając – jeden artefakt), targowisko i inne rzeczy, bez których nie wyobrażamy sobie nowej części Herosów. To sprawia, że w Heroes II mogą grać wszyscy, którzy zaczęli od części trzeciej. Z kolei jeżeli zacząłeś od jedynki – będziesz zachwycony większą ilością miast i przyspieszeniem rozgrywki.

Zawsze podziwiałem NWC za umiejętność zachowania klimatu w swoich produkcjach. H2 nie jest tu wyjątkiem – gra potrafi wzbudzić te same uczucia, co jej poprzedniczka. Znam co prawda przypadki w których osoba deklarowała że Heroes II nie lubi, jednak jest to zdecydowana mniejszość. Ciężko w tej grze znaleźć jakieś wady. Osobiście jedyne, co mnie irytuje, to zmiana muzyki pod dodatku PoL (na gorszą rzecz jasna, choć także niezłą), oraz to że żadna jednostka pierwszego poziomu nie może się ulepszać. Pomijając te fakty, Heroes II jest grą właściwie doskonałą.

Kliknij aby zobaczyć powiększenie. Liczba miast wzrosła do sześciu; przybyły zamki nekromanty oraz czarodzieja. Stare miasta pozostały bez zmian – rekrutujemy w nich te same jednostki, co w jedynce. Z miastami wiąże się jeszcze sporo innowacji – przede wszystkim całkowite rozbudowanie go zajmuje o wiele więcej czasu. Możemy teraz ufortyfikować naszą fortecę poprzez dodanie fosy lub wieżyczek strzelniczych, wynająć kapitana straży, który zaopiekuje się naszymi włościami pod nieobecność bohatera, wzmocnić mury (tylko w zamku rycerza), lub wybudować obiekty zwiększające parametry bohatera podczas oblężenia (wcześniej jedynym takim budynkiem była tawerna, która notabene zachowała się w niezmienionej formie). Ponadto dano nam możliwość wzniesienia statuy (+125 złota/dzień) targowiska, gdzie nareszcie możemy wymieniać surowce (skandaliczne ceny...), a także budynków zwiększających przyrost stworzeń pierwszego poziomu. Gildia magów została powiększona o jedną kondygnację, a niektóre siedliska naszych oddziałów można ulepszyć. Jak widzicie całkowita rozbudowa miasta nie jest taka łatwa jak w Heroes I.

Następna sprawa do wygląd owych miast. Zostały wręcz fenomenalnie zaprojektowane i wystylizowane, przez co w pełni rozbudowany zamek rycerza naprawdę wygląda jak zwyczajne średniowieczne miasto (wszystko jest żywsze, razem z budynkami kładzione są uliczki, co potęguje efekt), a czarodziejki jak „brama raju”. Z kolei zamek nekromanty również wznoszony jest jak zwykłe miasteczko, lecz jest martwe i ciche. Jeżeli zakupimy dodatkowo Wieczną Burzę uzyskujemy 100% klimatu. Naprawdę świetny efekt.

Ogólna siła jednostek nie uległa zmianie. Najsłabszy jest oczywiście chłop, najsilniejszy – czarny smok. Pojawiła się za to jednostka mogąca z nim konkurować, a nawet przewyższająca go obroną (o jeden punkt). 21 jednostek na 36 dostępnych miastach można ulepszyć. Jednostki zyskują dzięki temu nowe umiejętności, taki jej podwojenie obrażeń dla nieumarłych albo rzucanie Klątwy czy Rozproszenia zaklęć. Projekt wszystkich stworów to arcydzieło (podobnie zresztą jak reszta elementów graficznych). Pod tym względem gra wyraźnie spoważniała – wszystkie jednostki są teraz mniej bajkowe (przykład: ogry), jednak zachowują swój charakter, swoje cechy i swoją grywalność. Nie ma zarazem istoty, która wyglądałaby gorzej (choć to oczywiście kwestia gustu). Nie uświadczymy żadnych nowych jednostek neutralnych, ale są za to cztery żywiołaki (niemal identyczne). Wszystkie stworzenia zostały pomniejszone, a to dlatego że pole bitwy jest teraz znacznie większe. Ulepszono i upłynniono animacje, zwiększono realizm (po śmierci zwłoki jednostki leżą na polu bitwy, a nie znikają). Walki są teraz o wiele szybsze i grywalniejsze.

Kliknij aby zobaczyć powiększenie. Skoro już mowa o bitwach – bohater nie kryje się już w obszernym namiocie, lecz stoi na swoim wierzchowcu koło siatki z heksów. Wygląda to znacznie zgrabniej, zwłaszcza, że nasz heros potrafi nawet okazywać radość ze zwycięstwa np. podnosząc rękę do góry w triumfalnym geście. Bohaterowie są teraz bardziej wszechstronni, a to przez pojawienie się kompletnego systemu umiejętności z trzema poziomami zaawansowania.

Znacznie zwiększono wygodę, z jaką wybieramy scenariusze. Teraz można konkretnie ustalić kim i w jaki miejscu chce się grać. Poprzez ulepszenie edytora możliwe się stało zablokowanie niektórych kolorów dla gracza ludzkiego (umożliwia robienie map „przygodowych”), ulepszono opcje gry multiplayer, pojawiły się zdarzenia umiejscowione i premie do kampanii. Usunięto za to takie opcje jak inteligencja graczy komputerowych czy „król wzgórza”. Umożliwiono jednak ustalanie sojuszy (chociaż jeszcze nie takich jak w Heroes III), a inteligencja komputera zwiększa się wraz z poziomem trudności. Na dobrą sprawę więc, nic nie straciliśmy.

Kliknij aby zobaczyć powiększenie. Fabuła Heroes II jest ściśle powiązana z fabułą poprzedniczki. Jest od niej ciekawsza i bardziej zawikłana, jednak nie będę jej tutaj zdradzał. Zostanie ona szczegółowo opisana w osobnym miejscu. Bezpośrednio fabuły tyczą się kampanie. Tu nastąpiła prawdziwa rewolucja – możemy rozgrywać misje poboczne i czerpać z nich profity, możemy wybierać drogę którą będziemy podążać, możemy nawet zdradzić swojego pana i przejść na stronę oponenta. W Heroes II pojawiły się filmiki jako zwiastuny kolejnych scenariuszy a także (o czym już pisałem) premie początkowe. Niezwykle ważna jest też opcja wyświetlenia tekstu podczas gry (np. jako wprowadzenie do scenariusza) czego w Heroes I nie było. No i jeszcze jedno – kampanie są dwie, nie jedna, co oznacza dwa razy więcej świetnej zabawy. Szkoda że NWC nigdy nie udostępniło edytora kampanii do Heroes II.

Heroes II jako pierwsza w serii doczekała się dodatku, niezwykle udanego nawiasem mówiąc. Zwie się on Price of Loyalty I wprowadza takie innowacje jak cztery nowe kampanie, kilkadziesiąt scenariuszy, nowe artefakty i obiekty na mapie (np. kurhany, które umożliwiają rekrutację śmiertelnie niebezpiecznych duchów). Ciekawostką jest pojawienie się kluczników, którzy zdradzą nam hasło potrzebne do otwarcia bariery. Niby standard, ale tutaj naprawdę jest to słowo (np. „nienawiść”) które trzeba zapamiętać i wpisać przy bramie. Niby nic, a cieszy.

Podsumowując – Heroes II jest kontynuacją idealną. Wracam do niej częściej niż do Heroes I.

PS. Gdy będziesz w menu głównym kliknij na te lekko uchylone drzwi po lewej stronie ;)



Komentarze
mistermich dnia 13 marzec 2007 o 15:37
Heroes II mają swój taki specyficzny klimacik. Ale fajny klimacik smiley
BolekSzukaLolka dnia 31 lipiec 2007 o 20:48
nie grałam ale bym chciał
ale mam za słaby komputer
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 20:17
O lol Jaka gierka Te postacie są zrobione w paint czy jak? smiley
lol772 dnia 07 sierpień 2007 o 08:53
zgadzam się z mistermichem
manaroth dnia 18 sierpień 2007 o 17:13
to był mój pierwszy kontakt z heroes'ami... zakochałem sie w tej grze...póki miałem wystarczająco słabego kompa na to...potem przerzuciłem się na 3 i też wymiata...ale 2 ma cóś takiego że do teraz mam ochote w to pograć...
Impirion dnia 30 listopad 2007 o 19:08
Ja się wychowałem na Heroes II więc go uwielbiam!

P.S. Heroes II jest lepszy od Heroesa IV, bo czwórka to totalna beznadzieja!
patrykr dnia 26 grudzień 2007 o 18:03
jak się to uruchamia?
golan95 dnia 04 styczeń 2008 o 22:09
poza V heroes II to najlepsza cześć herosów... a już najlepszy twór 3do!!!
Lady_Biara dnia 01 luty 2008 o 22:31
klasyka!
bos778 dnia 07 luty 2008 o 08:22
no klasyka!! ja kocham tą sage. w heroes 2 grałem najpierw a potem 3,5,5dzikie chordy.
5594 dnia 22 luty 2008 o 12:54
Ta gra rani w dzisiejszych czasach - nie chce się na nią nawet patrzeć
PS: (ktoś to w Paintcie narysował )
Azure Dragon dnia 13 marzec 2008 o 16:20
Grafika... ciut mnie śmieszy teraz, jak już widziałem HV...
Ale to pierwsza część w jaką grałem i ma ten swój "klimacik"...
Czarci pomiot dnia 28 marzec 2008 o 18:35
Moja pierwsza część
Lord Bandit dnia 12 kwiecień 2008 o 21:01
[url]Dajcie mi link z pobraniem Herosów 2 gold proszę was o to bardzo mocno płytkę ma kolega i chce żeby mi szły bez płytki. Aha a jak mam kody to jak je wpisać, wpisuje i nie działaja zaraz rozwale kompa prosze pomóżcie mi smiley smiley [/url]
Lord Bandit dnia 12 kwiecień 2008 o 21:03
No tak grafika słaba ale się gra zaje***cie normalnie klasyk smiley
Lord Bandit dnia 15 kwiecień 2008 o 16:37
dragon0 dnia 23 maj 2008 o 16:50
Gra jest super [mam ja od 2001] i mówie gdyby można było robić karawany i byłby zamek neutralnych to było by super
O i jeszcze edytor kampani smiley
puxerek dnia 05 czerwiec 2008 o 22:32
Ktoś napisał że 4 do słabe nie zgadzam się z nim
hathostet dnia 08 czerwiec 2008 o 21:57
Mam wszystkie części sagi Heroes of Might & Magic i muszę stwierdzić, że część II, III i V są najlepszymi dziełami. Dwójeczka to klasyk, to dzięki niej zakochałam się w tej grze, często do niej wracam, bo naprawdę warto smiley
dymek4 dnia 22 lipiec 2008 o 18:34
hathostet nie znasz sie na Heroes of Might & Magic bo IV to najlepsza czesc
Utek_of_Heroes dnia 22 lipiec 2008 o 21:54
dymek4 ja się z tobą nie zgadzam bo to kwestia gustu a i tak najlepsza część to III smiley
Utek_of_Heroes dnia 23 lipiec 2008 o 14:32
a co do heroes II naprawde świetna giera
widmo strachu dnia 11 sierpień 2008 o 14:26
Ja podobnie jak Impirion smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
blazejek98 dnia 04 luty 2009 o 19:14
gra nawet fajna
oloeti dnia 13 luty 2009 o 00:43
Heros II to moje dziecinstwo smiley
po prostu " cos " niezastapionego !!
oloeti dnia 13 luty 2009 o 00:44
Heroes*
korohori dnia 09 kwiecień 2009 o 14:33
Na te czasy czyli jak byłem mały to dla mnie najlepsza gra na świecie i teraz jej miejsce zajeła 5 ;p
igi111 dnia 28 maj 2009 o 16:54
cool ta gra
masster11 dnia 05 czerwiec 2009 o 14:30
Heroes II to najlepsza edycja herołsów!!!!!!
masster11 dnia 05 czerwiec 2009 o 14:32
jak miałem 2 lata już grałem!!
SmokCienia dnia 03 sierpień 2009 o 12:36
zgadzam się z masster11 heroes II są najlepsze!
Pyriel dnia 09 kwiecień 2010 o 11:38
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 20:17
O lol [Laugh] Jaka gierka [Laugh] Te postacie są zrobione w paint czy jak? smiley

Dzieciaku nawet nie wiesz o czym piszesz, w HII jest więcej klimatu niż w całym HV z dodatkami.
bezio123 dnia 22 lipiec 2010 o 15:24
Niezbyt fajne. :/
bezio123 dnia 22 lipiec 2010 o 15:27
A co do masstera11 to się nie zgadzam. najlepszy jest Heroes III. smiley
Blade87 dnia 11 sierpień 2010 o 18:15
Przeszło się II z dodatkiem smiley Świetna część! Skok jakościowy w porównaniu z I niesamowity.
michallesz2 dnia 02 wrzesień 2010 o 20:02
Jeśli ktoś chce jeszcze pograć w HEROES II , to na chomiku ( michallesz2 ) w folderze GRY ją znajdzie.
konrad0 dnia 24 luty 2011 o 18:56
bezio123 jurz to muwiłem to dopiero początki muwiłem to w heroes1 ogulne info
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry