Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Poradniki - Heroes V - Scenariusze - Podstęp Maahira

Podstęp Maahira by Timothy

Czas na poradnik pojedynczego scenariusza "Podstęp Maahira". Na wstępie dodam, że misja jest bardzo rozbudowana i gracz musi się sporo nachodzić, aby dotrzeć do upragnionego zwycięstwa.

Trochę o fabule.

Czarodziej Maahir otrzymuje zadanie wyeliminowania Zoltana - prawej ręki Belketha, śmierć nekromanty usunęłaby na jakiś czas problemy z nekromantami. Dzielny Czarodziej podejmuję się tego niełatwego zadania, niełatwego, bo musi wkroczyć na ziemie Heresh i stoczyć bój z Zoltanem. Mag otrzymuje również questa na znalezienie 4 przedmiotów Sar-Issusa, które mają ogromną moc i nie byłoby za dobrze gdyby te artefakty wpadły w łapy nieumarłych. Tyle o fabule.

Zadania jakie stoją przed nami to:

- zabicie Zoltana
- zebrania wykradzionych przez zbuntowanych czarodzieji artefaktów Sar-Issusa
- i... przeżycie

Mapka powierzchni planszy:

Opiszę w miarę szczegółowo przejście tego scenariusza, który wcale nie jest taki trudny. Zgodnie z tradycją najpierw powiem o rozwijaniu naszego Herosa. Radzę inwestować w machiny wojenne (ze względu na później bardzo mocną balistę - 1 strzał i ponad 50 szkieletów łuczników leży), magię zniszczenia (w tym implozję i inne), atak (w tym łucznictwo), oświecenie (aby szybciej zdobywać doświadczenie) i talent magiczny (chyba nie muszę mówić w przypadku maga dlaczego, ale powiem - mana, mana i jeszcze raz mana, a poza tym tańsze zaklęcia).


Zaczynamy z 1 zamkiem (i kończymy - najlepsze rozwiązanie) akademii - Qays. Oczywiście w miarę postępów w grze je rozbudowujemy.

Podczas budowy zwiedzamy nasz półwysep, zajmując co się da. Radzę na początku odwiedzić Sfinksa, który jest na południe od naszego zamku, w zamian za rozwiązanie niezbyt trudnej zagadki może nam odpalić nagrodę, radzę wybrać doświadczenie, które najbardziej się nam przyda. Po odwiedzeniu wszystkiego na naszej mapie udajemy się do zamku po jednostki, na tym etapie trzeba już rekrutować Rakshase Raje. Wykupujemy cały przyrost i ruszamy do podziemi.
* Bardzo ważne Twój bohater musi mieć koniecznie czar magii podróży - przywołanie jednostek, bez tego nie zbierze się jednostek do finałowej walki. Ten czar umożliwia w drodze do Zoltana przyzywanie jednostek z Zamku, to że się traci manę nie ma znaczenia, bo Maahir z eksperckim talentem magicznym i regeneracją many tego przyzywania na sferze many nie odczuje. Przez podziemia przechodzimy główną drogą nigdzie nie zbaczając. Owszem w podziemiach jest mega bogactwo, ale na razie się ono nam nie przyda. Przemy do przodu aż do wejścia na powierzchnię. Przez ten czas kiedy szliśmy przez podziemia powinna już powstać Świątynia Obłoków w Qays - ściągamy Tytany i cały przyrost czarem.

Przed nami kolejna prosta, tak jak poprzednio przemy do przodu, zbaczając tylko po Laskę Sar-Issusa (1-szy artefakt na naszej drodze), której bronią żywiołaki wody. Pokonujemy je. Docieramy prostą drogą w dół mapy, przechodzimy przez garnizon Inferno (pokonujemy jednostki w garnizonie), ale nie podbijamy zamku Inferno. Gdybyśmy go podbili stracilibyśmy możliwość przyzywania jednostek z Qays, bo naszym najbliższym zamkiem byłoby Inferno, które i tak jest nierozbudowane. Na całej mapie są w sumie 4 neutralne zamki: 2 Inferno, 1 Akademii i 1 Nekropolis (oczywiście nie wliczając w to naszego zamku - Qays i Zoltana - Shagarakti). A tu dwa z 4 neutralnych zamków:


Obok wyżej wspomnianego zamku Inferno (na zachód) znajduje się kartograf zapłać mu te kilkadziesiąt tysięcy, a zobaczysz, którędy masz iść do samego Zoltana. Przyj do przodu po drodze znajdziesz jeszcze 2 artefakty Sar-Issusa, będą ich pilnować w dokładnie takiej kolejności żywiołaki ognia i żywiołaki ziemi. W końcu docierasz do miejsca, które jest bardzo blisko Shagarakti. Zoltan dozbraja się, bierze również wojsko od kolegi Vladimira i rusza w Twoją stronę. Gdy będzie blisko zaatakuj. Jeśli regularnie przyzywałeś jednostki z zamku to wygrasz, Zoltan nawet nie dorobił się widmowych smoków, dlatego też ważne jest aby zaatakować go jak najwcześniej. Szesnasto poziomowy nekromanta bronił się dzielnie, ale nawet ta jego umiejętność niszczenia raz użytych czarów mu nie pomogła. A tu między innymi zamek Zoltana i Vladimir:

Weliminuj Widma, bo będą się wskrzeszać maną Arcymagów i przygotuj się na najróżniejsze zaklęcia magii mroku ze strony Zoltana, między innymi grupowe spowolnienie i grupową dezorientacje.

Podsumowując wynik starcia; nie straciłem ani jednego tytana i gremlina dowódcy. W tej misji nie trzeba zdobywać zamku necro - Shagarakti, wystarczy zdobyć ostatni 4 artefakt, którego pilnują żywiołaki powietrza. Nastąpi cud scenka, a potem następna...


Maahir zostanie największym czarodziejem ligi.
Scenariusz jest bardzo ciekawy i fajnie zrobiony, boss końcowy - Zoltan też nie jest słaby w przeciwieństwie do Markala w scenariuszu Tempation.

W tym temacie opisujcie swoje problemy podczas gry. Postaramy się pomóc.


Komentarze
Kam dnia 20 grudzień 2008 o 21:09
Łatwy ten scenariusz :-)
Qerra dnia 19 lipiec 2009 o 12:53
Scenariusz wywołuje wspomnienia... Taki sam jest w Heroes 3, według mnie najlepszej części (cóż... klasyka jest jednak klasyką smiley) a nazywał się Pięć Pierścieni. Tam również spotykamy się z analogiczną mapą, i analogicznym wyzwaniem. Powrót do przeszłości, podsumowując.
kris675 dnia 30 grudzień 2009 o 20:25
Łatwy. Gram na kodach XD
Eurephora dnia 06 styczeń 2010 o 19:57
kris-żałosne, jak się gra na kodach to wszystko jest łatwe;/
Pogromca158 dnia 18 styczeń 2010 o 20:37
właśnie smiley
NAZRIAEL dnia 25 styczeń 2010 o 21:02
gra na kodach jest do d..y. po co wtedy grać.
smiercionosny dnia 10 luty 2010 o 14:59
Tak jak to napisał Qerre-to powrót do przeszłości. W oby dwóch wersjach jest bardzo łatwy do przejścia.
Fanheroes dnia 29 kwiecień 2010 o 15:12
Nie powiedziałbym, żeby w Heroes III był łatwy do przejścia - tam były takie niedogodności jak:
-ciągle atakujący bohaterowie żywiołów z podziemi
-brak czaru ,,przyzwanie"
-i bodajże ten gościu na końcu nie był za słaby... między innymi dla tego, że CAŁY CZAS się zbroił :/
elf z irolan dnia 20 lipiec 2010 o 22:41
Właśnie zarżnołem Zoltana chociaż uciekł i widze że miałem wiekszą armie jak na obrazku Zoltan uciekł jak mu zostało 3 koscianych łuczników nie fer ale i tak dziekuję i dziekuje za poradnik dzięki niemu wygrałem. a tak to lubiłem nakromantów aż zrozumiałem że Markal przejoł imperium Gryfów zaatakował irolan i zabił Cyrusa i zniszczył srebre miasta
Bandaro dnia 30 lipiec 2010 o 21:09
elfie, jestem markalem i zbieram artefakty, niedługo będę gotowy aby zniszczyć Irolan hahaha smiley
elf z irolan dnia 14 sierpień 2010 o 17:34
szkoda że nie ma poradnika do łzy dla osira i miejsce łzy aschy
elf z irolan dnia 14 sierpień 2010 o 17:38
tak tyle że do zniszczenia mi został tylko nikolaj a potem zehirem godrykiem i findanem cię zarżne oprócz tego odzyskam srebre miasta i cie zechir magicznie zatłucze haha.
kacper66 dnia 23 wrzesień 2010 o 14:55
brawo wspaniała pomoc dzieki niej moze przejde ten scenariusz wielkie brawa !!!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 100% [4 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Żadnych głosów]
Dobre Dobre 0% [Żadnych głosów]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry