Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes V - poradniki - hero - Ossir
 

Ossir

Biografia:Ossir to doświadczony i skuteczny myśliwy oraz geniusz łuku; prawdopodobnie jest najlepszym łucznikiem w królestwie. Jego talenty wydały się niezbędne królowi Alaronowi, gdy poszukiwał oficerów do swojej armii, choć Ossir wolałby zapewne pozostać w swoim ukochanym lesie. Wszelkie wątpliwości minęły jednak już po pierwszej bitwie, gdy okazało się, że łucznicy pod dowództwem Ossira sprawiają się o wiele lepiej niż zazwyczaj.

Geniusz łuku, doświadczony i skuteczny myśliwy, mistrz polowania. Łatwo stwierdzić po obrazku w czym bohater ten się specjalizuje. I to jego pierwszy ale nie ostatni plus. Wiadomo – łucznicy w Sylvanie to straszna broń. A teraz oprócz jednostek mamy jeszcze bohatera. Zapraszam dalej.

Zdolność specjalna – Myśliwi i ich ulepszenia otrzymują +1 do ataku i obrony za każde 2 poziomy bohatera zaczynając od poziomu pierwszego. Zdolność przydatna właściwie od początku gry aż do końca, a to dlatego, że Wielkimi łowczymi lub Mistycznymi łucznikami można zabijać nawet jednostki 7 poziomu z dużym powodzeniem – ogromny plus. Myśliwych można mieć już w pierwszym tygodniu nawet na poziomie heroicznym (chyba, że mapa też jest przeciwko nam). Bohater ma na początku gry 9-12 myśliwych. To bardzo pomaga w walkach z początkowymi przeciwnikami. Jeśli wybudujemy Chatki myśliwych w 1 tygodniu, to już w 2 mamy ich 23-26. I już zaczyna się strzelanie, strzelanie i jeszcze raz strzelanie. No a dodając do tego Szczęście już od 1 poziomu mmm miód. Ale o tym dalej.

Rozwój bohatera

Zdolność początkowa – Szczęście i Odporność na magię (15%). Szczęście – wiadomo świetnie, w końcu wcześniej czy później i tak każdy by je wziął. A tu mamy je i daje nam „kopa” już od początku. Odporność na magię blokuje dostęp do Szczęścia elfów, ale 15% ochrony to już coś. A poza tym 3 poziomy za +25% do obrażeń nie jest rewelacją i jestem w stanie to wybaczyć Ossirowi. Co innego, że w walkach z Nekropolią, Lochem czy też Akademią trzeba mieć odporność. Jak to szczęście rozwijać dalej? Oczywiście do poziomu Eksperckiego. Umiejętności poboczne – najciekawiej prezentują się tutaj (zwłaszcza, że już na początku gry są łatwo dostępne) Pomysłowość i Łupy wojenne. Więcej zasobów w pierwszych 2-3 tygodniach może bardzo pomóc. Wizja łzy Ashy jest ciekawa jeśli nastawiamy się na szukanie jej, ale często albo na mapie łez po prostu nie ma, lub ciężko jest zebrać obeliski. Szczęście żołnierza i następnie Wojownika jest ciekawe jeśli chcemy szkolić bohatera w Magii zniszczenia na wyższych poziomach. I właśnie wyjście z Magią zniszczenia pasuje też bardzo ładnie do Mściciela i Impregnowanej strzały, choć jest to tylko jedna z możliwości.


O Mścicielu słów kilka. Oczywiście polecam jak najwyższy poziom - Ekspert lub, o ile jest to możliwe, Mistrz zemsty. Ze zdolności dodatkowych to najsłabiej wygląda Bezbłędny strzał. Podwójne obrażenia – ciekawe, ale trzeba się troszkę namęczyć, żeby zdobyć ulubionych wrogów z miasta przeciwnika i to jeszcze dość wysokiego poziomu. Bo jaka jest różnica między 6 a 12 szkieletami? Marna. Ale jeśli już mamy tego wroga np. 5, 6 lub 7 poziomu, to może nam Bezbłędny strzał pomóc. Impregnowana strzała – na pierwszych poziomach bardzo dużo daje szczególnie w kilku pierwszych walkach. Warto ją wybrać od razu, jeśli jest taka możliwość (kamień +1000 doświadczenia). Później nie widać jej efektów, a może przynajmniej nie tak bardzo. Za to gdy osiągniemy już wyższy lv i mamy deszcz strzał + wyżej wymieniona kombinacja Magii zniszczenia i Szczęścia Wojownika to robi bardzo dużo. Oczywiście Magia mroku też pasuje bardzo ładnie do Impregnowanej strzały, ale zamiast Deszczu strzał można rzucić czar grupowy, a takiej możliwości Magia destrukcji nie ma. No i trzeba dobrze wybierać ulubionych wrogów.

Pozostałe zdolności. Jeśli jest możliwość na wybranie Ataku (6% szans na otrzymanie tej zdolności przez co trzeba czasem poczekać), to jest to świetny wybór. Łucznictwo wydaje się tu idealne. Poza tym można wybrać Szał, jeśli chcemy mieć Grupowe przyspieszenie z Mocy prędkości albo Karę boską jeśli np. mamy już Dowodzenie. Świetna zdolność Zimna stal jest też dostępna jeśli weźmiemy wcześniej Magię zniszczenia. Dalej mamy Obronę – z niej ciekawie prezentuje się Ochrona (o 15% mniejsze obrażenia od magii) zwłaszcza, jeśli mamy za przeciwnika Loch czy inny „czarujący” zamek. Jeśli już Ochronę mamy, to Odporność czyli +2 do obrony nie zawadzi. Kolejna możliwość to Witalność czyli zwiększenie żywotności naszych kochanych Łowców (i nie tylko) o 2. Też bardzo dobra zdolność. Po niej jest albo Utrzymanie pozycji dobre zwłaszcza, gdy blokujemy dostęp do łuczników Entami lub Moc wytrzymałości. Poza Atakiem i Obroną oczywiście polecam Dowodzenie. Jeśli bohater będzie miał Magię zniszczenia i Szczęście Wojownika (który raz już o tym piszę), to Empatia pasuje nam idealnie. Częstszy ruch silnego przecież bohatera to czysta przyjemność. Można też wybrać Werbunek choć jest on troszkę nieprzydatny sam w sobie. Odblokowuje on nam drogę do Aury szybkości i Dowództwa. Magia – zniszczenia, o której pisałem kilka razy, ale Przywołanie, Mrok czy Światło też mogą się przydać. Tylko trzeba wybrać jedną, góra dwie szkoły magii. W końcu nie można być świetnym we wszystkich, bo jest to niemożliwe, a poza tym wszystkich czarów i tak nie rzucimy. Ze Światła to grupowe przyspieszenie prezentuje się dobrze, jeśli nie mamy Mocy prędkości. Magia mroku + szał i Deszcz strzał – poezja. Magia przywołania = feniksy i żywiołaki. No i Logistyka to chyba wszyscy wiedzą dlaczego. Jeśli siłę bohatera opieramy na czarach to Lotny umysł jest wart poziomu. Oświecenie – jeśli opieramy się bardzo na ulubionych wrogach, to Poznaj wroga swego daje +10% szans na trafienie czyli mamy już 50% (tyle co 5 szczęścia). Dodatkowe atrybuty też się przydadzą.

Umiejętności dużo, a poziomów mało. Cóż, trzeba znaleźć swoją drogę rozwoju. To co napisałem, to tylko propozycje. Wydaje się może dużo, ale jeśli ktoś magii nie lubi lub nie chce najzwyczajniej się w niej kształcić, to już 4 możliwości mniej. I tak metodą eliminacji wybieramy to, co jest nam najbardziej potrzebne. Wystarczy pomyśleć jakiego bohatera chcemy, do czego ma on nam służyć i dalej dobieranie umiejętności idzie już z górki.

Autor:Mohikanin


Komentarze
Heroesiak dnia 01 kwiecień 2008 o 14:06
Mój ulubiony bohater Ossir ma fajny poradnik "do siebie"
Ilidan Stormage dnia 12 kwiecień 2008 o 17:06
Niezły poradnik i naprawdę POMAGA a Ossir to mój ulubiony bohater z Sylvanu smiley
mysza dnia 24 czerwiec 2008 o 20:00
Ossir jest THE BEST smiley
Warior dnia 19 listopad 2008 o 17:20
Ossir to jeden z fajniejszych bochaterów Sylvanu, jeden z moich ulubionych
Jirayia dnia 06 grudzień 2008 o 11:27
To jest najlepszy bohater sylvanu, nie ma lepszego
maxwaw dnia 28 grudzień 2008 o 17:32
Ten bohater jest wypasiony[najlepszy]
maxwaw dnia 05 styczeń 2009 o 16:54
Ziomyyyyyyyyyyyyyyy???? Nie ma was przy kompie?????
Mantykor dnia 07 luty 2009 o 21:36
Pojęcie "najlepszy" jest względne i w tym wypadku zależne od danej osoby. Każdy ma swoje sposoby i faworytów. Wręcz najpopularniejszym bohaterem jest Wyngaal sądząc z opinii na forum.

Co do poradnika to jest zrobiony solidnie i to mi się podoba. Szkoda tylko, że rozpisując się o wszystkich zdolnościach pokolei, które już prawie każdy kto czyta ten poradnik zna pomija się często w tego typu poradnikach elementy poza rozwojem bohatera ale z nim związane. Na przykład sposób budowania w mieście i taktyki podczas walki. Są oczywiście o tym wzmianki ale najciekawszych rzeczy jest tu najmniej a przeważają te oczywiste.

Mimo wszystko dobra robota.
Emma120DarkElven dnia 04 kwiecień 2009 o 15:39
Ossir jest najlepszy z facetów u elfów, a z dziewczyn Anwen
sebastian_labudda dnia 17 kwiecień 2009 o 15:38
ossir the best smiley
rainbow_dragon dnia 23 czerwiec 2009 o 10:39
Ossir to dobry bohater ale nie moze miec Szczescia Natury niestety
Inteus dnia 08 lipiec 2009 o 16:47
O kurcze ale się gościu namęczył żeby to napisać.Ossir rządzi!!!!
Eduardo111 dnia 29 sierpień 2009 o 12:42
Sylvan to mój ulubiony zamek a Ossir bohater.
wilk111 dnia 17 listopad 2009 o 11:18
Ossir wymiata miałem go na 16 poziomie i armie 1000 wielkich łowczych nikt ze mną nie miał szans
han solo dnia 21 listopad 2009 o 20:07
Ossir jest wielki w trybie pojedynku rozwaliłem nim kilku moich kumpli
wilk111 dnia 05 marzec 2010 o 13:54
tak konkretnie to mnie
Bezii dnia 29 marzec 2010 o 20:14
Osobiście nie lubię grac Sylwanem bo dla mnie każdy elf to pedał(bez urazy dla ich fanów) ale ten bohater mnie zaszokował jak 1-wszy raz zagrałem ogólnie elfami to git ale i tak .....
kacper66 dnia 21 sierpień 2010 o 15:48
mój ulubiony bohater sylvanu on jest świetny
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 88% [14 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 6% [1 Głos]
Dobre Dobre 6% [1 Głos]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry