Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes V - poradniki - hero - Wyngaal

Wyngaal

Biografia:Wyngaal był zwiadowcą i myśliwym, lecz wściekłość na nieprzyjaciół zakłócających sylvaąską Harmonię uczyniła z niego wojownika. Polega on na wiedzy zdobytej w młodości, zawsze pełen jest pomysłów na nowe zapadnie, pułapki i inne niespodzianki dla wroga. Przeciwnik, który napotka na swej drodze Wyngaala i jego oddziały, raczej nie będzie miał przewagi startowej, ponieważ Wyngaal wykazuje się niezwykłą czujnością pozwalającą mu zawsze mieć coś w zanadrzu.

Wyngaal – szybko uderzający. Już pierwsze słowa mówią o tym bohaterze bardzo wiele. Szybkość i inicjatywa chyba największe plusy jednostek Sylvanu. A bohater, który potrafi dopasować się do swoich jednostek, to prawdziwy skarb. W dalszej części postaram się przybliżyć sylwetkę tego bohatera i opisać kilka ciekawych dla niego zdolności.

Zdolność specjalna bohatera czyli wyżej wymieniony Szybko uderzający daje +0.5% do Gotowości Bojowej na każdy poziom bohatera na początku walki dla wszystkich jednostek (w skilwheelu jest +1%, ale posługuję się informacjami z gry). Niby niewiele, ale na wyższych poziomach procentuje. Ze względu na dużą inicjatywę, jednostki Sylvanu mają większą szansę na to, że uderzą, zanim przeciwnik zada im straty. Na 20 poziomie jest to już +10%, a to naprawdę sporo. Aby się przekonać najlepiej jest zagrać Wyngaalem. Smoki czy Tancerze mogą zaatakować nawet 2 razy przed jakimkolwiek ruchem wroga. No i Druidzi i Łowcy także są w stanie wykonać w pierwszej turze atak z pełną siłą. Bo chyba każdy, kto gra lub grał tym zamkiem wie, że właśnie Łowcy są jedną z pierwszych jednostek, jeśli nie pierwszą jaką należy zniszczyć.

Słów kilka o rozwoju bohatera.


Pierwsze co, to rozwój umiejętności z jaką nasz bohater zaczyna czyli Atak. Oczywiście radzę rozwinąć ją do Eksperta. Co do kolejnych umiejętności z dziedziny Atak: jeśli stawiamy bardzo na łuczników, to oczywiste wydaje się Łucznictwo. Choć ja bym odradzał, a to z tego prostego powodu, że łucznicy i tak są już bardzo mocni i dopakowanie ich kolejnymi plusami powoduje ich eliminację przez wroga prawie natychmiast. Ale jeśli mamy do tego rozwiniętą balistę lub planujemy rozwijać Machiny wojenne, to Łucznictwo i Płonące strzały na pewno stają się kuszącą propozycją. Jednak na Machiny wojenne Łowca ma jedynie 2% szans i umiejętność tą możemy dostać zbyt późno, żeby zmieniła ona los rozgrywki. Zimna stal – kolejna możliwość jest raczej zbyt ciężka do zdobycia. Zanim dostaniemy Magię zniszczenia i Mistrza lodu, to trochę czasu minie. Jednak jeśli Magia zniszczenia jest celem w rozwoju, to plusy płynące z Zimnej stali są naprawdę ogromne, bo +10% do obrażeń, to prawie tyle ile daje Ekspercki atak. Ostatnim wariantem jest Szał i jest on jak dla mnie naprawdę wart uwagi. Na niskim levelu łatwo go zdobyć a tym samym zwiększyć obrażenia jednostek pierwszych poziomów – czyli Nimfa będzie dla przykładu miała obrażenia 2-3, a to bardzo duża zmiana. No i kolejny argument przemawiający za tą zdolnością – szeroka gama dalszych zdolności i to nie byle jakich. Gniew natury - +1 do maksymalnych obrażeń to raczej marny plus w porównaniu do innych zdolności. Moc prędkości dająca zaklęcie Grupowe przyspieszenie na poziomie zaawansowanym (+30%) jest jedną z moich ulubionych umiejętności. Zwiększa i tak dużo inicjatywę jednostek Sylvanu. Polecam gorąco! No i pozostaje też Kara boska. Poleciłem poprzednią zdolność, ale teraz jest spory dylemat. Bo Kara jest równie potężna jeśli nie lepsza. Nie tak łatwo ją zdobyć i to jedyny minus. Ale patrzmy na plusy - +5% do obrażeń za każdy punkt morale, to przy samych jednostkach Sylvanu i Eksperckim Dowodzeniu (morale 5) daje +25% czyli więcej niż Ekspercki Atak! Z atakiem daje to razem +40% do obrażeń, a to luksus, na jaki mało kto może sobie pozwolić. Łącząc to z Mścicielem, Szczęściem i Szczęściem elfów daje nam to zabójczą mieszankę jednostek szybkich i zadających bardzo duże obrażenia.

Po drugie Mściciel. Jeśli ktoś nie lubi, to może nie rozwijać zdolności rasowej, ale na początkowych poziomach może być to ciężkie ze względu na niewielkie pole manewru (tylko Atak i Mściciel). Kiedyś nie przepadałem za tą zdolnością, ale to się zmieniło – a to dlatego, że 40% szans na podwójne obrażenia to tyle samo co 4 szczęścia, a nie jest wcale tak ciężko zdobyć. W końcu Eksperckie szczęście daje tylko 3. Jeśli mamy możliwość, to należy dążyć nawet do Mistrza zemsty z pomocą Wisiora Mistrzostwa. Impregnowana strzała + Deszcz strzał to zabójcza broń – im więcej ulubionych wrogów tym mocniejsza (no i oczywiście im lepsza magia). Jeśli tak chcemy rozwinąć bohatera, to Magia zniszczenia lub Mroku bardzo przydaję się. Bo 4 Impregnowane strzały w 4 wrogów z nałożoną Implozją, to obrażenia, których nie powstydziłby się Czarnoksiężnik, a i przy 3 wrogach zniszczenia są ogromne. No i kolejny plus – oblężenie zamku. Jeśli wróg nie wychodzi a mamy jakikolwiek czar obszarowy i 2 lub 3 ulubionych wrogów za murami, to sukces gwarantowany.

Teraz reszta zdolności. Oczywiście ja mam swój własny rozwój bohatera i to jakie zdolności wybieram, to tylko moje upodobania czy rady. Każdy ma swój sposób i może on być tak samo dobry albo lepszy od mojego. Ale do rzeczy. Szczęście – chyba oczywiste na Eksperta. Dążenie do Szczęścia elfów też jest dobre, ale jeśli walczymy z Lochem czy Nekropolią, to Odporność na magię kusi. Trzeba wtedy coś wybrać. W końcu na to pierwsze potrzeba 3 poziomów, a na odporność tylko jednego. Kolejne zdolności to, jeśli chcemy mieć Karę boską, Dowodzenie, a w nim Werbunek i Dowództwo. Następnie najlepiej wybrać Aurę szybkości. Jeśli bazujemy na sile bohatera (czary dowolnej magii), to najlepiej wybrać Empatię. Logistyka – polecam zwłaszcza na dużych mapach. Ale na mapach o mniejszych rozmiarach pozwala dogonić wroga gdy mamy przewagę i uciec gdy szanse wyglądają marnie. Nawigacja na mapach z wodą i Znajdowanie drogi na mapach z pustyniami. Inne umiejętności to w zależności od poziomu jaki zdołamy osiągnąć wszystkie rodzaje magii – jaką kto preferuje, Oświecenie czyli lepsze statystyki i Obrona, o której przydatności nie muszę chyba pisać (o 30% mniejsze obrażenia). Wpasowuje się idealnie w statystyki bohatera.

Kilka słów podsumowania. Pisałem o plusach, bo uważam, że każdy bohater ma swoje plusy. A teraz kilka minusów. Raczej bohater nastawiony na pomoc jednostkom niż na czary (Atak, Szczęście). Mistrzem magii to on nie jest. Zdolność specjalna „ujawnia” się dopiero na wyższych poziomach, a na początku jest zupełnie niewidoczna. Taktyka – można na nią narzekać, że jest nieprzydatna, bo i ja wolałbym zamiast niej mieć np. Łucznictwo. To chyba tyle o Wyngaalu. Mam nadzieję, że pomogłem znaleźć Wam ciekawą taktykę rozwoju bohatera.

Autor:Mohikanin


Komentarze
Melman dnia 29 marzec 2008 o 17:54
Porządny i przydatny tekst, który przyjemnie się czyta. Kilku drobnych błędów widać nie udało się uniknąć, ale i tak jest bardzo dobrze.
skosa2 dnia 02 czerwiec 2008 o 10:47
ja nim zawsze gram i wygrywam smiley smiley
mysza dnia 24 czerwiec 2008 o 20:06
Eee...co tam jego rozwuj Wngaala,ciekawe jaki ma znak zodiaku,ulubony kolor itp... ale niezły z niego heros smiley
Michalinda dnia 15 luty 2009 o 18:24
to mój ulubiony bochater tej gry.
Exile dnia 30 czerwiec 2009 o 18:16
"oczywiste wydaje się Łucznictwo. Choć ja bym odradzał, łucznicy i tak są już bardzo mocni i dopakowanie ich kolejnymi plusami powoduje ich eliminację przez wroga prawie natychmiast"

i tak zazwyczaj eliminuje się strzelców Sylvańskich najszybciej jak się da, a pozbawianie bohatera jednego z największych możliwych plusów dla jednej z lepszych jednostek tej rasy, dodatkowo przez wielu uważanych za najlepsze w grze jednostki strzeleckoe, bo "i tak je zabiją" wydaje mi się co najmniej dziwne...
Pawewllo126 dnia 12 lipiec 2009 o 20:59
Mój ulubiony Bohater.
Josephine dnia 03 sierpień 2009 o 14:10
Moim skromnym zdaniem najlepszy bohater Sylvanu. Nawet Ossir nie ma szans, gdy zaatakuje go Wyngaal na wysokim poziomie. U niego walka praktycznie zawsze trwa 5minsmiley A przeciwnik nie zrobi żadnego ruchusmiley
lord wampir dnia 17 październik 2009 o 17:56
no macie racje to też mój ulubiony bohater nie chcę się rozgadywać ale wymiata!!!
Hadrian dnia 26 kwiecień 2010 o 16:11
Zróbcie jeszcze resztę....
Dosiadacz Modliszek dnia 26 lipiec 2010 o 12:25
Opis jest super! Dzięki tej taktyce wygrywam wszystkie bitwy. To mój
ulubiony bohater z sylvanu. Ale mam prośbę choć wiem że to trudne,
proszę bardzo o resztę opisów taktyk rozwoju bohaterów.Choćby
tych z fortecy bo to mój ulubiony zamek. Z góry dziękuję.
Azmodan27 dnia 05 wrzesień 2010 o 18:30
Jeśli chodzi o mnie to gram elfami od 3 części i jest to moja ulubiona nacja Wyngaal jest najlepszym dostępnym graczem w trybie multi a możliwe ze wogule najlepszym w Sylwan tylko Findan z Kampanii z nim się równa choć przyznaje ze Ossir tez wymiata ale brak możliwości rozwoju szczęścia elfów i natury trochę go skreśla no i Girlaen tez wymiata ze swoimi Tancerzami Wojnysmiley to moja propozycja rozwoju postaci nastawiony na darzenie do szczęścia natury potrzebne umiejętności 3 umiejetnosci.

1.Atak zdolnosc z ktora zaczynamy biore szał,łucznictwo i taktyke(prosciej chronic jednostki szczelajoce i mozna bardziej wykorzystac potenciał uników,tancerzy i dzrzewcow)

2.Szczescie wybieram-szczescie zołnierza , Pomyslnosc i szczescie elfów (potrzebne do zdobycia szczescia natury)
Logistyka-znajdowanie drogi,cichy przesladowca i znajomy teren(ciekawa zdolonosc na trawce mamy 1 do predkosci)

3.Magia swiatła-Mistrz gniewu(czyli to co tygryski lubia najbardziej grupowe przyszpieszenie) ,wichura(obniza szybkosc i incijatywe wszystkich latajocych jednostek o 1 przydatna zdolnosc) ,Ulepszona mana(o polowe mniejszy koszt zuczanych czarow przez twoje jednostki jak dla mnie mało korzystne bo wole Arcydruidów )wymagane do szczescia natury

4.Werbunek,Aura szybkosci(do 1 pretkosci wszytkich jednostek) i dyplomacjasmiley

co do bohatera pchac najwiecej w atak ile sie da moc czarów wystarczy okolo 6 punktów i tez probowac ile sie da w wiedzesmiley przykład 6 ptk na mocy czarów wystarczy na przyspieszenie na kilka tor a jesli mamy wiedze ze 20 i arcy druidów to dzieki wiedzy twoi druidzi na czas walki moga ci zwiekszyc moc czarów do 26smiley a to juz nie złe dopakowanie wskrzeszanie robi swoje a regeneracja potrafi nawet wskrzesac po kilka jednostek
Artefakty starac sie znalesc Buty obiezyswiata+1 do predkosci,pierscien predkosci 10% do inicjatywy jednostek,pierscien przyspieszenia 20% do incijatywy jednostek, przydała by sie tez Lwia Korona i wolumin magi mroku lub przywolan

co do jednostek ja wybieram tak

1.poziom driada ma 1 inicjatywy mniej niz rusałka ale symbioza robi swoje
2.Definitywnie Tancerz Wojny jesli mamy buty obierzyswiata i oby dwa pierscienie, aure szybkosci i taktyke a daj boze walczymi na znajomym terenie stoimy nimi w 1 szeregu mamy 9 szybkosci i 18 inicjatywy(nie wliczajoc zdolnosci bohatera) a kazdy wie co robi jakie sieje zniszczenia
3.heh moj ulubiony poziom wiadome mistyczny łocznik na poczatek niema nic lepszego chyba ze znajdziemy luk z rogu unicorna to wielki łowczy
4.Poterzny ArcyDruid koniec i kropka
5.Dziecko Swiatłasmiley czyli totalne przegiecie co tam brak ochrony przed magia jak kazda magia swiatła na planszy działa na te Jednorozce ze zdwojona siła z artefaktami ida w 1 szeregu bo łatwo sie je wskrzesza wystarcczy ze ty lub przeciwnik uzyje tego czaru na obojetnej jednostce predkosc 9 na trawie 10smiley inicjatywa 15 plus bohater)
6.Dziki Ent morderca 7 pozimowców jak do nazywam oplotanie dodatkowo robi swoje i nie wrazliwosc na spowolnienie plus furia lasu ktora zmiejsza obrone a daje do ataku z moim setem i umiejetnosciami plus taktyka 8 predkosci na trawie 9 dotrze do kazdej jednostki na przeciw siebiesmiley choc inicjacja nadal nie ciekawa okolo 10 plus bonusy bohatera.
7.tu gram Kryształowy Smok choc Szmaragdowy smok nie wiem czy nie lepszy z ta odpornoscia ale fatalny ma wygląd a teczowy atak u kryształowego czesto wchodzi i potrafi zadac przylegajocym jednostka wroga zabujcze obrazenie szybkosc 12 a incicjacja 19 plus bonus od bohatera

za błedy przepraszam jestem ciekaw czy podoba wam sie moja taktyka postaci.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 60% [3 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 20% [1 Głos]
Dobre Dobre 20% [1 Głos]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry