Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes IV - Magia - Ogólne Informacje




Pięć szkół magii w Heroes of Might and Magic IV.

O systemie magii Heroes IV gracze mogli się dowiedzieć na długo przed premierą gry. To, że czary zostaną podzielone na szkoły było oczywiste, zważywszy na fakt, że już w Heroes II zaklęcia były w pewnym stopniu posegregowane na żywioły (np. ognia i elektryczności), a nawet podział ten został wykorzystany nie tylko dla formalności, ale do tworzenia artefaktów (piorunochron, serce lodu, serce ognia), a nawet zdolności jednostek: feniks jest na magię żywiołów całkowicie odporny (prócz na Armageddon), a żywiołaki odnoszą inne obrażenia w zależności, z jakiego żywiołu zostały stworzone. W Heroes III podział ten się utrwalił, stworzono konkretne szkoły i umiejętności doą się odnoszące. W Heroes IV nie ma systemu żywiołów. Magia jest podzielona ze względu na efekty, jakie przynosi. Szczegółów szukajcie w poniższym zestawianiu:



(Aby zobaczyć szczegółowy opis każdej ze szkół magii kliknij na odpowiedni obrazek)

 
Magia Życia
 
Magia Śmierci
 
 
 
Magia Natury
 
 
Magia Ładu
 
Magia Chaosu





Dokładny opis każdej z magii znajdziecie w odpowiednim dziale, tutaj zaś chciałem się skupić na kilku istotnych kwestiach, jak np. pole widzenia.

Wszystkie zaklęcia ofensywne (z wyłączeniem kilku) mogą być rzucane tylko wtedy, gdy na drodze od bohatera rzucającego zaklęcie do celu nie stoi żadna wroga jednostka. To nowość, gdyż teraz można wykorzystywać gorsze jednostki do zasłaniania tych ważniejszych przed ostrzałem. Postanowiłem nie umieszczać info o wymaganiach, co do pola widzenia w opisach poszczególnych magii, tylko szybko przedstawię je tutaj. Zasięg wzroku jest wymagany wyłącznie do zaklęć rzucanych na przeciwnika.

W magii Życia nie ma zaklęć wymagających pola widzenia.

Magia Chaosu:
  • Magiczna strzała
  • Ognisty pocisk
  • Zamęt
  • Kula ognia
  • Ognisty krąg
  • Błyskawica
  • Implozja
  • Inferno
  • Chmura zamętu
  • Seria błyskawic (tylko pierwszy cel)
  • Dezintegracja

Magia Ładu:
  • Magiczna pięść
  • Lodowy pocisk

Magia Śmierci:
  • Groza
  • Ręka śmierci

Magia Natury:
  • Rój os

Koszt zaklęć w zasadzie jest stały, lecz można go modyfikować przez różne inne czary, bądź też przy użyciu artefaktu. Najdroższym zaklęciem, jakie może rzucić bohater jest Przywołanie diabła (24 pkt. many). Czarem, który kosztuje równie dużo, jest Wskrzeszenie należące do anioła. W tym miejscu należy zaznaczyć, że jest to swoiste novum – anioł wskrzeszając nie używa umiejętności, lecz zaklęcia. Ma on też swoją z góry określoną pulę punktów many (akurat 24) które regeneruje na początku każdej bitwy. A to oznaczam, że używając odpowiednich zaklęć, bądź chochlików (wysysają manę) możemy uniemożliwić przeciwnikowi rzucenie tego zaklęcia (albo on nam uniemożliwi). Podobnie jest ze zmorą posiadającą czar Groza, lub satyrem, który z kolei rzuca Radość. Ten system działa tez na odwrót – jeżeli będziemy mieli szczęście (i cierpliwość) to wspomniany wyżej chochlik nazbiera naszej jednostce na tyle many, by... rzucić czar jeszcze raz. W przypadku anioła byłoby to kłopotliwe (12 tur...), ale dla diabła jest to już całkiem ciekawa oferta. Zdarzyło mi się przyzwać lodowego demona po raz drugi.

Była tu mowa o zaklęciach przywołujących demony. Jest to specjalna grupa przywołaą, których może nauczyć się za darmo bohater posiadający jednocześnie magię Śmierci (a dokładniej Demonologię) oraz Magię Natury (tę umiejętność). Zaklęcia te zostały opisane dokładniej w sekcji magii Natury. Bohater, który para się tę mroczną sztuką zwie się demonologiem (więcej o klasach postaci tutaj).

Komentarze
BolekSzukaLolka dnia 31 lipiec 2007 o 21:33
a Magii Kaczki niema
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 16:21
Magia Kaczki? Haha xD

A tak na poważnie - za dużo poziomów tych magii... I jeszcze uzyskać nowy poziom.
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 16:23
Wcięło mi słowo "łatwo" - Miało być : I jeszcze łatwo uzyskać nowy poziom smiley
Azure Dragon dnia 20 luty 2008 o 19:12
Już widzę zaklęcia Magii Kaczki:
-Przywołanie Kaczki (5 many) - przywołuje na pole bitwy kilka
kaczek
-Kaczy pocisk (8 many) - ofensywne

i tak dalej... smiley
robik123456 dnia 24 styczeń 2009 o 19:35
i co jeszcze kaci armagedon
Baska dnia 07 lipiec 2009 o 14:57
Heh armagedon- "Uwaga! kaczki zlatują z nieba" smiley
Baska dnia 08 lipiec 2009 o 11:04
Mogą zanieczyścić pole bitwy smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry