 
Opis bohaterów z miasta Cytadela w Heroes of Might and Magic III.
Bohaterowie kampanii
Adrienne |
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowa mądrość, mistrzowska magia ognia. |
Początkowe zaklęcie: | Inferno. |
Specjalizacja: | Adrienne zaczyna z ekspercką magią ognia. |
Biografia: | Z ogromną żądzą władzy i matczyną opieką nad jej domem w Tatalii, Adrienne ryzykuje odrzucenie i nienawiść jej ludu aby spełnić swoje marzenia. |
Władcy Bestii
Władcy bestii uznają zasadę "celu uświęcającego środki", więc nie stronią od zastraszania i używania siły. Co za tym idzie daleko im do magii. Lubią ubierać sie w skóry niebezpiecznych, bagiennych zwierząt.
Alkin
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowy płatnerz, podstawowy atak. |
Specjalizacja: | Alkin zwiększa atak i obronę wszystkich gorgon i demigorgon w swojej armii na każdy zdobyty poziom powyżej piątego. |
Biografia: | Król Tralossk dał mu niegdyś armię z nadzieją, że Alkin polegnie i nie będzie musiał się już nim przejmować. Przeciwnie, został on wspaniałym dowódcą co do dzisiaj jest królowi wybitnie nie na rękę. |
Broghild
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowe płatnerstwo, podstawowe odkrywanie. |
Specjalizacja: | Broghild zwiększa atak i obronę wszystkich wywiern i wywiern królewskich w swojej armii na każdy zdobyty poziom powyżej szóstego. |
Biografia: | Jego dziadek był pierwszym, który oswoił wywierny i używał ich do misji zwiadowczych. Wiedza ta została przekazana z dziadka na ojca, i z ojca na syna. |
Bron
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowe płatnerstwo, podstawowa wytrzymałość. |
Specjalizacja: | Bron zwiększa atak i obronę wszystkich bazyliszków i bazyliszków królewskich w swojej armii na każdy zdobyty poziom powyżej czwartego. |
Biografia: | Bron posiada niespotykaną odporność na wzrok bazyliszka, co pozwoliło mu dowiedzieć sie o nich więcej, niż komukolwiek innemu się nawet nie śniło. |
Drakon
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowe płatnerstwo, podstawowe dowodzenie. |
Specjalizacja: | Drakon zwiększa atak i obronę wszystkich gnolli i maruderów w swojej armii na każdy zdobyty poziom powyżej pierwszego. |
Biografia: | Drakon był najlepszym wojownikiem w całej wiosce, potem w całym regionie. Jego ogromna charyzma (bynajmniej pośród gnolli) sprawia, że każdy jeden z jego rodzaju chce mu służyć. |
Gerwulf
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowe płatnerstwo, podstawowa artyleria. |
Specjalizacja: | Gerwulf zwiększa atak i obronę balisty w swojej armii na każdy zdobyty poziom powyżej czwartego. |
Biografia: | Gerwulf jako pierwszy sprowadził balistę do Tatalji i wykorzystał ją przeciw jednemu z garnizonów barbarzyńców z całkiem przyzwoitym efektem. Od tamtego dnia jest specjalistą w tej dziedzinie. |
Korbac
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowe płatnerstwo, podstawowe znajdowanie drogi. |
Specjalizacja: | Korbac zwiększa atak i obronę ważek i smoczych ważek w swojej armii na każdy zdobyty poziom powyżej trzeciego. |
Biografia: | Korbac jest znany ludziom Erathii jako "ten, co uratował uczonego Xanthor'a", jednak prawda jest taka, że udowodnił swoje męstwo już dziesiątki razy ale głównie w Tatalji. |
Tazar
|
 | Początkowe umiejętności: | Zaawansowany płatnerz. |
Specjalizacja: | Tazar otrzymuje 5% bonus do umiejętności płatnerz, na każdy zdobyty poziom. |
Biografia: | Podczas jednej z wojen z barbarzyńcami, grupka wojska pod jego dowództwem, odpierała ataki pięciokrotnie większej armii przez ponad osiem dni. To mówi samo za siebie. |
Wystan
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowe płatnerstwo, podstawowe łucznictwo. |
Specjalizacja: | Wystan zwiększa atak i obronę wszystkich jaszczuroludzi i reptilionów w swojej armii na każdy zdobyty poziom powyżej drugiego. |
Biografia: | Jest następny w kolejce do tronu. Będzie sie uczył od króla tak długo, aż nie uzna, iż czas go zabić i zająć jego tron. |
Wiedźmy
Wiedźmy to adeptki magii czerpiące swoją moc z roślin, które znajdą na bagnach. Jest to dość czasochłonne, więc maja małe pojęcie o bitwach i wojnach. Mają szaty z mnóstwem kieszonek na kolejne składniki do ich mikstur.
Andra |
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowa mądrość, podstawowa inteligencja. |
Specjalizacja: | Andra otrzymuje +5%bonus do umiejętności inteligencja, na każdy poziom. |
Biografia: | Zanim król pozwolił jej na objęcie dowództwa nad własnym garnizonem, musiała odpowiedzieć na serię pytań, aby udowodnić, że człowiek jest godzien prowadzić Tatalijskie armie. Odpowiedziała prawidłowo na wszystkie pytania i król nie miał wyjścia. |
Merist
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowa mądrość, podstawowa nauka czarów. |
Specjalizacja: | Siła czaru kamienna skóra rośnie wraz z różnicą między poziomem bohatera a jednostki, na którą rzucany jest czar. |
Biografia: | : Miała być zwykłą uzdrowicielką swojej wioski, ale gdy odkryto, że dysponuje mocą znacznie przewyższającą potrzeby jej przyszłego zawodu, wcielono ją do służby Tatalji. |
Mirlanda
|
 | Początkowe umiejętności: | Zaawansowana mądrość. |
Specjalizacja: | Siła czaru osłąbienie rośnie wraz z różnicą między poziomem bohatera a jednostki, na którą rzucany jest czar. |
Biografia: | Mirlanda poświęcała za młodu dużo czasu na zabawę z czarną magią szybko dochodząc do wniosku, że prowadzi to tylko do samo destrukcji. Od tamtego czasu zawsze potrafi osiągnąć równowagę między dobrem a złem. |
Rosic
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowa mądrość, podstawowy mistycyzm. |
Specjalizacja: | Rosic otrzymuje 5% bonus do umiejętności mistycyzm na każdy zdobyty poziom. |
Biografia: | Gdy była mała, zapadła na straszliwą gorączkę. Żaden z uczonych nie dawał jej szans na przeżycie. Nie tylko przeżyła, ale także twierdzi, że to właśnie długa śpiączka dała jej magiczne zdolności. |
Styg
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowa mądrość, podstawowy talent magiczny. |
Specjalizacja: | Styg otrzymuje 5% bonus do umiejętności talent magiczny na każdy zdobyty poziom. |
Biografia: | Jedenasta córka króla Tralossk'a. Zajęła się magią uznając, że nie ma szans na królewski tron z dziesięcioma kandydatkami przed sobą w kolejce. |
Tiva
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowa mądrość, podstawowe sokole oko. |
Specjalizacja: | Tiva otrzymuje 5% bonus do umiejętności sokole oko na każdy zdobyty poziom. |
Biografia: | Zdobyła wysoka rangę przywódczą wyzywając wszystkich oponentów na pojedynek w szybkości nauki. Okazała się nie mieć sobie równych. |
Verdish
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowa mądrość, podstawowa pierwsza pomoc. |
Specjalizacja: | Verdish otrzymuje 5% bonus do umiejętności pierwsza pomoc na każdy zdobyty poziom. |
Biografia: | Verdish była bliska śmierci po ataku wojsk Lochu na Tatalię. Przeżyła tylko dzięki swoim wybitnym umiejętnościom w udzielaniu pierwszej pomocy. |
Voy
|
 | Początkowe umiejętności: | Podstawowa mądrość, podstawowa nawigacja. |
Specjalizacja: | Voy otrzymuje 5% bonus do umiejętności nawigacja na każdy zdobyty poziom. |
Biografia: | Voy jest nazywana "Wietrzną wiedźmą". Kapitanowie statków częstą werbują ją, aby zapewnić sobie korzystne wiatry. Zdecydowanie woli słone, morskie powietrze od stęchłego, bagiennego smrodu. |
Opracowanie: Luk |