Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes V - Tribes of the East - artefakty - sety

Sety artefaktów w Heroes of Might and Magic V: "Tribes of the East".

Sen Łucznika (Archer's Dream)

Bonus setu

Dla 2 artefaktów: wszystkie jednostki strzelające cofają się o 30% mniej na pasku inicjatywy niż zwykle podczas strzelania

Bonus setu dla Łowcy

Dla 2 artefaktów: łucznicy cofają się o 30% mniej na pasku inicjatywy niż zwykle podczas strzelania

Łuk z rogu jednorożca
Niweluje ujemne modyfikatory do zasięgu u wszystkich jednostek strzeleckich w armii bohatera.

Treeborn Quiver
 Koszt: 12000

Treeborn Quiver

Treeborn Quiver
Dodaje +4 do ataku wszystkim jednostkom strzelającym z dystansu w armii bohatera oraz zapewnia nielimitowaną amunicję.

Treeborn Quiver  Koszt 7000

Zbroja Króla Krasnoludów (Armor of Dwarven Kings)

Bonus setu

Dla 2 artefaktów: dodaje dodatków +40% odporności magicznej stworzeniom w armii bohatera.
Dla 4 artefaktów: rzuca czary "wytrzymałość" i "odbicie pocisku" na poziomie eksperckim na wszystkie sojusznicze jednostki na początku walki.

Bonus setu dla Kapłana Run

Dla 2 artefaktów: zwiększa siłę magii runicznej o+10%

Pancerz Krasnoludzkich Królów
Dodaje 4 do obrony bohatera i uodparnia wszystkie istoty pod dowództwem bohatera na czar Implozja.

Treeborn Quiver
 Koszt: 17000

Nagolenniki Krasnoludzkich Królów
Dodają 4 do obrony bohatera i uodparniają wszystkie istoty pod dowództwem bohatera na czar Spowolnienie.

Treeborn Quiver
 Koszt: 17000

Hełm Krasnoludzkich Królów
Dodaje 4 do wiedzy bohatera i uodparnia wszystkie istoty pod dowództwem bohatera na czar Oślepienie.

Treeborn Quiver
 Koszt: 17000

Treeborn Quiver

Tarcza Krasnoludzkich Królów
 Dodaje 4 do obrony bohatera i uodparnia wszystkie istoty pod dowództwem bohatera na czar Szał Bitewny.

Treeborn Quiver   Koszt 17500

Uścisk Śmierci (Death's Embrace)

Bonus setu

Dla 2 artefaktów:   obniża szybkość wrogich jednostek o -1.
Dla 4 artefaktów:   wrogie jednostki, którym spadło morale moją -20% kary do ataku i obrony na początku nas.

Bonus setu dla Nekro

Dla 2 artefaktów: "Krzyk Banshee" obniża wrogie morale i szczęście o -2 oraz inicjatywę o -20%. Dodatkowo użycie tej umiejętności powoduje, iż bohater cofa się o 50% mniej na pasku inicjatywy .

Płaszcz Cienia Śmierci
Zmniejsza morale i szczęście istot przeciwnika o 2.

Treeborn Quiver    Koszt: 13000

Kij Piekieł
Zmniejsza inicjatywę istot przeciwnika o 20%.

Treeborn Quiver    Koszt: 17000

Pierścień Nieskruszonych
Odporność na zaklęcie Słowo Światła

Treeborn Quiver    Koszt: 7000

Treeborn Quiver

Amulet Nekromancji
Wzmacnia talenty nekromanckie o 20%.

Treeborn Quiver      Koszt 7500

Duch Lwa (Lion's Spirit)

Bonus setu

Dla 3 artefaktów:  za każdym razem, kiedy jakiekolwiek stworzenie w armii bohatera otrzyma wysokie moral, bohater przesuwa się o 10% naprzód na pasku inicjatywy. (Jeśli morale jest negatywne bohater się cofa).

Bonus setu dla Rycerza

Dla 2 artefaktów: Ataki Rycerza obniżają morale o - 2.

Lwia Korona
Podnosi morale i szczęście bohatera o 2.

Treeborn Quiver    Koszt: 12000

Peleryna Lwiej Grzywy
Zwiększa morale o 2.

Treeborn Quiver    Koszt: 6000

Naszyjnik Lwa
Podnosi morale o 1.

Treeborn Quiver    Koszt: 3000

   

Siła runiczna (Runeforce)

Bonus setu

Dla 2 artefaktów: dodaje +1 do parametrów bohatera

Bonus setu dla Łowcy

Dla 2 artefaktów: podwaja efekt umiejętności "Elemental Vision"

Topór Władców Gór
Niweluje ujemne modyfikatory do zasięgu u wszystkich jednostek strzeleckich w armii bohatera.

Treeborn Quiver   Koszt: 10000

Treeborn Quiver

Runiczna wojenna uprząż.
Zwiększa obrone bohatera i wiedzę o +2.

Treeborn Quiver  Koszt 10000

 

Sar-Issus Regalia

Bonus setu

Dla 2 artefaktów: podwaja manę i siłe magiczną o +2 wszystkich stworzeń w armii. 
Dla 4 artefaktów: bohater przesuwa się o 10% mniej na pasku inicjatywy niż zwykle kiedy rzuca czar.

Bonus setu dla Nekro

Dla 2 artefaktów:  wizard przesuwa się o 10% mniej na pasku inicjatywy niż zwykle kiedy rzuca czar

Szata Sar-Issusa
Dodaje 6 do siły czarów bohatera..

Treeborn Quiver   Koszt: 15000

Laska Sar-Issusa
Niweluje odporność na magię u wroga. Przedmioty odporności na magię, jeśli wróg je posiada, nie są niszczone.

Treeborn Quiver   Koszt: 20000

Korona Sar-Issusa
 Dodaje 6 do wiedzy bohatera.

Treeborn Quiver   Koszt:
15000

Treeborn Quiver

Pierścień Sar-Issusa
Redukuje do połowy koszt wszystkich czarów rzucanych przez bohatera.

Treeborn Quiver   Koszt:
15000

Potęga Smoków (Power of Dragons)

Bonus setu

Premie Zestawu
» Za 2 części:
Zwiększa atrybuty bazowe bohatera o 1.
» Za 4 części:Zwiększa atrybuty bazowe bohatera o 1, a wszystkim istotom 7 poziomu w armii bohatera Atak o 5. Punkty Życia tychstworzeń zwiększają się o 20.
» Za 6 części:Zwiększa atrybuty bazowe bohaterao 4, a wszystkim istotom 7 poziomu w armii bohatera Atak o 5. Punkty Życia tychstworzeń zwiększają się o 20.
» Za 8 części:Zwiększa armię bohatera o jedną istotę 7 poziomu każdego dnia. Jednostka z rodzinnego miasta bohatera wybierze klasyczne ulepszenie, następnie alternatywne

Zbroja ze Smoczych Łusek 
 Dodaje 3 do ataku bohatera i zwiększa inicjatywę wszystkich dużych istot w armii bohatera o 5%.

Treeborn Quiver
Koszt:
10500

Tarcza ze Smoczych Łusek
Dodaje 3 do obrony bohatera i zwiększa inicjatywę wszystkich małych istot w armii bohatera o 5%.

Treeborn Quiver
Koszt: 10500

Nagolenniki ze Smoczych Kości
 Siła czarów bohatera zostaje zwiększona o 3, a inicjatywa jednostek lądowych walczących w zwarciu w armii bohatera wzrasta o 10%..

Treeborn Quiver
Koszt:
10500

Treeborn Quiver

Płaszcz ze Skrzydeł Smoka 
 Dodaje 3 do wiedzy bohatera i zwiększa inicjatywę wszystkich jednostek latających w armii bohatera o 10%.

Treeborn Quiver
Koszt:
10500

Treeborn Quiver

Naszyjnik z Zębów Smoka
Dodaje 3 do siły czarów bohatera i zwiększa inicjatywę wszystkich jednostek magicznych w armii bohatera o 10%.

Treeborn Quiver
Koszt: 10500
 

Treeborn Quiver

Korona ze Szponów Smoka
 Dodaje 3 do wiedzy bohatera i zwiększa inicjatywę wszystkich machin wojennych w armii bohatera o 10%.

Treeborn Quiver
Koszt:
10500

Treeborn Quiver

Pierścień Smoczego Oka
 Dodaje 1 do wszystkich atrybutów bohatera i zwiększa inicjatywę wszystkich strzelców w armii bohatera o 10%

Treeborn Quiver   Koszt:13000

Treeborn Quiver

Płonący język ognia 
 Dodaje +2 do ataku i obrony bohatera. Daje ochronę przeciwko czarom lodu. 

Treeborn Quiver   Koszt: 14000

  

Oręż Mocy (Weapons of Might)

Bonus setu

Dla 2 artefaktów: zwiększa atak wszystkich stworzeń w armii bohatera o +3 oraz ich siłę uderzenia o +2.

Bonus setu dla Barbarzyńcy

Dla 2 artefaktów: bohater barbarzyńca przesuwa się o 30% mniej na pasku inicjatywy niż zwykle.

Maczuga Ogra 
Zwiększa atak o +5 wszytkich sworzeń w armii, ale zmniejsza inicjatywę o -5 

Treeborn Quiver
Koszt:8500

Treeborn Quiver

Tarcza Ogra
Zwiększa obrone o +5 wszytkich sworzeń w armii, ale zmniejsza inicjatywę o -5

Treeborn Quiver
Koszt:
8500

 

Wola Urgasha (Will of Urgash)

Bonus setu

Dla 2 artefaktów:zwiększa atak bohatera o +5.

Bonus setu dla Demon Lord

Dla 2 artefaktów:Lord Demonów przywołuje o 25% więcej stworzeń niż zwyczajnie.

Hełm Chaosu
Zwiększa wiedzę bohatera o 3, ale zmniejsza umiejętności obronne o 1.

Treeborn Quiver
Koszt: 5500

Treeborn Quiver

Pierścień Złamanej Woli
Obniża morale istot przeciwnika o 2.

Treeborn Quiver
Koszt: 7000


Komentarze
leparkurzysta dnia 12 grudzień 2007 o 13:23
Jest błąd w Sile smoków. Powinien być miecz a pisze o koronie
Ilidan Stromage dnia 12 grudzień 2007 o 19:18
spoko smiley
huragan dnia 13 grudzień 2007 o 17:10
niezwykle przydatne info smiley
Kakashi dnia 14 grudzień 2007 o 15:06
spoko
Ylthin dnia 15 grudzień 2007 o 18:31
Super smiley smiley
Raelag dnia 16 grudzień 2007 o 16:20
artefakty Sar-Issusa są chyba najmocniejsze smiley
Mroczny Czempion 27 dnia 24 grudzień 2007 o 13:24
Super smiley
Asha dnia 28 grudzień 2007 o 13:43
Zgadzam się z Realagiem ale dotychczas znalazłam je tylko w podstepie Maachira
Asha dnia 28 grudzień 2007 o 13:44
Aha Realag smiley Zapomniałeś o Graalu tzw łzie Ashy
Academi fan dnia 29 grudzień 2007 o 22:58
Troche dziwne ma moja ulubiona rasa smiley ale na pewno będą ekstra w dodatku smiley dla smoczych artów
diamentowy dzin dnia 30 grudzień 2007 o 15:26
bardzo fajnie że tak będzie. podobnie jak h3
Maahir of Academy dnia 03 styczeń 2008 o 14:31
Sar - Issus wymiata!!! Asha ja też je znalazłem tylko w podstępie
Kha-Beleth94 dnia 07 styczeń 2008 o 15:36
te sety są beznadziejne i denne, jest ich mało nie mają takich unikanych mocy jakie powinny mieć i w ogóle beznadzieja. Od 1 do 10 jak bym miał oceniać to oceniam te sety na 5+.
mat90d dnia 08 styczeń 2008 o 10:27
a ja znalazłem jeszcze jeden zestaw: chełm oświecenia + kolczuga oświecenia.razem daje 30% wiecej doswiadczenia,zestaw dodatkowo dodaje 15%,wiec...razem daje to jakies 45% doswiadczenia wiecej!!!!!!!!!!!
skosa2 dnia 17 styczeń 2008 o 22:40
sila smoka jest fajna bo dodaje 1 stwozenie 7poziomowe ale trzeba miec caly zestaw
SEBUCH dnia 03 luty 2008 o 00:51
Fajne te artefakty smiley
Seban1988 dnia 25 luty 2008 o 17:27
Chciałem powiedzieć, że wg mnie "Siła smoka" jest najlepszym zestawem, Kha-beleth94 jest głupkiem, a z zestawem od oświecenia i umiejętnością Eksp.Oświecenie zarabia się o 60% więcej doświadczenia niż zwykle!!!
rudymenko dnia 03 marzec 2008 o 17:18
ale wypassmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
Heroesiak dnia 02 kwiecień 2008 o 13:37
Ja miałem prawie cały set "Potęga smoków" tylko nie miałem tego miecza smiley :upset:
Adi McRela dnia 08 kwiecień 2008 o 16:39
Ja miałem cały zestaw ,,Potęga Smoków'' ale tylko raz.
Ale jaka kosa smiley!!!
RedPhoeniX dnia 04 maj 2008 o 16:24
Wyrąbiste Artifacty, ale zdobądż se ktoś wszystkie np. sar-issusa. To niełatwe
skywalker75 dnia 20 maj 2008 o 10:17
potęga smoków wymiatasmiley)) ciężko ja zkompletować ale jak sie uda robi się fajna zabawasmiley))
dragon0 dnia 23 maj 2008 o 18:33
Normalnie .... smiley smiley smiley smiley smiley smiley
Mroczny_Kaplan dnia 19 czerwiec 2008 o 12:01
jest jeszcze jeden: pancerz oświecenia: kolczuga i korona
Upadly___Aniol dnia 29 lipiec 2008 o 16:47
Siła Smoków wymiata smiley
sober13 dnia 14 sierpień 2008 o 18:14
set krasnoludzki rules masowe odbicie pocisku i wytrzymałość na początek bitwy i jesteś nie do ruszenia smiley
zielny serafin z dzungli dnia 18 sierpień 2008 o 11:24
nie kapuje czy jeśli bedziemy mieć cztery artefakty to czy bonus podzstawowy też będzie działał i czy bonus od dwóch artefaktów rez smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
sober13 dnia 31 sierpień 2008 o 16:31
tak od ale nie we wszystkich przypadkach
tata659 dnia 03 wrzesień 2008 o 21:24
hahaha
Arantir i Sandro dnia 07 listopad 2008 o 19:44
Miałem wszytkiesmileysmiley oczywiście tylko w kampani bo w zwykłej grze udało mi się zdobyć tylko oręż mocy smiley smiley
Arantir i Sandro dnia 07 listopad 2008 o 19:46
czy ktoś mugłby mi wyjaśnić kim był Sar-Issus, bo ja znam tylko sar-elama siudmego smoka, sar-sazzara jego ucznia i twurce przepowiedni o mrocznym mesjaszu i sar-issus??????
mati93 dnia 24 listopad 2008 o 21:04
sar issus był najpotężniejszym magiem w całej lidze srebrnych miast
rafmat dnia 03 grudzień 2008 o 16:09
ja mam wszystki artefakty sar-issura
xoMox dnia 19 grudzień 2008 o 17:38
fajne;]
xoMox dnia 11 styczeń 2009 o 12:09
chciałbym mieć wszystkie artefakty z potęgi smoków
Godryk144 dnia 06 luty 2009 o 14:10
chcialbym zeby zrobiono artefakt z homm3 potega smokow ządzi
xoMox dnia 22 luty 2009 o 14:42
Godryk144 racja potęga smoków jest najlepsza!
rafmat dnia 12 marzec 2009 o 18:05
Sar-issusa najlepsze
Danin dnia 04 czerwiec 2009 o 20:27
Szkoda, że Twórcy nie dodali wszechmocnego Ostrza Armagedonu i świetnego Miecza Anielskiego Sojuszu z H3. Ogólnie te sety mogą być ale w "trójce" były lepsze moim zdaniem.
masster11 dnia 05 czerwiec 2009 o 09:52
potega smoków gurą!!
Lord Godryk VII dnia 08 lipiec 2009 o 12:25
masster11 popracuj nad ortografią smiley

Najlepszy komplet SAR-ISSUSA
zielny serafin z dzungli dnia 13 sierpień 2009 o 22:25
jak można napisać górą przez u

potęga skoków i SAR-ISSUSA są najleprze
Laszlo1998 dnia 20 grudzień 2009 o 16:57
Najlepsza potęga smoków i zgdzam się z Daninem. mogłyby być też artefakty z "trójki"
Laszlo1998 dnia 20 grudzień 2009 o 16:59
i mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi z tym całym kosztem
granv dnia 03 styczeń 2010 o 12:02
Potęga Smoków najlepsza.... Możecie mi powiedzieć, znacie jakiś sposób albo czyjąś dobrą mapkę, żeby skompletować set? Bo branie lochu i trafianie co miesiąc, że może jakiś part będzie jest nużące. Ktoś tam mówił, że w kampanii cały miał, co to za kamp. była?
granv dnia 03 styczeń 2010 o 12:04
Laszlo koszt to chyba jak w lochu kupujesz arte
zielny serafin z dzungli dnia 28 styczeń 2010 o 20:06
dla laszlo koszt to to ile artefakt kosztuje
zielny serafin z dzungli dnia 28 styczeń 2010 o 20:07
zgadzam się z wami mogły by byc artefakty z trójki
Hellscream dnia 30 styczeń 2010 o 19:43
Wkradło się kilka błędów...
xoMox dnia 12 luty 2010 o 15:50
Sen Łucznika - 8
Zbroja Króla Krasnoludów - 9
Uścisk Smierci - 7
Duch Lwa - 7
Siła Runicza - 3
Sar-Issus Regalia - 6
Potęga Smoków - 10
Oręż Mocy - 2
Wola Urgasha - 1
xoMox dnia 12 luty 2010 o 15:51
To moje oceny.
Kokoju dnia 28 kwiecień 2010 o 11:12
@grany
Ja miałem dwa razy Potęgę Smoków: raz w kampanii Zehira - przez wszytstkie misje Zehirem zdobyłem 6 artefaktów z kompletu, 2 zdobyła Freyda, dlatego też zrobiłem drobny trick: w czwartej misji wyszedłem Duncanem z podziemi i dałem artefakt Zehirowi. Raz też zdobyłem w zwykłej grze jak grałem na jednym kompie z moją kuzynką - wtedy to głównie zdobywałem poprzez kupowanie w Lochu oraz w obozach handlarzy artefaktów.
Czaromax dnia 03 maj 2010 o 12:32
ja mialem gotaiem potege smoka w kampani "Czes ojca"
Ares1285 dnia 16 maj 2010 o 14:51
super pryzdaje sie Ł+0
Crmayz dnia 29 czerwiec 2010 o 16:25
Potęga smoków wymiata smiley
sersmo dnia 10 lipiec 2010 o 17:00
set krasnoludzki jest mocny, choć nie tak jak smoczy
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 76% [16 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 10% [2 Głosów]
Dobre Dobre 5% [1 Głos]
Przeciętne Przeciętne 10% [2 Głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry