Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes IV - Artefakty




Na tej stronie znajduje się opis wszystkich artefaktów dostępnych w Heroes of Might and Magic IV.

Zobacz również nowe artefakty dostępne z dodatkiem The Gathering Storm.

Miejsce* Legenda

  Jest to miejsce u bohatera w którym musi się znajdować artefakt aby spełniał swoją funkcję.  

G  - głowa

S  - szyja

T  - tułów

N  - nogi

D1 i D2  - dłonie

P  - palce

Ł  - łuk

R  - ramiona

K  - kieszeń

*)Jest to miejsce u bohatera w którym musi się znajdować artefakt aby spełniał swoją funkcję.


Przedmioty

Wygląd Nazwa Miejsce* Funkcja
Długi łuk
Ł
Zwiększa o 5 punktów współczynnik ataku z dystansu bohatera.
Długi miecz
D1
Zwiększa o 5 punktów atak i obronę bohatera w walce wręcz.
Kolczuga
T
Zwiększa obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem o 8. Zmniejsza ruch o 1, zwiększa o 1 koszt rzucania wszystkich zaklęć.
Laska maga
D1
Obniża o 1 punkt koszt rzucania wszystkich zaklęć. Zajmuje obie ręce.
Miecz dwuręczny
D1 D2
Zwiększa współczynnik ataku wręcz bohatera do 13. Zajmuje obie ręce.
Pancerz skórzany
T
Zwiększa o 5 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Tarcza
D2
Zapewnia bohaterowi premię +3 do obrony w walce wręcz i przed ostrzałem.
Teleskop
K
Zwiększa o 1 promień widzenia bohatera.
Topór
D1
Zwiększa atak wręcz bohatera o 8. Zmniejsza szybkość bohatera o 1.
Zbroja Płytowa
T
Zwiększa obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem o 20. Zmniejsza ruch o 2 i zwiększa o 2 koszt rzucania wszystkich zaklęć.
Kusza
Ł
Zwiększa bohaterowi o 3 punkty współczynnik ataku z dystansu i neguje kary za zasięg.

Mikstury

Wygląd Nazwa Funkcja
Chmura Rozpaczy Kiedy zostanie rzucona w jakąś istotę, albo miejsce, wszystkie jednostki w promieniu 3 metrów otrzymują ujemny modyfikator -10 do morale.
Demoniczny Ogień Po rzuceniu wybucha na obszarze 3x3 metrów (tak samo jak zaklęcie Kuli Ognia) wokół celu znajdującego się na linii widoczności postaci. Wszyscy w obszarze działania otrzymują obrażenia od ognia.
Flakonik Kwasu Po rzuceniu na żywy cel, będzie on miał obniżoną o 20% obronę w walce wręcz i przed ostrzałem. Kiedy zostanie skierowany na stos zwłok- zostaną one zniszczone.
Flakonik Lepkiej Cieczy Rzucony w jakąś istotę działa jak zaklęcie spowolnienia i uniemożliwia latanie.
Flakonik Oślepiającego Dymu Po jego rzuceniu wszystkie ataki dystansowe na obszarze 3x3 metrów, będą powodować o 50% mniejsze obrażenia.
Flakonik Trucizny Sprawia, że broń użytkownika pokrywa się trucizną. Każdy, kto zostanie w walce trafiony będzie podlegać efektom czarów o nazwie Trucizna.
Flakonik Duszącego Gazu Cel będzie zadawać o 15% mniejsze obrażenia, a jego obrona w walce wręcz i dystansowa zostanie obniżona o 15% . Nie działa na stworzenia Mechaniczne, Nieumarłe i Żywiołaki.
Mikstura Many Mana bohatera, który wypije tę miksturę rośnie o 25 punktów. Całkowita ich liczba nie może przekroczyć maksymalnej wartości punktów magii, które może posiadać dana postać.
Mikstura Odporności Bohater, który wypije tę miksturę uzyskuje na czas walki 50% Odporności na Magię.
Mikstura Odporności na Ciosy Bohater, który ją wypije uzyskuje czasowo 25% premię do punktów życia. Efekt ten działa przez jedną bitwę i nie kumuluje się z innymi premiami.
Mikstura Odporności na Ogień Bohater, który wypije tę miksturę uzyskuje na czas walki odporność na ogień.
Mikstura Prędkości Szybkość bohatera, który wypije tę miksturę wzrasta o 3 na czas jednej walki. Ten efekt nie kumuluje się z innymi premiami.
Mikstura Przywrócenia Bohater, który wypije tę miksturę zostaje uwolniony z wszystkich negatywnych efektów zaklęć.
Mikstura Siły Obrażenia zadawane w walce wręcz przez bohatera, który wypije tę miksturę wrastają o 25% na czas jednej walki. Ten efekt nie kumuluje się z innymi premiami.
Mikstura Szczęścia Bohater, który ją wypije będzie miał maksymalne dopuszczalne szczęście.
Mikstura Szybkości Bohater, który wypije tę miksturę uzyskuje dodatkowy atak. Efekt utrzymuje się przez całą turę.
Mikstura Uzdrowienia Leczy bohatera z wszystkich ran, a także usuwa efekty Trucizny i Zarazy. Może z niej skorzystać tylko postać.
Mikstura Wesołości Bohater, który ją wypije będzie miał maksymalne dopuszczalne morale.
Mikstura Wytrzymałości Armia, której zostanie podana na mikstura uzyska premię +3 do ruchu. Dana drużyna może wypić tylko jeden taki eliksir dziennie.
Mikstura Zimna Wszystkie ataki wręcz przeprowadzane przez bohatera, który wypije tę miksturę uzyskują zdolność Zamrażania. Efekt ten zatrzymuje się na czas jednej walki.
Woda Święcona Kiedy ktoś ją wypije, zostaje poddany efektom zaklęć Ochrony przed Śmiercią i Błogosławieństwa. Po rzuceniu we wroga działa jak zaklęcie o nazwie Święte Słowo.

Skarby

Wygląd Nazwa Miejsce* Funkcja
Czterolistna Koniczyna
K
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują premię +1 do szczęścia.
Elficka Kolczuga
T
Zwiększa o 10 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Heł Widzenia
G
Zwiększa o 10 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Herb Męstwa
K
Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +1 do morale.
Kaptur Wiedzy
G
Bohater uzyskuje dodatkowo 5 punktów mocy i zdolność regeneracji 1 punktu mocy dziennie.
Krasnoludzka Tarcza
D2
Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +20% do obrony w walce wręcz i przed ostrzałem. Ponadto zwiększa o 3 punkty obronę bohatera w walce i przed ostrzałem.
Krasnoludzki Młot
D1
Zwiększa atak bohatera w walce wręcz o 10.
Kryształ Pamięci
K
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują odporność na Zapomnienie.
Kryształ Podglądania
K
Umieszczony w aktywnym ekwipunku zwiększa o 2 promień widzenia bohatera.
Odznaka Odwagi
K
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują odporność na zaklęcia i efekty Strachu.
Ogłuszająca Strzała
K
Podczas ostrzału bohater będzie miał szansę na ogłuszenie przeciwnika, będzie ona zależeć od zadanych obrażeń i odporności celu.
Pajęcze Jedwabne Strzały
K
Jednostka trafiona atakiem z dystansu zostanie poddana efektom zaklęcia o nazwie spętanie.
Pergamin z zaklęciem
D2
Zawiera 1 zaklęcie. Bohater może się go nauczyć- aby to zrobić wystarczy umieścić pergamin w jego lewej ręce. Proszę pamiętać, że postać musi posiadać odpowiednie umiejętności.
Pierścień Czarnoksiężnika
P
Zwiększa o 5 liczbę punktów mocy bohatera i pozwala regenerować 1 punkt mocy dziennie.
Pierścień Ochrony
P
Zwiększa o 20% obronę w walce wręcz i przed ostrzałem. Działa na wszystkie sojusznicze jednostki.
Pierścień Siły
P
Zwiększa o 5 atak bohatera w walce wręcz i z dystansu.
Pierścień Wojownika
P
Zwiększa o 20% obrażenia zadawane w walce wręcz i przy ostrzałem. Działa na wszystkie sojusznicze jednostki.
Pierścień Zdrowia
P
Zwiększa o 50% liczbę punktów życia bohatera.
Płaszcz Strażniczy
R
Bohater uzyskuje 30% Odporności na Magię.
Podkowa
K
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują premię +1 do szczęścia.
Podręcznik Ucznia
D2
Zawiera wszystkie zaklęcia 1 poziomu. Aby z nich skorzystać bohater musi jednak posiadać odpowiednie umiejętności.
Proca Bojowa
Ł
Zwiększa o 10 punktów atak bohatera z dystansu.
Proca Dawida
Ł
Wszystkie sojusznicze jednostki będą zadawać przy ostrzale o 50% większe obrażenia istotom 4 poziomu.
Sakiewka ze Złotem
K
Jeśli bohater ma ją w ekwipunku, to dzienny dochód królestwa zwiększa się o 250 sztuk złota.
Sekstans
K
Zwiększa a 50% ruch bohatera po morzu.
Talia Hazardzisty
K
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują premię +1 do szczęścia.
Torba ze Złotem
K
Jeśli bohater ma ją w ekwipunku, to dzienny dochód królestwa zwiększa się o 500 sztuk złota.
Wóz Rudy
K
Jeśli bohater ma go w aktywnym ekwipunku, to dzienna produkcja rudy zwiększa się o 2 jednostki.
Wóz Tarcicy
K
Jeśli bohater ma go w aktywnym ekwipunku, to dzienna produkcja drewna zwiększa się o 2 jednostki.
Zwój z zaklęciem
D2
Bohater będzie mógł rzucić określone zaklęcie za połowę normalnego kosztu.

Pomniejsze artefakty

Wygląd Nazwa Miejsce* Funkcja
Amulet Grabarza
S
Jeśli bohater posiada umiejętność Nekromancji, to uzyskuje do niej premię w wysokości 10%. W przeciwnym razie uzyska takie same premie, jakie przysługują za posiadanie tej umiejętności na poziomie podstawowym.
Anielskie Ostrze
D1
Zwiększa atak i obronę bohatera w walce wręcz o 3.Ponadto wszystkie sojusznicze jednostki będą zadawać istotom sił Śmierci o 50% większe obrażenia.
Ankh Życia
S
Jeśli bohater posiada umiejętność Wskrzeszania, to uzyskuje do niej premię w wysokości 10%. W przeciwnym razie uzyska takie same premie, jakie przysługują tej umiejętności na poziomie podstawowym.
Amulet Strachu
S
Wróg nie będzie mógł kontratakować, działa jak samo jak zaklęcie Strachu.
Barbarzyńska Maczuga do Rzucania
Ł
Zwiększa o 5 punktów atak bohatera wręcz i z dystansu. Trafiona nią istota może zostać ogłuszona.
Buława Krzyżowca
D1
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują premię +30% do obrażeń zadawanych w walce i przy ostrzale.
Butelka Rtęci
K
Jeśli jakiś bohater ma ten przedmiot w aktywnym ekwipunku, to zwiększa on dzienną produkcję rtęci o 1 jednostkę.
Buty Ochrony Przed Ogniem
N
Pozwalają armii poruszać się po terenie wulkanicznym bez żadnych kar do ruchu.
Czarny Łuk Nomada
Ł
Zwiększa o 20 punktów atak bohatera z dystansu.
Demonariusz
D2
Wszystkie zaklęcia przywołujące demony (Magia Śmierci) będą wzywać dwa razy więcej istot.
Diadem Mądrości
G
Bohater uzyskuje 10 punktów mocy i zdolność regeneracji 2 punktów mocy dziennie.
Dobrze Dopasowane Buty
N
Pozwalają bohaterowi i jego armii przemieszczać się po trudnym terenie bez żadnych kar do ruchu.
Dziennik Mistrza Żeglarstwa
D2
Zwiększa ruch bohatera po morzu o 25%. Jeśli postać zna się na żeglarstwie, to na morzu zwiększa także umiejętności ataku i obrony bohatera o 20%.
Dziennik Wędrowca
D2
Zawiera wszystkie zaklęcia drugiego poziomu. Aby z nich skorzystać bohater musi jednak posiadać odpowiednie umiejętności.
Halabarda Cichej Straży
D1 D2
Zwiększa atak wręcz bohatera o 25, zapewnia premię +2 do szybkości i neguje u przeciwnika zdolność Pierwszego uderzenia. Heros uzyskuje także zdolność wykonywania ataków na odległość 2 metrów. Zajmuje obie ręce.
Hełm Dowodzenia Mullicha
G
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują premię +2 do morale i +1 do szybkości.
Koksownik z Siarką
K
Jeśli jakiś bohater ma ten przedmiot w aktywnym ekwipunku, to zwiększa on dzienną produkcję siarki o 1 jednostkę.
Korona Uroków
G
Bohater będzie mógł rzucać zaklęcia umysłu na istoty, które posiadają odporność na takie czary (Tarcza umysłu neguje tę zdolność).
Krokodyle Buty
N
Pozwalają poruszać się po bagnach bez żadnych kar do ruchu.
Kryształowa Figurka
K
Jeśli jakiś bohater ma ten przedmiot w aktywnym ekwipunku, to zwiększa on dzienną produkcję kryształów o 1 jednostkę.
Kusza Opieszałości Valdera
Ł
Zwiększa o 5 atak bohatera z dystansu. Trafiony z niej cel zostaje poddany efektom zaklęcia Spowolnienia.
Kusza Snajperska
Ł
Zwiększa o 3 punkty atak bohatera z dystansu i neguje wszelkie kary za zasięg. Poza tym wszystkie sojusznicze jednostki także nie będą mieć kar za zasięg.
Łańcuch Druida
S
Jeśli bohater posiada umiejętność Przywoływania, to uzyskuje do niej premię w wysokości 10%. W przeciwnym razie uzyska takie same premie, jakie przysługują za posiadanie tej umiejętności na poziomie podstawowym.
Medal Odwagi
S
Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom +2 do morale.
Naszyjnik Zauroczenia
S
Jeśli bohater posiada umiejętność Urok, to uzyskuje do niej premię w wysokości 10%. W przeciwnym razie uzyska takie same premie, jakie przysługują za posiadanie tej umiejętności na poziomie podstawowym.
Ohydna Maska
G
Ataki bohatera będą wzbudzać we wrogach Strach, uniemożliwiający wykonanie im kontrataków. Trafiona jednostka ucieka w Popłochu.
Order Męża Stanu
S
Jeśli bohater posiada umiejętność Dyplomacji, to uzyskuje do niej premię w wysokości 10%. W przeciwnym razie uzyska takie same premię jakie przysługują mu za posiadanie tej umiejętności na poziomie podstawowym.
Pierścień Leprekauna
P
Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +2 do szczęścia.
Pierścień Oka Kobry
P
Jednostki trafione przez bohatera w walce zostaną Zatrute (efekt dokładnie taki sam jak po rzuceniu zaklęcia Śmierci).
Pierścień Szybkości
P
Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +2 do szybkości w walce.
Pierścień Trwałości
P
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują zdolność na Rozproszenie, Odwołanie i Kradzież Magii.
Pierścień Żywiołów
P
Wszelkie zaklęcia przywołania żywiołaków będą sprowadzać dwa razy więcej istot niż normalnie.
Płaszcz Ochrony
R
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują 30% Odporności na Magię.
Płaszcz Odwrócenia Uwagi
R
Bohater może zignorować strefę kontroli wrogiej jednostki.
Płaszcz Odporności
R
Bohater otrzymuje 50% Odporności na Magię.
Pomniejszy Pierścień Negacji
P
Bohater podczas rzucania zaklęć może ignorować ograniczenia wynikające z zaklęć i zdolności "Ochrony".
Pustynne Sandały
N
Pozwalają poruszać się po piasku bez żadnych kar do ruchu.
Rakiety Śnieżne
N
Pozwalają poruszać się po śniegu bez żadnych kar do ruchu.
Rękawice Jeździeckie
P
Zapewniają premię +25 do ruchu po lądzie.
Różdżka Błogosławieństw
D1
Zapewniają premię +25 do ruchu po lądzie.
Różdżka Iluzji
D1
Pozwala rzucać zaklęcie Tworzenia Iluzji. Na początku każdej walki zawiera 4 punkty magii i odzyskuje 2 punkty magii na turę.
Różdżka Kul Ognia
D1
Pozwala rzucać zaklęcie Kuli Ognia. Na początku każdej walki zawiera 8 punktów magii i odzyskuje 2 punkty magii na rundę.
Różdżka Lodu
D1
Pozwala rzucać zaklęcie Lodowego Pocisku. Na początku każdej walki zawiera 4 punkty magii i odzyskuje 2 punkty magii na rundę.
Różdżka Ognia
D1
Pozwala rzucać zaklęcie Ognistej Strzały. Na początku każdej walki zawiera 4 punkty magii i odzyskuje 2 punkty magii na rundę.
Różdżka Osłabienia
D1
Pozwala rzucać zaklęcie Osłabienia. Na początku każdej walki zawiera 4 punkty magii i odzyskuje 2 punkty magii na rundę.
Różdżka Ożywienia Zmarłych
D1
Pozwala rzucać zaklęcie Osłabienia. Na początku każdej walki zawiera 4 punkty magii i odzyskuje 2 punkty magii na rundę.
Różdżka Przekleństw
D1
Pozwala rzucać zaklęcie Przekleństwa. Na początku każdej walki zawiera 2 punkty magii i odzyskuje 2 punkty magii na rundę.
Różdżka Przyspieszenia
D1
Pozwala rzucać zaklęcie Przyspieszenia. Na początku każdej walki zawiera 2 punkty magii i odzyskuje 2 punkty magii na rundę.
Różdżka Uzdrowienia
D1
Pozwala rzucać zaklęcie Uzdrowienia. Na początku każdej walki zawiera 2 punkty magii i odzyskuje 2 punkty magii na rundę.
Sakiewka Bez Dna
K
Bohater posiadający ten przedmiot w aktywnym ekwipunku uzyskuje 10% rabatu przy rekrutacji istot. Nie działa na ekranie Karawany.
Sakiewka ze Złotem
K
Jeśli bohater ma ją w ekwipunku, to dzienny dochód królestwa zwiększa się o 750 sztuk złota.
Szkatuła Klejnotów
K
Jeśli jakiś bohater ma ten przedmiot w aktywnym ekwipunku, to zwiększa on dzienną produkcję klejnotów o 1 jednostkę.
Tarcza Stabilności
D2
Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +30% do obrony w walce i przed ostrzałem. Ponadto zwiększa o 3 punkty obronę bohatera w walce i przed ostrzałem.
Tarcza Umysłu
G
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują odporność na wszystkie zaklęcia umysłu.
Toga Maga
R
Dla postaci, która ma ją na sobie koszt rzucania wszystkich zaklęć zostaje zmniejszony o 1 punkt.
Włócznia do Rzucania
Ł
Zwiększa o 8 atak bohatera w walce wręcz i z dystansu.
Wzmacniacz Magii
G
Wszystkie sojusznicze jednostki będą zużywać przy rzucaniu zaklęć o 33% mniej punktów magii.
Zabójca Olbrzymów
D1
Zwiększa atak i obronę bohatera w walce wręcz o 4. Ponadto bohater będzie zadawał podwojone obrażenia wszystkim istotom 4 poziomu.
Zabójcza Strzała
K
Ataki dystansowe wykonywane przez bohatera będą działać jak zaklęcie o nazwie Zabójca.
Zatruta Strzała
K
Osoby trafione przez bohatera z dystansu zostają Zatrute. Efekty są takie same jak przy zaklęciu Śmierci o tej samej nazwie.
Złota Zbroja Płytowa
T
Zwiększa o 25 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem. Koszt rzucania wszystkich zaklęć wzrasta o 1 punkt.

Znaczne artefakty

Wygląd Nazwa Miejsce* Funkcja
Buty Odkrywcy
N
Pozwalają armii poruszać się bez żadnych kar do ruchu za trudny teren.
Buty Podróżnika
N
Zwiększają o 50% ruch armii po lądzie.
Czapka Marynarza
G
Bohater nie będzie otrzymywał żadnych kar za wsiadanie, ani wysiadanie ze statku.
Fiżbin Nieszczęścia
S
Tak długo jak znajduje się w aktywnym ekwipunku działa na wszystkie jednostki wroga jak zaklęcie o nazwie pech.
Hełm Dowodzenia
G
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują premię +20% do ataków wręcz i z dystansu, a także +1 do szybkości.
Hełm Mocy
G
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują premię +20% do ataków wręcz i z dystansu, a także +1 do szybkości.
Kompendium Mistrza Gildii
D2
Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują premię +20% do ataków wręcz i z dystansu, a także +1 do szybkości.
Księga Chaosu
D2
Zawiera wszystkie zaklęcia magii Chaosu. Aby z nich skorzystać bohater musi jednak posiadać odpowiednie umiejętności.
Księga Ładu
D2
Zawiera wszystkie zaklęcia magii Ładu. Aby z nich skorzystać bohater musi jednak posiadać odpowiednie umiejętności.
Księga Natury
D2
Zawiera wszystkie zaklęcia magii Natury. Aby z nich skorzystać bohater musi jednak posiadać odpowiednie umiejętności.
Księga Śmierci
D2
Zawiera wszystkie zaklęcia magii Śmierci. Aby z nich skorzystać bohater musi jednak posiadać odpowiednie umiejętności.
Księga Życia
D2
Zawiera wszystkie zaklęcia magii Życia. Aby z nich skorzystać bohater musi jednak posiadać odpowiednie umiejętności.
Księga Zaklęć Mistrza
D2
Zawiera wszystkie zaklęcia 3-go poziomu. Aby z nich skorzystać bohater musi jednak posiadać odpowiednie umiejętności.
Kubek Maranthei
K
Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +3 do morale.
Laska Chaosu
D1 D2
Zwiększa o 50% skuteczność tych zaklęć Chaosu, które powodują obrażenia. Zajmuje obie ręce.
Laska Czarnoksięstwa
D1 D2
Obniża o 50% koszt rzucania wszystkich zaklęć magii Ładu. Minimalny Koszt rzucania zaklęcia wynosi 1 punkt. Zajmuje obie ręce.
Laska Mocy
D1 D2
Zmniejsza o 1/3 koszt rzucania wszystkich zaklęć. Minimalny koszt rzucenia zaklęcia wynosi 1 punkt. Zajmuje obie ręce.
Laska Przywoływania
D1 D2
Zmniejsza o 50% koszt rzucania zaklęć przywoływania. Minimalny koszt wynosi 1 punkt. Zajmuje obie ręce.
Laska Śmierci
D1 D2
Zapewnia bohaterowi 50% premię do obrażeń i mocy zaklęć magii Śmierci. Zajmuje obie ręce.
Laska Świętego Ranana
D1 D2
Podwaja skuteczność zaklęć leczących. Po zakończonej walce pozwala wskrzesić 20% zabitych (zaokrąglając w dół). Zajmuje obie ręce.
Legendarny Topor
D1
Zwiększa atak wręcz bohatera o 8. Ponadto wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują premię + 40% o obrażeń zadawanych w walce wręcz i przy ostrzale.
Łuskowa Zbroja Siły
T
Zwiększa o 10 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem. Zwiększa także atak bohatera o 10 w walce wręcz i z dystansu.
Lwia Tarcza Odwagi
D2
Zwiększa o 40% obronę wszystkich sojuszniczych jednostek w walce wręcz i przed ostrzałem. Ponadto zwiększa o 3 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Miecz Szybkości
D1
Zwiększa atak i obronę bohatera w walce wręcz o 6. Postać uzyskuje także dodatkowy atak w walce wręcz.
Napierśnik Regeneracji
T
Zwiększa o 20 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem oraz regeneruje 20 punktów życia +2 na poziom.
Nienaturalna Tarcza
D2
Działa na wszystkie sojusznicze jednostki jak Ochrona przed Naturą i zapewnia premię +30% do ich obrony w walce wręcz i przed ostrzałem. Ponadto zwiększa o 3 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Nienaturalna Zbroja
T
Zwiększa o 20 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem oraz zapewnia Ochronę przed Naturą.
Ognisty Miecz
D1
Zwiększa atak i obronę bohatera w walce wręcz o 3. Ponadto, z powodu ognia, zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz o 30 plus 3 punkty na poziom bohatera.
Opończa Odbijania Zaklęć
R
Bohater otrzymuje 70% odporności na magię.
Pancerz ze Smoczych Łusek
T
Zwiększa o 20 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem oraz zapewnia zdolność odporność na ogień.
Pierścień Regeneracji
P
Co rundę walki przywraca bohaterowi 20 punktów życia +2 na każdy jego poziom (zaokrąglając z dół).
Siarczany Napierśnik
T
Zwiększa o 20 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem oraz zapewnia zdolność Tarczy Ogniowej.
Skrzydlate Sandały
N
Zapewniają wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +2 od ruchu podczas bitwy.
Szmaragdowy Długi Łuk
Ł
Zwiększa o 30 punktów atak bohatera z dystansu.
Sztylet Rozpaczy Tytana
D1
Cel trafiony tą bronią otrzyma maksymalny negatywny modyfikator do morale. Działa tak samo jak zaklęcie Śmierci o nazwie Smutek.
Tarcza Chaosu
D2
Działa na wszystkie sojusznicze jednostki jak Ochrona przed Ładem i zapewnia premię +30% do ich obrony w walce wręcz i przed ostrzałem. Ponadto zwiększa o 3 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Tarcza Ładu
D2
Działa na wszystkie sojusznicze jednostki jak Ochrona przed Chaosem i zapewnia premię +30% do ich obrony w walce wręcz i przed ostrzałem. Ponadto zwiększa o 3 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Tarcza Śmierci
D2
Działa na wszystkie sojusznicze jednostki jak Ochrona przed Życiem i zapewnia premię +30% do ich obrony w walce wręcz i przed ostrzałem. Ponadto zwiększa o 3 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Tarcza ze Smoczych Łusek
D2
Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +30% do obrony w walce i przed ostrzałem oraz odporność na ogień. Ponadto zwiększa o 3 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Tarcza Życia
D2
Działa na wszystkie sojusznicze jednostki jak Ochrona przed Śmiercią i zapewnia premię +30% do ich obrony w walce wręcz i przed ostrzałem. Ponadto zwiększa o 3 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Toga Strażnicza
R
Podczas każdej bitwy bohater nie otrzyma obrażeń od pierwszych trzech ataków.
Włócznia Centaurów
Ł
Zwiększa bohaterowi o 8 punktów współczynnik ataku wręcz i z dystansu. Ponadto wszystkie sojusznicze jednostki dystansowe będą mogły walczyć wręcz bez żadnych kar.
Wojenne Okowy
K
Podczas bitwy żadna ze stron nie będzie mogła się poddać ani uciec.
Zbroja Chaosu
T
Zwiększa o 20 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem oraz zapewnia Ochronę przed Ładem.
Zbroja Ładu
T
Zwiększa o 20 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem oraz zapewnia Ochronę przed Chaosem.
Zbroja Śmierci
T
Zwiększa o 20 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem oraz zapewnia Ochronę przed siłami Życia.
Zbroja Życia
T
Zwiększa o 20 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem oraz zapewnia Ochronę przed Śmiercią.
Zbroja Płytowa Dynastii Gryphonheart
T
Zwiększa o 30 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Złodziej Dusz
D1
Zwiększa atak i obronę bohatera w walce wręcz o 4. Ponadto bohater za każde zadane 2 punkty obrażeń uzyskuje 1 punkt życia.
Zwierciadło Zemsty
S
Bohater uzyskuje taką samą zdolność, jaką zapewnia zaklęcie o nazwie Magiczne Zwierciadło (magia Chaosu).

Relikwie

Wygląd Nazwa Miejsce* Funkcja
Księga Arcymagaa
D2
Zawiera wszystkie zaklęcia piątego poziomu. Aby z nich skorzystać bohater musi jednak posiadać odpowiednie umiejętności.
Łuk Elfickiego Króla
Ł
Zwiększa o 5 atak bohatera z dystansu. Wszystkie sojusznicze jednostki uzyskują dodatkowy strzał na każdy atak z dystansu.
Miecz Bogów
D1
Zwiększa atak i obronę bohatera w walce wręcz o 3. Ponadto wszystkie sojusznicze jednostki będą zadawać o 50% większe obrażenia.
Młot Gromu
D1 D2
Zwiększa atak wręcz o 8 i powoduje 70 punktów obrażeń od błyskawic +7 punktów na poziom bohatera. Zajmuje obie ręce.
Najwyższa Korona Magii
G
Bohater otrzymuje dodatkowo 50 punktów mocy i zdolność regeneracji 10 punktów mocy dziennie.
Niezniszczalny Płaszcz Neenera
R
Bohater otrzymuje 100% Odporności na Magię.
Ognisty Pocisk
K
Normalne obrażenia zadawane przez bohatera podczas ostrzału, będą teraz działać jak obrażenia od ognia na obszarze 3x3 metrów.
Rogaty Łuk
Ł
Zwiększa o 50 punktów atak bohatera z dystansu.
Skarabeusz Przywoływania
S
Zwiększa o 100% moc rzucanych przez bohatera zaklęć przywoływania, ożywiania i iluzji.
Tarcza z Adamantu
D2
Zapewnia wszystkim sojuszniczym jednostkom premię +50% do obrony w walce wręcz i przed ostrzałem. Ponadto zwiększa o 3 punkty obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.
Topór Runy Byka
D1
Zwiększa o 50% obrażenia zadawane w walce przez bohatera.
Większy Pierścień Negacji
P
Znosi działanie wszelkich odporności i ochrony przed zaklęciami. Działa na wszystkich bohaterów i jednostki po obu stronach.
Zbroja z Adamantu
T
Zwiększa o 50 obronę bohatera w walce wręcz i przed ostrzałem.

Inne artefakty

Wygląd Nazwa Miejsce* Funkcja
Fałszywe Ostrze Gryphonhearta
D1
Zwiększa o 8 atak i obronę bohatera w walce wręcz.
Graal Pozwala postawić Budynek Graala w mieście, do którego trafi.
Jastrząb o Imieniu Bryza
D2
Zwiększa o 2 promień widzenia bohatera.
Laska z Martwego Drzewa
D1 D2
Pozwala rzucać zaklęcie Ręki Śmierci. Na początku każdej walki zawiera 12 punktów magii i odzyskuje 4 punkty magii na rundę. Zajmuje obie ręce.
Prawdziwe Ostrze Gryphonhearta
D1
Zwiększa o 8 atak i obronę bohatera w walce wręcz. Zwiększa także o 40% atak wszystkich sojuszniczych jednostek. Z broni tej może korzystać postać jedynie z dynastii Gryphonheart.

Zobacz również nowe artefakty dostępne z dodatkiem The Gathering Storm.


Komentarze
gremlin-dragon dnia 04 czerwiec 2007 o 20:55
Fajne, ale brak niektórych obrazków.
BolekSzukaLolka dnia 31 lipiec 2007 o 22:00
no coś ty ja widze wszystki
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 16:19
Pff Co za denne artefakty. I te głupie mikstury i różdżki...
Firebrand dnia 11 sierpień 2007 o 21:52
Ale denne niektóre artefakty.Większość ściągneli z trójki,a zresztą połowa wszystkich artefaktów to nie magiczne rzeczy tylko po prostu zwykłe zbroje!A szczytem przesady było danie po 100 rodzajów lasek i różdżek !
Mateusz212 dnia 25 sierpień 2007 o 10:17
Ile złomy
Crack Hack dnia 30 sierpień 2007 o 09:04
What a jak wyglada graal ?? Gdyia podyial na reliktz
Crack Hack dnia 05 wrzesień 2007 o 08:03
Toga strażnicza wymiata szkoda że broni przed 3 strzałami/uderzeniami !!!
Zwierciadło zemsty bardzo fajne !!!
a gdzie jest do cholery prawdziwe i fałszywer ostrze gryphyharta !!
Ilidan Stromage dnia 03 listopad 2007 o 20:21
Zbroja Płytowa Dynastii Gryphonheart jest coll
Ilidan Stromage dnia 03 listopad 2007 o 20:22
a z mieczy to sztylet tytana i anielskie ostrze smiley
Ilidan Stromage dnia 03 listopad 2007 o 20:24
a topór to Legendarny Topór
Ilidan Stromage dnia 03 listopad 2007 o 20:26
Kusza Opieszałości Valdera spx
Maja dnia 11 listopad 2007 o 22:17
najlepszy jest zwykły topór
sasuke65 dnia 19 grudzień 2007 o 16:28
złoty skarabeusz dupny przedmiot mam go jak gram cały czas smiley
mikle dnia 12 styczeń 2008 o 12:57
są de best ale brakuje gralla
MaxMads dnia 19 styczeń 2008 o 11:24
A moim ulubionym artefaktem jest Zbroja z Adamentu, której tutaj nie ma. Gościu. Nie postarałeś się
SEBUCH dnia 11 luty 2008 o 15:15
racja MaxMads
rafmat dnia 13 luty 2008 o 07:43
mam5 heroes i tam są fajniejsze i lepsze artefakty
Ozmo dnia 01 czerwiec 2008 o 12:31
tu niema wszystkich artefaktow np. smocza zbroja smiley
Milandia dnia 12 czerwiec 2008 o 17:52
Brakuje Mandoliny Aiffe i kilku innych artefaktów. Ale i tak się musiałeś nieźle przyłożyć żeby te wszystkie zebrać smiley Duże brawa smiley
Delete dnia 05 lipiec 2008 o 14:23
Hmm był także taki łuk co dawal dodatkowy strzal wszystkim sojuszniczym jednostka , niewiem czy byl w heroes 4 ale chyba tak i bardzo sie przydawal xD
kacper66 dnia 08 lipiec 2008 o 15:07
ognisty miecz anielskie ostrze złodziej dusz
Dymitrij dnia 12 lipiec 2008 o 22:51
Moim zdaniem mikstury sa niepotrzebne i wkurza ich ogromna ilosc na kazdej mapie (poza mikstura niesmiertelnosci), a moim ulubionym arfetaktem jest Pierscien Zycia
kondziogangsta dnia 18 lipiec 2008 o 12:37
czy można w heroes 4 łączyć artefakty?? jeżeli tak to jak ?? z góry dzieki za odp. czekam z niecierpliwością smiley
kondziogangsta dnia 18 lipiec 2008 o 12:43
dla >- DELETE <- nie ma łuku ale jest strzała która dodaje jeden strzał smiley dziś postaram się to zaleźć to Ci napisze smiley
huragan dnia 31 lipiec 2008 o 22:46
kurcze, sporo grałem w H3, a pół wymienionych artefaktów nie widziałem, jak to możliwe? smiley
widmo strachu dnia 22 wrzesień 2008 o 17:34
BO TO H4!!!!!!!!
zielny serafin z dzungli dnia 12 grudzień 2008 o 22:37
nie dziwmy się IV jest najgorsza
webby dnia 10 marzec 2009 o 14:27
IV i I są bardzo podobne ze stylu jednostek i tak dalej ja tam najbardziej z podstawowych wersji lubie III i V są najepsze ciekawe kiedy bedzie VI smiley
igi111 dnia 31 maj 2009 o 15:54
lubię wszystkie artefakty
Kokoju dnia 06 lipiec 2009 o 23:12
Brakuje wielu rzeczy, np.:
-Jastrzębia o imieniu Bryza
-Fałszywego ostrza Gryphonhearta
-Prawdziwego ostrza Gryphonhearta
-Laski z martwego drzewa
-Graala
LPoGE dnia 22 sierpień 2009 o 15:52
nie ma tez artefaktow z dodatku

heroes w h4 potrafi dawac 4k golda z sakiew teoretycznie, + finanse (500 + 50 na poziom) czyli sporo wiecej niz w h5 (1250g) biarac takze pod uwagę.. e, inflację ? chodzi mi o to, ze w heroes 4 jest sporo mniej złota z miast, ale sa tez nizsze ceny.
Solmyr230 dnia 25 sierpień 2009 o 13:51
Jest jeszcze taki jeden zaje*isty mieczyk którego tu nie ma ale nie pamiętam nazwy miał taką fioletową aurę.
artialpha dnia 16 lipiec 2010 o 16:36
szkoda że tu nie ma ostrza armagedonu smiley
Rivvel dnia 23 lipiec 2010 o 07:04
Marudzicie niepotrzebnie bo przyzwyczajeni do artefaktów z HoMM3 i wygody którą niosły nie dajecie sobie rady ( nie wszyscy smiley ) z mądrym wykorzystywaniem danych przedmiotów. Przeszkadzają wam różdzki, mikstury....owszem jest to coś nowego, ale to nie znaczyc musi ze nowe jest złe. Skoro tak lubicie gre Heroes, to uszanujcie jej czwartą częsc! smiley (która wniosła coś nowego i trudniejszego co od razu wam nie pasi ;p)
Rivvel dnia 23 lipiec 2010 o 07:09
I owszem, naliczyłem conajmniej 27 przedmiotów/obrazków zaczerpniętych z Heroes 3 (obrazki te same ale wartosci i bonusy pozmieniane oczywiscie). No i...? co z tego? smiley ja tam akceptuje zmiany, chce pograc w heroes 4, to gram w h4, chce pograc w heroes 3 to gram w niego a nie marudzę ^^. mam wszystkie czesci Heroes (no..moze oprocz 1) i jak czegoś mi brak to w którąś gram smiley.
artialpha dnia 25 lipiec 2010 o 16:24
Ja nie krytykuje tej części ale po prostu fajnie by było , ty moim ulubionym artefaktem jest miecz szybkości , w kampanii miałem ten miecz i koci refleks to była przesada XD
kacper66 dnia 02 wrzesień 2010 o 19:53
super o po prostu bosko ale niech mi ktoś doradzi który miecz lepszy anielskie ostrze czy ognisty miecz ??
Pago88 dnia 29 wrzesień 2010 o 11:52
kacper66 to zależy czym grasz,jak grasz przeciwko istotom śmierci to jest skuteczna broń,ale ogólnie trochę lepszy jest Ognisty miecz,lecz tak wogóle są lepsze miecze np: Miecz szybkość(bardzo dobry jak grasz wojownikiem albo jak masz bohatera z dużym atakiem,dodatkowy atak jest bardzo dobry,jeszcze jak masz walke rozwiniętą na najwyższym poziomie to masz 3 ataki,bez wątpienia kozacka broń) Tobór Runy Byka,Młot Gromu,Złodziej Dusz ,Sztylet rozpaczy Tytana to są najlepsze miecze Ognisty miecz też
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry