Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes IV - Ogólne informacje




Ogólne informacje oraz wymagania sprzętowe Heroes of Might and Magic IV.

Na początek trochę historii... Prekursorem serii Heroes of Might and Magic (HoMM) była King's Bounty stworzona przez Jona Van Caneghema, która jedynie w podstawowych założeniach pokrywa się z czwartą już częścią przesławnych "Bohaterów Potęgi i Magii". Mam tu na myśli turowy system rozgrywki, ideę prowadzenia przez bohatera armii oraz elementy ekonomii, związane z tworzeniem armii. HoMM4 jednak wykracza znacznie dalej niż King's Bounty i wszystkie dotychczas wydane części HoMM wraz z dodatkami. Każda kolejna część sagi była bogatsza od poprzedniczki o lepsza grafikę, bardziej rozbudowany system umiejętności, nowe zamki, wojska, artefakty i wiele, wiele innych elementów tworzących ten niepowtarzalny, fantastyczny świat. Prawdziwy sukces i popularność osiągnęli HoMM2: The Succession Wars i ich znakomity dodatek - Price of Loyality. Po wyjsciu w 1999 roku HoMM3: Restoration of Erathia , potem dwóch dodatków - Armageddon's Blade i The Shadow of Death, jednego nieoficjalnego, stworzonego przez rosyjskich programistów - HoMM3,5: In The Wake of Gods, a także Heroes Chronicles trudno by wśród graczy komputerowych znaleźć kogoś, kto by nie znał lub nawet nie słyszał o dziele programistów z New World Computing. Tuż po opublikowaniu pierwszego dodatku do HoMM3, a nawet nieco wcześniej, pojawiły się pierwsze doniesienia o najnowszej, czwartej części HoMM. Miała to być gra zupełnie nowa, jak głosił slogan reklamowy.
Czy jest ona rzeczywiście nowatorska w porównaniu ze swoimi prekursorami można się przekonać już od 10 kwietnia 2002 - daty polskiej premiery HoMM4!

Kliknij aby zobaczy? powi?kszenie 800 x 600. Jak już wspomniałem o serii gier Heroes of Might and Magic słyszał chyba każdy, długotrwały gracz. Nawet jeśli sam osobiście nie grał w nią, to na pewno o niej czytał w prasie, lub słyszał jak inni zachwalali ten produkt. Cóż w niej jest takiego pociągającego, że gra ta zjednała sobie miliony graczy na całym świecie? Przecież na pierwszy rzut oka nie wydaje się być taka atrakcyjna. Strategia rozgrywana turowo, co w środowisku gier poszło już do lamusa..., przecież na rynku panują już od dawna gry strategiczne rozgrywane w czasie rzeczywistym! Może świat Fantasy, w którym umieszczono akcję... Nieee, to znowu jest zarezerwowane praktycznie tylko dla gier fabularnych. A jednak połączenie tych nietypowych jak na nasze czasy walorów i tej niesamowitej grywalności, zapewniło tej grze wielkie rzesze fanów i czołowe miejsce w świecie, do których niezależnie od ilości przesiedzianych nad nią godzin, zawsze miło się powraca i praktycznie nigdy się nie nudzi racząc nas niezliczoną ilością sposobów rozgrywki jej ciągle nowych map tworzonych przez samych graczy, którzy "robią" wciąż to nowe mapy do tejże gry. Standardowo na krążku z grą do dyspozycji dostaliśmy sześć kampanii i ponad trzydzieści scenariuszy (map), różniących się fabułą, oraz dostępnymi jednostkami, co przyczyni się do tego, że nie będziemy się nudzić przy rozgrywaniu każdego następnego scenariusza. Kampanie, których jest 6 składają się z kilku połączonych ze sobą w ciąg jakby jednej rozgrywki podzielonych na 6 części. Do każdej z nich zostajemy wprowadzeni przez lektora, który mówi nam o założeniach danej kampanii, oraz jakie cele musimy wypełnić, żeby nasze wysiłki zakończyły się sukcesem i móc przejść do następnej.

W trakcie gry zdobywamy miasta, które można a nawet trzeba rozbudowywać, pokonujemy przeciwników, wykonujemy różnego rodzaju misje, ukończenie każdej z tych misji pozwoli zdobyć np. nowe umiejętności przez naszego bohatera, lub wejdziemy w posiadanie jakiegoś unikalnego artefaktu lub też otworzy się jakieś przejście... - możliwości takich misji i nie tylko dotyczy praktycznie wszystkiego co zawiera ta gra, są naprawdę nieograniczone, wszystko zależy od wyobraźni twórcy danej mapy, którym może zostać każdy bo do gry dołączony został edytor map. Ale zacznijmy od początku...

Podane opisy są przykładowe, ponieważ kombinacja każdego z poszczególnych scenariuszy (map) jest, jak już wspomniałem praktycznie nie ograniczona i gdybym chciał opisać wszystkie, chociaż nie wiem czy w ogóle jest to możliwe a nawet jeśli to komu by się chciało to czytać! Więc przedstawię ogólny zarys tejże gry.

Kliknij aby zobaczy? powi?kszenie 800 x 600. Po wybraniu scenariusza i zapoznaniu się z celami misji i po "wgraniu" się mapy, która jest pokryta tzw. mgłami wojny, które wraz ze zdobywaniem nowych terenów "rozwiewają się". Posiadamy miasto bohatera lub możemy go sobie kupić, a także podstawowe jednostki, (które też gdy z czasem się wylęgną w swoich siedliskach można kupować). Naszym celem jest poniekąd zdobycie jak największej ilości miast i "produkcja" jednostek. Posiadane przez nas miasto rozbudowujemy za pomocą surowców, które się zbiera a także z naszych kopalń, które trzeba zdobywać i trochę z naszego zamku (miasta) o odpowiednie budowle, np. fort, radę miasta, stocznię i takie budowle jak jaskinia cyklopów, magiczny las, labirynt czy dworek, w których lęgną się nasze jednostki, w każdym z zamków np. Natury, Chaosu, lub Mocy są częściowo inne budynki (szczegółowe opisy wszystkich dostępnych miast znajdziecie w dziale "Miasta"). Czasem jednak nasza postać zostaje porzucona na planszy z dala od własnego miasta i musi się przedziera? przez całą planszę pełną niebezpieczeństw i czyhających na nasze życie stworów do własnego miasta. Zdarzają się też sytuacje, gdy nie mamy wcale zamku, wtedy nie pozostaje nam nic innego, jak szukać po planszy jednostek, które za odpowiednią sumkę będą chciały się do nas przyłączyć.

Jeżeli jednak jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że nasze miasto mamy tuż pod nosem, musimy zadbać o jak już wspomniałem, jego rozbudowę. Utrudnieniem jest to, że postawić jakąkolwiek budowlę możemy tylko raz na turę. Każda z nich zadba o inny rodzaj wyszkolenia naszych bohaterów. Jedne pozwolą nauczyć się nowych ofensywnych i defensywnych czarów, a inne pozwolą produkować nowe rodzaje jednostek. Jednak do postawienia budowli jesteśmy ograniczeni nie tylko poprzez warunek budowania raz na turę, ale też musimy być w posiadaniu odpowiedniej ilości zapasów surowców, na przykład drewna lub różnych minerałów. Żeby było ciekawiej, niektóre, te najpotężniejsze jednostki, które możemy produkować w grze, również wymagają określonych surowców by można je było rekrutować do naszej armii a także są wymogi budowy innych budowli w celu wybudowania jeszcze innych np. jeśli chcemy postawić budowlę z silniejszymi jednostkami to najpierw musimy wybudować te słabsze. Jako że powracanie, co turę do naszego miasta uniemożliwiałoby zwiedzanie odległych terenów na naszej mapie, lub zmuszało do trzymania w mieście jednego z naszych bohaterów, wystarczy raz na turę wejść w ekran miasta klikając dwa razy na jego obrazku, który znajduje się obok portretu bohatera.

Opuszczając jednak nasze miasto, warto pamiętać o tym, aby zostawić w nim załogę, która obroni się przed ewentualnymi najazdami przeciwnika. Teraz, kiedy już wiemy w jaki sposób rozwijać się będzie nasza baza wypadowa, w międzyczasie będziemy wypełniać cele zleconych nam misji, oraz zdobywać potrzebne do rozwoju surowce. Kręcąc po planszy możemy odwiedzać różnorakie budowle, które naszemu bohaterowi lub bohaterom jeżeli posiadamy ich więcej (można grać nawet samymi bohaterami) będą zdobywać (dostawać) różnorodne umiejętności dzięki, którym stają się potężniejsi. Mogą również zajmować (zdobywać) inne budowle, które spełniają rozmaite funkcje np. tartak, który codziennie dostarcza nam trochę drewna niezbędnego do rozbudowy każdego miasta. Nad zajętą przez nas budowlą pojawi się powiewająca flaga w naszym kolorze.

Nic nie jest w życiu jednak proste. Gdy my zajmiemy na przykład tartak i pojedziemy odkrywać dalsze rejony mapy, nasz podstępny przeciwnik może zając naszą budowlę i wtedy do jego zamku są dostarczane sągi drewna, a nie do naszego. Jedynym rozwiązaniem z takiej sytuacji jest to, że musimy wrócić do tartaku i zająć go na nowo. Można też postawić na straży małą armię, ale to rozwiązanie nie jest najlepszym wyjściem, ponieważ wrodzy bohaterowie poruszają się z dość mocną armią, która bez problemu pokona naszą straż. Oprócz miejsc, które zapewniają nam codzienną dostawą, są te lokacje do których musimy się co jakiś czas pofatygować osobiście. Może to być jakiś uniwersytet, biblioteka czy kamień nauki, w których nabywamy wspomniane wcześniej umiejętności lub też tam gdzie rekrutujemy unikalne jednostki są to takie same budowle jak w zamkach np. siedlisko czarnych smoków, po takie jednostki nie musimy chodzić osobiście, ponieważ budując w zamku budynek karawany możemy za jej pomocą kazać "przyjąć" danym jednostką do naszego zamku.

Kliknij aby zobaczy? powi?kszenie 800 x 600. Na planszy są równiej, tzw. faktorie handlowe (targowiska), które można też wybudowaną w każdym z zamków, aczkolwiek te znajdujące się poza zamkami oferują korzystniejsze wymiany towarów, (dlatego gdy będziemy przechodzić warto zostawią koło tego budynku jakąś jednostką za pomocą, której w razie potrzeby możemy wymieniać surowce, nie musząc tam wracać) np. gdy mamy za dużo siarki a brakuje nam klejnotów do postawienia jakiejś budowli modemy wymienią odpowiednią ilość, oczywiście nie jest tak ładnie, jak by mogło się wydawać ponieważ nie wymienia się za darmo, np. za 10 uncji siarki dostaniemy tylko 8 klejnotów, ale lepsze to niż nie budowanie wtedy na pewno będziemy bardziej stratni, bo np. w przypadku budowli w których legną się stworzenia liczy się każdy dzień ponieważ czym wcześniej wybudujemy, tym więcej jednostek nam się ulegnie, w przeciwieństwie do komputera, który jest "ślamazarny".

Oprócz poruszania się po lądzie, w niektórych misjach musimy pływać lub przepłynąć przez morze, by dostać się do przeciwnika, lub wypełnić cele misji. W takim wypadku, musimy wybudować statek w stoczni - którą też trzeba wcześniej wybudować znajdującą się w każdym zamku, (chociaż nie zawsze, ponieważ jest to uzależnione od tego czy zamek znajduje się nad wodą czy z dala od niej), lub musimy znaleźć przystań (stocznię) i zapłacić zlotem i drewnem za wybudowania dla nas statku (w zamku też się za to płaci), którym przepłyniemy przez morze. Po wodzie dryfują wraki statków i skrzynie, które kryją różne niespodzianki. Mogą to być artefakty, lub po prostu złoto czy drewno z rozbitych statków. Nie rzadko też niektóre z tych rzeczy są strzeżone przez różnego rodzaju potwory morskie, które musimy pokonać nim zbadamy zawartość skrzyń lub wraków, są także statki pirackie.

Oprócz dróg lądowych i morskich do dyspozycji dostaliśmy także podziemia, do których schodzi się specjalnymi wejściami, dzięki czemu plansza może być dwa razy większa. Na mapie znajdują się również portale, które przenoszą nas w różne miejsca. Przed użyciem należy jednak przyjrzeć mu się dokładnie, ponieważ niektóre z nich są jednostronne. Co to znaczy? Otóż, jeśli przejdziemy przez taki portal, będziemy musieli wracać na piechotą, ponieważ w drugą stroną, czyli z powrotem przejście nie jest aktywne. Nasz ruch po morzu jak i po lądzie jest pokazany za pomocą tzw. ścieżki ruchu (zielona i żółta oznacza, że bez problemu dojdziemy w zaznaczone miejsce jeszcze w danej turze, a czerwona, że ruch będziemy mogli kontynuować dopiero w nastopnej) długość naszych ruchów zależy od rodzaju terenu, po którym się poruszamy i od umiejętności bohatera, a także od jednostek, jakie posiadamy w naszej armii.

Ciekawą opcją jest również Gildia Złodziei w której możemy porównać siły poszczególnych graczy, a dokładniejszy opis posiadanego przez nas majątku można sprawdzić za pomocą opcji Przegląd królestwa.

Kliknij aby zobaczy? powi?kszenie 800 x 600. Podczas naszych wędrówek spotkamy stwory rozmieszczone w różnych miejscach na planszy, które pilnują różnych rzeczy, budynków jak i przejść. Z niektórymi poradzimy sobie w sposób szybki i prosty, ale zdarzą się też walki, które są prawdziwym wyzwaniem, nawet dla starych wyjadaczy Herosów. Najlepszą radą dla początkujących jest to, by produkowali jak najwięcej jednostek strzelających. Nim wróg dojdzie do naszych linii obrony będzie już poważnie osłabiony i bez problemu dacie sobie z nim radą. Gorzej jest, gdy wróg dysponuje jednostkami latającymi (czy też strzelającymi), ponieważ stwory te mogą się poruszają na odległość kilkukrotnie dalszą nią jednostki lądowe (chodzące) i może dopaść nasze linie obrony w czasie jednej tury.

Innowacją w porównaniu do poprzedniej części jest nie tylko widok, który się zmienią z kamery umieszczonej jakby na rogu planszy, na której się bijemy ma rzut izometryczny, a przede wszystkim różni się tym że teraz nasz bohater nie uczestniczy biernie w walce, rzucając tylko czary, ale także może uczestniczyć w pojedynkach jednostek i wspierać je siłą swojego miecza lub łuku. Niektóre z naszych oddziałów w zamian za to mogą rzucać czary ofensywne, lub defensywne, wspomagając naszą armią. Wszystkie modele walczących jednostek zostały zrobione w pełnym 3D i patrzenie na to jak się poruszają i walczą to naprawdę wielka przyjemność.

Kolejną dozą znaczącą innowacją jest to, że do zdobycia zamku wcale nie jest potrzebna katapulta, otóż w tej części do zdobycia zamku nieprzyjaciela lub wolnego, wcale nie jest konieczna! Wystarczy podejść blisko bramy miasta, która posiada określone punkty wytrzymałości i bić w nią tak długo, aż się rozwali lub poczekać na otwarcie jej przez wychodzące do nas jednostki wroga, chociaż nie zawsze wychodzą widząc, iż twoja armia jest o wiele potężniejsza. Niestety podczas szturmowania brany jesteśmy narażeni na ostrzał wrogich jednostek strzelających, ale na to niestety nie ma już rady. Dość dużym utrudnieniem jest też to, że nie możemy strzelać do jednostek ukrytych za murami chyba, że stoją przy samym murze.

Skoro mowa o różnicach pomiędzy najnowszą częścią, a poprzednimi, warto powiedzieć o jeszcze jednej, która skutecznie utrudnia całą grą. Otóż we wcześniejszych częściach potwory stały nieruchomo na planszy i czekały na to, aż zdecydujemy się podejść do nich i rozpocząć walką. Tutaj to się zmieniło. Potwory chodzą sobie po planszy i nierzadko się Wam zdarzy, że to one was zaatakują i rozpoczną walką, a nie Wy! i nie muszą być wcale silniejsze wystarczy że za blisko podejdziemy. Jeśli wracacie do zamku po wyczerpującej walce, chcąc uzupełnią straty w waszej armii, a po drodze zdarzy się wam taka niespodzianka, to może to być ostatnia rzecz, jaka się Wam przytrafi w danym scenariuszu. Bohater znający jakieś czary korzystając z księgi czarów, może je wykorzystać na polu walki, dlatego opłaca się inwestować w nauką bohatera(ów).

Grafika została wykonana wprost bajecznie. Teren, po który się poruszamy po prostu żyje! W wodzie skaczą rybki, w trzcinach rechoczą żabki, na lądzie są różne zwierzątka takie jak jelenie, kury, kaczki czy świnie a w powietrzu latają ptaszki. Równie cudownie sytuacja przedstawia się na polu bitwy. Można wybrać jedną z trzech dostępnych rozdzielczości, im większa tym widać większy obszar mapy, a w menu jest więcej opcji - zobacz jak to wygląda w każdej z opcji: 600 x 800; 1024 x 768; 1280 x 1024.

Muzyka to osobny temat. Na pewno wiele razy zdarzy się Wam zetknąć z muzyką podczas gry, która po kilku dniach wywoływała ataki epilepsji. Nie, w tym przypadku tak nie jest. Dźwięki płynące z głośników sprawiają, że wprost przenosimy się do magicznego świata Heroes of Might and Magic. Słyszymy jak smoki zieją ogniem, a konie stukają podkowami, kury gdakają, żaby rechoczą a świnki chrząkają. To samo tyczy się budynków, gdy np. przejeżdżacie obok wiatraka usłyszycie jak szumi  na wietrze, koło kowala słychać kucie młotkiem, przy stajni rżenie koni. Na planszy towarzyszą nam dźwięki miłe dla ucha, natomiast, gdy rozpoczniemy walką, muzyka natychmiast przyspieszy i wprowadzi nas w bojowy nastrój, zagrzewający do walki.

Co do spolszczenia, to mogą Was zapewnią, że firma CD Project spisała się jak zwykle na medal. Nie znajdziemy żadnych błędów literowych, ani niezrozumiałych tekstów typu "polski język trudna" a kwestie mówione są naprawdę profesjonalne.

Do gry został też dołączony edytor, o którym już wspominałem na wstępie, gdzie możemy stworzyć swoją własną mapą. Bardzo uatrakcyjnia to grą, bo możecie wierzyć, że tworzenia scenariusza, może być tak samo interesujące jak sama gra - i ta satysfakcja, że stworzyliśmy własną mapą, którą można umieścić na stronach internetowych poświęconych tej grze np. w tym serwisie. Ilość obiektów zawartych w edytorze przyprawia o zawrót głowy, dzięki nim możemy stworzyć dosłownie świat, jaki nam się tylko wymarzy.

Cóż można powiedzieć na koniec o tej tak niezwykłej grze? Chyba tylko to, że jest nieomal doskonała. Nieomal dlatego, że już przy części trzeciej pojawiały się głosy, że nie można stworzyć czegoś lepszego i jak widać ci którzy tak mówili mylili się... Długo się można zastanawiać, co jest niedopracowane w tej grze i szukać mankamentu. Ja takiego nie znalazłem. Zostaje tylko namówić Was, byście popędzili do sklepu i zaopatrzyli się w tą wspaniałą grą, a ona da Wam przeżycia, jakich dawno nie zaznaliście przy żadnej innej grze, oczywiście początki są trudne, bowiem trudno jest od razu pojąc ogrom możliwości, jakie nam oferuje. Ale naprawdę warto jest nauczyć się w nią grać! - Mówię to z własnego doświadczenia, z początku, gdyby nie mój kolega, który już od dawna znał tą serię, to po pierwszym zetknięciu z tą grą nigdy bym do niej nie powrócił, i nie wiedziałbym, co straciłem. Polecam!



Wymagania sprzętowe.

Minimalne:

Komputer: IBM, PC bądź 100% zgodny
System operacyjny: Windows 98/ME/2000/XP
Procesor: 600 MHz
Pamięć: 128MB RAM
Napęd CD-ROM: 4x
Miejsce na dysku twardym: 750MB
Karta dźwiękowa: Każda zgodna z DirectX 8.0
Karta graficzna: 3D zgodna z DirectX 8.0 wyposażona w co najmniej 16 MB pamięci graficznej.
Urządzenia sterujące: Klawiatura i mysz.

Zalecane:

Procesor: 900 MHz (lub szybszy).
Pamięć: 256MB RAM
Karta graficzna: 3D zgodna z DirectX 8.0 wyposażona w co najmniej 32 MB pamięci graficznej.


Opracował: jareQ

Komentarze
Sebek_1-9-9-6 dnia 13 lipiec 2007 o 11:16
1 miejsce:5 z dodatkami,2 miejsce:4 z dodatkami,3 miejsce:trojka z dodatkami,4 miejsce:2 z dodatkiem,5 miejsce:1
Dragonlady dnia 30 lipiec 2007 o 18:47
2 miejsce ma 3, sama mam 4 i jest nudna jaknie wiem co !!!!:sleep::sleep::sleep::sleep:
BolekSzukaLolka dnia 31 lipiec 2007 o 22:04
ciastka o co chodzi w tym dziale??? :confused:
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 15:28
Łee. Czwórka ma lepszą grafikę od trójki.
Ale oto 15 powodów dla których 4 jest beznadziejna :

1. Armia może sama chodzić - i przez to maż życie utrudnione. Bo komputer ciągle wysyła armię samą.
2. Bohaterzy mogą walczyć, i chodzić bez żadnej armii - bezsens!
3. Wieżyczki w zamku zajmują postacie - nawet jeżeli postacie nie strzelają, i tak możesz je tam umieścić, tylko po co?!
4. Poruszanie się niektórych postaci - takich jak smoki - latają jak pokraki!
5. Ograniczona liczba strzałów - i nie ma czegoś takiego jak w piętce, że jest rzecz która daje nieograniczone strzały.
6. Umiejętności bohaterów- takie jak np. ukrywanie się. Jeżeli je masz na poziomie arcymistrzowskim, bez problemów podbijesz wszystkie kopalnie i zdobędziesz artefakty, i co sprawi że komputer nie ma szans. Zbyt łatwo!
7. Postacie które rekrutują się codziennie - przez to musisz robić codzienne karawanny, żeby mieć całą swoją armię.
8. Nie możność wybierania bohatera na początku gry - i dostajesz beznadziejnego paszczura którego komputer wylosował!
9. Bohaterzy na poziomie przynajmniej 20 [którego łatwo zdobyć] lepsi niż najlepsze postacie - no to po co są postacie?
10. Tylko 5 poziomów postaci, i mało budynków do rozbudowania które nie mają zbyt dużych wymagań - czyli szybka rozbudowa. Zbyt łatwo.
11. Gdy zabijesz bohatera, przeciwnik może go odzyskać - ty się cieszyłeś że zabiłeś najlepszego bohatera, a tutaj komputer zaraz go odzyskuje, i znów musisz go zabić. I tak w kółko!
12. Nie da się zwolnić bohatera - a jak go zabijesz, to i tak zostanie ślad po nim.
13. Brak wyników kto jest najlepszy - to się bardzo przydaje, ale niestety 4 tego nie ma.
14. Beznadziejne nazwy - natura, chaos, śmierć, walka, życie, ład. Kto to wymyślił??!
15. Brak specjalnych umiejętności u bohaterów - czyli każdy bohater jest taki sam. Tragedia.
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 16:12
A i jeszcze jest jeden powód dla którego 4 to tandeta :
16. Wybieranie jednostek - np. Możesz wybudować jednostki Zmory albo Iryfy. Totalna porażka.
Firebrand dnia 12 sierpień 2007 o 13:35
Zgadzam się .
plazmax dnia 14 sierpień 2007 o 12:21
gra jest dobra chociaż ma pewne dziwne niedociagnięcia
i dziwne pomysły
plazmax dnia 14 sierpień 2007 o 12:22
i tak wole czwórkę niż trójkę
Impirion dnia 16 sierpień 2007 o 21:29
W 99% zgadzam się z Shadow_Witch. Czwórka jest BEZNADZIEJNA, ŻAŁOSNA, ZEPSUTA I OGÓLNIE DO D... Ma też brzydką grafikę (bure, ciemne kolory). Do tego dodam to, że trzeba wybierać między jednostkami np. albo wampiry albo jadowite pomioty oraz żałosną inteligencję komputera (gdy ma 3 razy silniejszą armię to zamiast atakować ucieka) i wyjdzie nam jedna z beznadziejniejszych gier i niewypałów. Dziwię się ludziom którym czwórka się podobała gdyż jeśli chodzi o mnie to wolę Heroes 2 niż 4! smiley
manaroth dnia 18 sierpień 2007 o 17:02
zgadzam się z Impirion, dla mnie 2 była ciekawsza i bardziej dopracowana od 4, spedziłem nad II łącznie z tydzień gry, nad IV...cóż... 1 godzinke...i ten tragiczny pomysł z wyborem między jednostami....
minastir dnia 08 październik 2007 o 18:17
zgadzam si w 100% z Shadow_Witch bo gra b.szybko sie nudzi (a jednostki wygldaj jak kaleki) , gra wprowadz wiele absurdalnych pomyslów , moze i 3 nie wprowadz rewolucyjnej grafiki ale wedBug mnie jest lepsza niz 4
Niedziela dnia 27 listopad 2007 o 16:29
Czy to prawda że heroes IV złota edycja jest za 20 zł?
Jeżeli tak to podiedcie gdzie ją kupiliście
Bohater dnia 14 styczeń 2008 o 16:40
Ale z was powały! jak można powiedzieć że wybór między jednostkami to zły pomysł ? Ja uwarzam że odejście od trójki to bardzo dobry pomysł smiley
Azure Dragon dnia 01 marzec 2008 o 13:15
Ano prawda, Niedziela. Ja kupowałem w realu i to nie za 20 zł. tylko za 19.99 smiley (duża różnica)
Czarci pomiot dnia 18 marzec 2008 o 15:27
Heroes IV to shit, nieudana część
SamotnyWojownik dnia 30 kwiecień 2008 o 19:31
Czwórka jest BEZNADZIEJNA zrozumiano ?!
beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna! beznadziejna!
dragon0 dnia 23 maj 2008 o 17:16
Gra dobra tylko muzyka zupełnie niepasuje smiley
I pomieszanie jednostek
W poruwnaniu do 5 ... to...
dragon0 dnia 23 maj 2008 o 17:20
Dobra ... zmieniam zdanie... to CHłAM!!! smiley
Svipi dnia 09 czerwiec 2008 o 19:49
Shadow Witch, twoje powody są wymyślane na siłę. Inaczej tego nie nazwę xX... A jeśli chodzi o podpunkt czternasty.. Wybacz ale mnie tym rozśmieszyłaś ^^
Dla mnie HOMM4 to najlepsza część. Na drugim miejscu jest 5 i 4. Reszta jest mi onojętna ;3.
Milandia dnia 10 czerwiec 2008 o 19:19
Svipi have right
Theodorus9 dnia 12 czerwiec 2008 o 07:15
Jak dla mnie najgorszą wadą IV jest to że mapa jest zaciemniona, przez co nie zauważysz kiedy komputer podejdzie niedaleko miasta, nie będzie się go widziało i na następną turę nie ma się miasta. To że bohaterowie walczą i giną jest dobrym pomysłem. Nawet bohater na 35 nie da rady 20 czarnym smokom.
era32 dnia 22 czerwiec 2008 o 20:13
1. Armia może sama chodzić - i przez to maż życie utrudnione. Bo komputer ciągle wysyła armię samą.

Życie utrudnione? Wręcz to jest taktyka!
2. Bohaterzy mogą walczyć, i chodzić bez żadnej armii - bezsens!

No, ale jeśli mamy bohatera, który ma tylko obserwować teren to nam armia nie potrzebna.
3. Wieżyczki w zamku zajmują postacie - nawet jeżeli postacie nie strzelają, i tak możesz je tam umieścić, tylko po co?!

A myślałeś, że nikt nie obsługuje wieżyczek. Było bez sensu, że jednostki wieżowe nie mogły pójść z nami.
4. Poruszanie się niektórych postaci - takich jak smoki - latają jak pokraki!

Eee... nie zauważyłem
5. Ograniczona liczba strzałów - i nie ma czegoś takiego jak w piętce, że jest rzecz która daje nieograniczone strzały.

Bo gra ma być trudniejsza...
6. Umiejętności bohaterów- takie jak np. ukrywanie się. Jeżeli je masz na poziomie arcymistrzowskim, bez problemów podbijesz wszystkie kopalnie i zdobędziesz artefakty, i co sprawi że komputer nie ma szans. Zbyt łatwo!

Nawet zwykły gracz nie ma szans.
7. Postacie które rekrutują się codziennie - przez to musisz robić codzienne karawanny, żeby mieć całą swoją armię.

Ale jest to z większym sensem niż w Heroes III
8. Nie możność wybierania bohatera na początku gry - i dostajesz beznadziejnego paszczura którego komputer wylosował!

Ale co to za różnica - skoro bohaterowie tej samej profesji na starcie się nie różnią.
9. Bohaterzy na poziomie przynajmniej 20 [którego łatwo zdobyć] lepsi niż najlepsze postacie - no to po co są postacie?

Eee... nie rozumiem
10. Tylko 5 poziomów postaci, i mało budynków do rozbudowania które nie mają zbyt dużych wymagań - czyli szybka rozbudowa. Zbyt łatwo.

Mało? Według mnie nie. 5 poziomów - po obliczeniu 5*4*5=100!
11. Gdy zabijesz bohatera, przeciwnik może go odzyskać - ty się cieszyłeś że zabiłeś najlepszego bohatera, a tutaj komputer zaraz go odzyskuje, i znów musisz go zabić. I tak w kółko!

Takie rzeczy są tylko jak nie masz miasta.
12. Nie da się zwolnić bohatera - a jak go zabijesz, to i tak zostanie ślad po nim.

Pod warunkiem, że go zabije neultralny.
13. Brak wyników kto jest najlepszy - to się bardzo przydaje, ale niestety 4 tego nie ma.

JEST!
14. Beznadziejne nazwy - natura, chaos, śmierć, walka, życie, ład. Kto to wymyślił??!

Istnieją dłuższe nazwy, np: Przystań Życia
15. Brak specjalnych umiejętności u bohaterów - czyli każdy bohater jest taki sam. Tragedia.

Fakt!
16. Wybieranie jednostek - np. Możesz wybudować jednostki Zmory albo Iryfy. Totalna porażka.

Pozwala to rozbudować miasto na różne sposoby.

Ale ja wolę Heroes IV - niż Heroes V. Mam Vistę - nie działa mi i za słaby sprzęt.
---------
Jak by co - to jestem optymistą.
mim dnia 04 lipiec 2008 o 11:47
do shadow witch: Połowa z wymienionych przez ciebie wad ja uznałbym właśnie za zalety i urealnienie rozgrywki
kwestia gustu....
do manaroth: nie dziwię się że nie lubisz czwórki - ty nie masz o niej pojęcia - nie można wyrobić sobie ostatecznego zdania o grze takiej jak heroes w godzinkę...
na pewno moge się zgodzić że wypuszczono homm4 zbyt wcześnie z dużą ilością niedoróbek ale dodatki to naprawiają
natomiast jeśli dla kogoś powodem do nienawiści wobec 4 jest to że tak odbiega od trójki to powiem że to żaden powód! smiley
czwórka nie mogła po prostu być podobna do trójki tak jak trójka pochodziła w prostej linii od dwójki. Temat się wyczerpał - trzecia część była tak doskonała że nic co w obrębie jej koncepcji można by było wymyślić nie byłoby zadowalające - wszyscy by mówili że wtórnie i odgrzewane. homm4 to wiec wynik nowego podejscia - nowej koncepcji - nie jest zła tylko po prostu inna...
nowa planeta nowe sojusze nowe priorytety - nic dziwnego że zmieniły się zamki i składy armii dla poszczególnych "ras".
Homm4 wprowadza kilka naprawdę świetnych pomysłów których brakowało mi w trójce - wcale nie jest za łatwa - kampania chaosu to masakra normalnie (barbarzyńcą było za łatwo to fakt - straszny komandos z bohatera -- sam rozwalałem plansze bez wojska - ale to nawet było dość zabawne )
Podsumowując - czwórka nie jest lepsza od trójki - homm3 ma większą grywalność, bardziej rozbudowaną fabułę i pewnie częściej do niej będę wracał, ale nie potrafię wieszać psów na 4 - to całkiem ciekawa i dająca sporo przyjemności alternatywa - warto UMIEĆ grać i w jedną i drugą część
pozdro
mati dnia 13 lipiec 2008 o 21:30
Do Shadow_Witch:

1. Armia może sama chodzić - i przez to maż życie utrudnione. Bo komputer ciągle wysyła armię samą.
2. Bohaterzy mogą walczyć, i chodzić bez żadnej armii - bezsens!
3. Wieżyczki w zamku zajmują postacie - nawet jeżeli postacie nie strzelają, i tak możesz je tam umieścić, tylko po co?!
4. Poruszanie się niektórych postaci - takich jak smoki - latają jak pokraki!
5. Ograniczona liczba strzałów - i nie ma czegoś takiego jak w piętce, że jest rzecz która daje nieograniczone strzały.
6. Umiejętności bohaterów- takie jak np. ukrywanie się. Jeżeli je masz na poziomie arcymistrzowskim, bez problemów podbijesz wszystkie kopalnie i zdobędziesz artefakty, i co sprawi że komputer nie ma szans. Zbyt łatwo!
7. Postacie które rekrutują się codziennie - przez to musisz robić codzienne karawanny, żeby mieć całą swoją armię.
8. Nie możność wybierania bohatera na początku gry - i dostajesz beznadziejnego paszczura którego komputer wylosował!
9. Bohaterzy na poziomie przynajmniej 20 [którego łatwo zdobyć] lepsi niż najlepsze postacie - no to po co są postacie?
10. Tylko 5 poziomów postaci, i mało budynków do rozbudowania które nie mają zbyt dużych wymagań - czyli szybka rozbudowa. Zbyt łatwo.
11. Gdy zabijesz bohatera, przeciwnik może go odzyskać - ty się cieszyłeś że zabiłeś najlepszego bohatera, a tutaj komputer zaraz go odzyskuje, i znów musisz go zabić. I tak w kółko!
12. Nie da się zwolnić bohatera - a jak go zabijesz, to i tak zostanie ślad po nim.
13. Brak wyników kto jest najlepszy - to się bardzo przydaje, ale niestety 4 tego nie ma.
14. Beznadziejne nazwy - natura, chaos, śmierć, walka, życie, ład. Kto to wymyślił??!
15. Brak specjalnych umiejętności u bohaterów - czyli każdy bohater jest taki sam. Tragedia.
16. Wybieranie jednostek - np. Możesz wybudować jednostki Zmory albo Iryfy. Totalna porażka.

Odpowiedzi:
1. Nie bój sie nie zajmą ci zamku ani kopalni.
2. Według mnie to bardzo dobry element RPG.
3 .Zgadzam sie z era32
4. A może sama chodzisz jak pokraka
5. Bo trudna gra a nie puzzle dla trzylatków
6. Najpierw trzeba zdobyć ten poziom, a to nie takie proste
7. A kiedy nie miałaś całej swojej armii?
8. Sama napisałaś że bohaterowie początkowi niczym sie nie różnią więc co ci to przeszkadza
9. A czy taki bohater z 20 poziomem zabiłby 20 czarnych smoków?
10. Dzięki temu skupisz się bardziej na walce
11. Tak samo jak w V tylko bohater ląduje wtedy w karczmie
12. A po co zwalniać bohatera?
13. JEST!
14. Tak jak powiedział era32
15. Niestety...
16. Dzięki temu możesz rozbudować miasto jak chcesz!!!

PS: To była praca wielu Fanów czwórki
elfik14 dnia 08 sierpień 2008 o 15:31
Przeszlam kampanie czwórki i mysle ze jest gorsza niz poprzednie czesci ale grac sie da , no a teraz kupilam sobie piatke i pewnie nie odejde od kompa przez dluuuuuugi czas smiley
Wladca Smokow dnia 12 sierpień 2008 o 02:18
Miejsca:
1. H5 z dodatkami
2. H3 z dodatkami (w tym WoG'iem) smiley smiley smiley smiley
3. H4 z dodatkami
4. H2 z dodatkami (w tym to coś D. Lands czy coś)
5. H1 (bez dodatków, bo H1 ich nie ma) smiley
blazejek98 dnia 04 luty 2009 o 14:37
4 to kompletna lipa . Wolę inne części.
Grapcio dnia 22 marzec 2009 o 15:17
Zastanawiam się nad kupnem H4 bo jego jedynego nie mam w mojej kolekcji "Hirołsów".I gdzieś ok. 70% osób mówi,że H4 to najgorsza część sagi.Czy to prawda?
korohori dnia 09 kwiecień 2009 o 14:24
Tak to prawda ta gra to ZŁO WCIELONE brzydze się jak na nią patrze mam WSZYSTKO CO DOTYCZY HEROES prucz WSZYSTKIEGO co jest związane z 4 bo to jest do * * *... KUP SOBIE 5 albo 3 najlepsze sa
Ivor dnia 14 kwiecień 2009 o 11:00
4 niema żadnego powiązania z pozostałymi [może tylko intro ] Ta gra jest bez sensu.
igi111 dnia 28 maj 2009 o 17:05
ta gra jest kkkkkooooooollllllll
masster11 dnia 05 czerwiec 2009 o 14:42
fajna gra ale widać że chcieli ją zrobić na super grę ale im to sie nie udało tak jak powidział era32 ja tak myślę tak samo . Armia może sama chodzić - i przez to maż życie utrudnione. Bo komputer ciągle wysyła armię samą.

Życie utrudnione? Wręcz to jest taktyka!
2. Bohaterzy mogą walczyć, i chodzić bez żadnej armii - bezsens!

No, ale jeśli mamy bohatera, który ma tylko obserwować teren to nam armia nie potrzebna.
3. Wieżyczki w zamku zajmują postacie - nawet jeżeli postacie nie strzelają, i tak możesz je tam umieścić, tylko po co?!

A myślałeś, że nikt nie obsługuje wieżyczek. Było bez sensu, że jednostki wieżowe nie mogły pójść z nami.
4. Poruszanie się niektórych postaci - takich jak smoki - latają jak pokraki!

Eee... nie zauważyłem
5. Ograniczona liczba strzałów - i nie ma czegoś takiego jak w piętce, że jest rzecz która daje nieograniczone strzały.

Bo gra ma być trudniejsza...
6. Umiejętności bohaterów- takie jak np. ukrywanie się. Jeżeli je masz na poziomie arcymistrzowskim, bez problemów podbijesz wszystkie kopalnie i zdobędziesz artefakty, i co sprawi że komputer nie ma szans. Zbyt łatwo!

Nawet zwykły gracz nie ma szans.
7. Postacie które rekrutują się codziennie - przez to musisz robić codzienne karawanny, żeby mieć całą swoją armię.

Ale jest to z większym sensem niż w Heroes III
8. Nie możność wybierania bohatera na początku gry - i dostajesz beznadziejnego paszczura którego komputer wylosował!

Ale co to za różnica - skoro bohaterowie tej samej profesji na starcie się nie różnią.
9. Bohaterzy na poziomie przynajmniej 20 [którego łatwo zdobyć] lepsi niż najlepsze postacie - no to po co są postacie?

Eee... nie rozumiem
10. Tylko 5 poziomów postaci, i mało budynków do rozbudowania które nie mają zbyt dużych wymagań - czyli szybka rozbudowa. Zbyt łatwo.

Mało? Według mnie nie. 5 poziomów - po obliczeniu 5*4*5=100!
11. Gdy zabijesz bohatera, przeciwnik może go odzyskać - ty się cieszyłeś że zabiłeś najlepszego bohatera, a tutaj komputer zaraz go odzyskuje, i znów musisz go zabić. I tak w kółko!

Takie rzeczy są tylko jak nie masz miasta.
12. Nie da się zwolnić bohatera - a jak go zabijesz, to i tak zostanie ślad po nim.

Pod warunkiem, że go zabije neultralny.
13. Brak wyników kto jest najlepszy - to się bardzo przydaje, ale niestety 4 tego nie ma.

JEST!
14. Beznadziejne nazwy - natura, chaos, śmierć, walka, życie, ład. Kto to wymyślił??!

Istnieją dłuższe nazwy, np: Przystań Życia
15. Brak specjalnych umiejętności u bohaterów - czyli każdy bohater jest taki sam. Tragedia.

Fakt!
16. Wybieranie jednostek - np. Możesz wybudować jednostki Zmory albo Iryfy. Totalna porażka.

Pozwala to rozbudować miasto na różne sposoby.
masster11 dnia 05 czerwiec 2009 o 14:43
a zmory i Iryfy powinny być na inferno a nie na lochu ~!!!!!!!!!! :X XXXXXXXXX :X
Kokoju dnia 06 lipiec 2009 o 16:43
Ja dam dokładniutko. Gdyby ją inaczej nazwali, na 99.5% nikt by się niczego nie czepiał. Ale to tak:
1. Armia może sama chodzić - i przez to maż życie utrudnione. Bo komputer ciągle wysyła armię samą.
2. Bohaterzy mogą walczyć, i chodzić bez żadnej armii - bezsens!
3. Wieżyczki w zamku zajmują postacie - nawet jeżeli postacie nie strzelają, i tak możesz je tam umieścić, tylko po co?!
4. Poruszanie się niektórych postaci - takich jak smoki - latają jak pokraki!
5. Ograniczona liczba strzałów - i nie ma czegoś takiego jak w piętce, że jest rzecz która daje nieograniczone strzały.
6. Umiejętności bohaterów- takie jak np. ukrywanie się. Jeżeli je masz na poziomie arcymistrzowskim, bez problemów podbijesz wszystkie kopalnie i zdobędziesz artefakty, i co sprawi że komputer nie ma szans. Zbyt łatwo!
7. Postacie które rekrutują się codziennie - przez to musisz robić codzienne karawanny, żeby mieć całą swoją armię.
8. Nie możność wybierania bohatera na początku gry - i dostajesz beznadziejnego paszczura którego komputer wylosował!
9. Bohaterzy na poziomie przynajmniej 20 [którego łatwo zdobyć] lepsi niż najlepsze postacie - no to po co są postacie?
10. Tylko 5 poziomów postaci, i mało budynków do rozbudowania które nie mają zbyt dużych wymagań - czyli szybka rozbudowa. Zbyt łatwo.
11. Gdy zabijesz bohatera, przeciwnik może go odzyskać - ty się cieszyłeś że zabiłeś najlepszego bohatera, a tutaj komputer zaraz go odzyskuje, i znów musisz go zabić. I tak w kółko!
12. Nie da się zwolnić bohatera - a jak go zabijesz, to i tak zostanie ślad po nim.
13. Brak wyników kto jest najlepszy - to się bardzo przydaje, ale niestety 4 tego nie ma.
14. Beznadziejne nazwy - natura, chaos, śmierć, walka, życie, ład. Kto to wymyślił??!
15. Brak specjalnych umiejętności u bohaterów - czyli każdy bohater jest taki sam. Tragedia.
16. Wybieranie jednostek - np. Możesz wybudować jednostki Zmory albo Iryfy. Totalna porażka.

1. No to to jest zaleta. Każdy rozsądny strateg zorganizuje sieć oddziałów, by:
a) Zdobywali złoto i inne surowce.
smiley Oczyszczali trasy z oddziałów neutralnych przychodzących co miesiąc.
c) Z pewnych trudności karawany rekrutowaliby jednostk z siedzib.
2. No widzisz. A nie ma tak, że skoo super heros na 20 poziomie stracił ostatniego żołnierza, to przegrał. A poza tym to idiotyzm - za każdym dowódcą musi się pałętać jego armia. I nie ma tak: Samotny wojownik, który musi mieć ze sobą 20 innych żołnierzy. A co to za problem specjalnie przegrać bohaterem, gdy padnie ci armia? Według mnie to podwaja możliwości fabularne (Np. czwórka bohaterów chcąca pokonać zagrożenie.)
3. No wiesz, nigdy nie było tak w historii, by wojownik nigdy nie mógł stać na wieży. Nie??
4. ???
5. Tak. Bo to realnie wgląda. Łucznik pobiera strzały ze stojącego na drugim końcu pola wozu.
6. Garnizony na bramach, kopalniach, miastach. Bo przecież widzimy "Zieniające kolor kopalnie"? Poza tym w historii istniały organizacje zlodziei tym się zajmujące.
7. Bo w historii dzieci dorastały na początku tygodnia, prawda? Według mnie zarówno cotygodniowy przyrost, jak i codzienny byłby dobry.
8. A co to zapłacić 1000 sztuk złota na innego bohatera? W dodatku przecież każdy bohater jest taki sam?
9. Chodzi c pewnei o wojsko. A wiesz, że bohater na 20 poziomie przegrałby z armią: 50 berkserkerów, 40 centaurów, 30 nomadów, 20 ogrów i 10 behemotów? W dodatku istniali chyba elitarni wojownicy w przeszłości?
10. 4 poziomy są :E. W każdym mieście jest więc 8 stworów, a jakby były ulepszenia - 16. WIec więcej niż w trójce. Poza tym zrobili miejsce dla bohaterów.
11. No wuaśnie - jak nie masz miasta. To samo działa w obie strony, a przecież skoro przeciwnik stracił najlepszego bohatera, to ciężko mu bedzie zdobyć miasto z bohaterem.
12. To go wysyłasz jako garnizon kopalni, geniuszu :E.
13. Są wyniki.
14. TO skrótowe. Prawdziwe to: Przystań, Rezerwat, Akademia, Azyl, Nekropolis i Twierdza.
15. Szczerze? Zwracam na to uwagę odkąd wyszedł H5, a w H3 to te "Specjalne" umiejętnosci były mdłe. Każdy bohater miał zwykle specjalizację do jednostki lub umiejętności (ew. zaklęcia) a ćwierć procenta bohaterów miała zdolność specjalną (A wszyscy są z kampanii)
16. Mamy zróżnicowaną armię.
Sandro 0012 dnia 21 sierpień 2009 o 14:44
Moim zdaniem jednym z najgorszych porażek w 4-órce jest to że nie można praktycznie zniszczyć gracza raz na zawszę. bo jak wymordujesz wrzystkich bohaterów wroga to stwory bezczelnie wałęsają się po mapie. Po zatym te kampanie! Są takie @#%!*! że jak naprzykład w takiej jedniej nie dało się wygrać bo strażnik grniczny nie reagował na to że dawno już zdobyłem klucznika. A nawet na nowicjuszu niekture kampanie są tak trudne że trzeba je 80 000 razy powtarzać! Na takiej jednej stronie nic nie piszą o czwórcę bo się jej wstydzą! Co za koszmar!
Sandro 0012 dnia 21 sierpień 2009 o 14:44
Moim zdaniem jednym z najgorszych porażek w 4-órce jest to że nie można praktycznie zniszczyć gracza raz na zawszę. bo jak wymordujesz wrzystkich bohaterów wroga to stwory bezczelnie wałęsają się po mapie. Po zatym te kampanie! Są takie @#%!*! że jak naprzykład w takiej jedniej nie dało się wygrać bo strażnik grniczny nie reagował na to że dawno już zdobyłem klucznika. A nawet na nowicjuszu niekture kampanie są tak trudne że trzeba je 80 000 razy powtarzać! Na takiej jednej stronie nic nie piszą o czwórcę bo się jej wstydzą! Co za koszmar!
Sandro 0012 dnia 21 sierpień 2009 o 14:48
H5smiley)
H3smiley
H2:/
H4smiley(
H1}:[
Kokoju dnia 24 wrzesień 2009 o 19:11
Moim zdaniem jednym z najgorszych porażek w 4-órce jest to że nie można praktycznie zniszczyć gracza raz na zawszę. bo jak wymordujesz wrzystkich bohaterów wroga to stwory bezczelnie wałęsają się po mapie.


No, to widać, że kiepski w to jesteś. Ja zwykle po zniszczeniu wszystkich miast szukam wroga - większość jednostek ginie od jednostek neutralnych, a część my zabijamyy.


Po zatym te kampanie! Są takie @#%!*! że jak naprzykład w takiej jedniej nie dało się wygrać bo strażnik grniczny nie reagował na to że dawno już zdobyłem klucznika.


To błąd przy instalacji, a nie gry. A wiesz, że u mnie było kilkukrotnie tak w trójce? A wiesz, moze kliknąłeś zły garnizon? ^^

A nawet na nowicjuszu niekture kampanie są tak trudne że trzeba je 80 000 razy powtarzać! Na takiej jednej stronie nic nie piszą o czwórcę bo się jej wstydzą! Co za koszmar!


Widać nie umiesz sobie poradzić. Ja już wszystkie misje poprzechodziłem bez kodów za pierwszym razem na poziomie eksperta, i co? Może sięwstydzą - nie wiedzą, co tracą.
Eduardo111 dnia 15 grudzień 2009 o 21:13
Beznadziejna gra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eduardo111 dnia 15 grudzień 2009 o 21:14
Je.ać czwórke je.ać
Graba dnia 02 styczeń 2010 o 19:56
Z tego co tu piszecie i z wypowiedzi na innych stronach wnioskuję,że czwarty "hirołs" za bardzo nie wyszedł...Raczej go nie kupię,nie wiem z kąd twórcy wzięli te kosmiczne pomysły i jakieś specjalne utrudnienia...Tak wiem,że niektórym to się podoba,a wręcz nawet bardziej niż poprzednie części.Sam grałem u znajomego,według mnie ta część to DNO.
All-Blue dnia 14 styczeń 2010 o 23:32
Cóż, owszem IV ma dość sporo mankamentów, które wynikły ze złego zastosowania innowacyjnych pomysłów. Jak chociażby Bohater uczestniczący w walce, a gdzie złoty środek znalazł się w Heroes V.
Nie mniej jednak bardzo przyjemnie grało mi się w tą grę, głownie ze względu na wspaniałe kampanie, które są bardzo klimatyczne według mnie i chociażby ze względu na te kampanie będę z przyjemnością wracać do tej gry.
5 poziomów potworów i wybór w jednostkach. Dla mnie to również działało -miało się różne drogi wyboru - czy chce się postawić na mocne jednostki czy tańsze ale za to w większej ilości.
Owszem nawet jak dla mnie bohaterowie są trochę przepakowani, (np. mając samą walkę, + magia życia i np. natury) to może naprawdę sam wiele razy na własną rękę załatwiać wiele przeszkód, ale nie przesadzałabym też z bezużytecznością jednostek, dalej są niezbędne jeśli chce się pokonać wroga.
Uwielbiam też wstawki RPG'owe, ma się większe utrudnienia, gdyż aby wygrać trzeba konkretne misje wykonać.
Uważam, że Heroes IV nie jest taka tragiczna jak większość wykrzykuje- po prostu oferuje coś innego niż pozostałe części. A w każdej od 1-5 znajdę coś co będę sobie wielce cenić.
Szarp dnia 31 styczeń 2010 o 01:03
Dla mnie HOMM IV jest BEZ WĄTPIENIA najlepszą częścią serii.

Oto moje argumenty i porównanie rCzwórkir1; z jej innymi odsłonami:

1. Grafika r11; zadbana, szczegółowa, po prostu dopracowana. Mimo, iż w tego typu grach szata graficzna nie jest rzeczą najistotniejszą to w znaczący sposób usprawnia rozgrywkę. W rPiątcer1; natomiast, widać już braki w jej wykonaniu. Razi kanciastość, w tym duże, niedopracowane powierzchnie oraz groteskowa kolorystyka w modelach postaci, obiektów i terenu. Tego rodzaju grafika 3D jest tworzona z myślą o dzieciach i dlatego całość bardziej przypomina świat klocków Lego niż grę strategiczną.
2. Kampanie r11; przemyślane, z niebanalną linią fabularną, która wręcz wymusza zapoznanie się z wydarzeniami zachodzącymi podczas rozgrywki.
3. Innowacje r11; wprowadzają szereg usprawnień względem poprzedniej części:
- karawany (poręczne grupowanie oddziałów)
- elastyczność armii (zdolna do wykonywania niezależnych funkcji, w tym: poruszania się po mapie, zbierania surowców, pozyskiwania stworzeń, wyprowadzania ataków)
- elastyczność bohatera (jako jednostka bojowa ma realny wpływ na walkę)
- przyrost dniowy (przyspieszenie rozgrywki)
4. Nowe rozwiązania i udogodnienia r11; rozszerzają oraz modernizują główne elementy gry:
- umiejętności bohatera i magia (różnorodność zdolności, klasy bohaterów, przynależność szkół magii do danej frakcji, przejrzyste podziały)
- wybór jednostek (między dwoma rodzajami na danym poziomie, wpływ na rodzaj taktyki)
- formacje bojowe (nie wymaga komentarza)
- Gildia Złodziei (możliwość porównania swojej siły militarnej, ilości miast i majątku z przeciwnikami)
5. Ograniczenia r11; mające na celu podniesienie poziomu trudności rozgrywki i dostosowania strategii:
- mniejsza ilość siedlisk (rezygnacja z ulepszeń, koncentracja nad właściwościami jednostek)
- brak kapitolu (pozyskiwanie nowych źródeł dochodu)

Dzięki zastosowanym zmianom rozgrywka po dłuższym czasie nie jest tak męcząca i toporna. Ponadto wymusza na graczu bardziej szczegółowe i konstruktywne myślenie, co w znaczący sposób wpływa na jej aspekt strategiczno r11; taktyczny.

HOMM IV ma oczywiście wiele innych zalet, które nie zostały wyżej wymienione jak np.: profesjonalna, sugestywna muzyka czy zupełnie nowy świat, który nawiązuje bezpośrednio do wcześniejszych części HOMM. Nie można jednak tego stwierdzić o rPiątcer1; i dlatego śmieszą mnie komentarze osób, które zarzucają tylko rCzwórcer1; pozorne odbicie od poprzednich odsłon tej serii.

Można zrozumieć sentyment fanów szczególnie do trzeciej części HOMM. Mimo to, pewne osądy trzeba wydawać obiektywnie na podstawie rzetelnych argumentów. Z tego też względu, bezmyślne klepanie opinii rwiększościr1; jest kompletną głupotą i ograniczeniem.

Na temat różnic między rCzwórkąr1; a jej poprzednikami lub następną częścią sagi można byłoby napisać znacznie więcej. Nie ma to jednak sensu, gdyż wszystkie te antagonizmy zostały opisane w licznych artykułach i recenzjach. Według mnie HOMM IV to kawał dobrej roboty i kierując się racjonalnymi przesłankami jest to najlepsza część z serii.
sandro1 dnia 27 luty 2010 o 10:54
ta gra to tandeta.przeczytajcie artykuł o 4 na nonsensopedii mówią prawdę
Matim dnia 20 marzec 2010 o 16:05
Jeśli chodzi o nonsensopedie, to już sama jej nazwa odbija twój komentarz -_- . Całkowicie zgadzam się z Szarp, nie można być twardogłowym.
Bandaro dnia 13 czerwiec 2010 o 00:34
Szarp - ,,Dzięki zastosowanym zmianom rozgrywka po dłuższym czasie nie jest tak męcząca i toporna. Ponadto wymusza na graczu bardziej szczegółowe i konstruktywne myślenie, co w znaczący sposób wpływa na jej aspekt strategiczno r11; taktyczny'' -
Mnie 4 część heroesów po jakimś czasie niezwykle nudziła, w przeciwieństwie do 3 lub 5.

Kampanie r11; przemyślane, z niebanalną linią fabularną, która wręcz wymusza zapoznanie się z wydarzeniami zachodzącymi podczas rozgrywki. - Nie zaciekawiło mnie zbytnio ta linia fabularna, to była gra na siłę. (HOMM5 przeciwnie, bardzo chciałem poznać dalsze losy bohaterów)

Pisałeś że 5 nie nawiązuje do poprzednich części - tu się z tobą zgodzęsmiley Jednak 5 stworzyła nową i udaną historię co raczej i ty potwierdzisz.(no chyba że jesteś zaślepiony wiara w 4 że nie spojrzysz na 5, często widzę ten przypadek u ludzi zapatrzonych w 3 lub 5, że nie widzą iż, 4 nie jest do końca zwalona)

Rzetelne argumenty, powiadasz? - No cóż one raczej przemawiają na korzyść 5, ale nie chce mi się ich tu pisaćsmiley powyżej jest paręsmiley

I szata graficzna... - Może i 5 nie jest taka mroczna i tajemnicza co 3, ale 4 też nie jestsmiley Co racja to racja, jest bardziej baśniowa ale to nie klocki lego, zaś ośnieżone góry północy, pustynia oraz szeogh nie są takie jak w bajkach dla 3-letnich dzieci

,,Z tego też względu, bezmyślne klepanie opinii większościr1; jest kompletną głupotą i ograniczeniem'' - pisałem od siebie, nie wzorując się na milionach komentarzy które, nie da się ukryć, przemawiają na niekorzyść 4.

Heroes Might and Magic 4 to niezbyt udany pomysł, w porównaniu z 3 lub 5, które są hitami, jest według mnie beznadziejny. A szkoda bo lubię Heroesy smileysmileysmiley
tikitaki99 dnia 18 czerwiec 2010 o 22:34
według mnię ta gra jest jedną WIELKĄ BEZNADZIEJĄ.
po koleji od najlepszej to:
1.heroes V
2.heroesIII
3.heroes II
4.heroes IV
5.heroes I
tikitaki99 dnia 19 czerwiec 2010 o 13:05
:confused
Xardas001 dnia 13 lipiec 2010 o 15:52
najlepsze gry tej serii (moim zdaniem):
1 miejsce - Heroes IV
2 miejsce - Heroes III
3 miejsce - Heroes II
4 miejsce - Heroes Chronicles (wszystkie części)
5 miejsce - M&M, Legends of M&M, Crusaders of M&M
6 miejsce - Heroes I
7 miejsce - Heroes V
Xardas001 dnia 13 lipiec 2010 o 16:01
lubię sobie robić mapki RPG do 70 lvl
najlepszy edytor!!!
bezio123 dnia 22 lipiec 2010 o 15:22
Moim skromnym zdaniem Heroes IV to nie licząc Heroes I najgorsza część. smiley
artialpha dnia 23 lipiec 2010 o 19:59
4 jest spoko , nie wiem o co wam chodzi , wiem można by ją bardziej dopracować ( to że samym bohaterem można rozwalać całe armie już na 20 poz. to lekka przesada ) ale ogólnie jest fajne , a to że bohater sam walczy oraz wybór jednostek to największe plusy !!!
Eduardo111 dnia 19 sierpień 2010 o 14:10
Najgorsza częśc ale trzeba pamiętac że to wciąż Heroes
Krag Hack dnia 23 sierpień 2010 o 11:13
po prostu większość nie docenia tej gry i alternatyw jak wspominane już wyżej : możliwość chodzenia samym bohaterem czy armią. Grafika czwórki jest dla mnie porównywalna do trójki ale nie ma tej "grywalności". Ta część jest dla tych którzy mają taktyczny umysł i lubią alternatywne rozwiązania. Do tego wszystkiego (jak dla mnie) fajna muzyka która dopełnia ten klimat. Jak jakimś ludziom (a neokidom zwłaszcza) nie podoba ta gra to niech sie cmokną w d.pe. Nawet się im nie dziwie oni by tylko chcieli cukierkową grafikę i proste kampanie. Ludzie ta gra nie bez powodu została nazwana STRATEGICZNĄ! Tu trzeba myśleć (jak się ma czym) Pozdro dla wszystkich fanów "Czwórki"
Krag Hack dnia 23 sierpień 2010 o 11:14
PS : Przepraszam za interpunkcję.
Pago88 dnia 29 wrzesień 2010 o 11:13
Heroes 4 to bez wątpienia najlepsza część serii Heroes ! Jest poprostu wypasiona ! od innych części ! i wogóle jest jedyna w swoim rodzaju ,ma wiele więcej możliwości , można np stworzyć armię z samych bohaterów,można nawet jednym bohaterem(oczywiście na dużym poziomie) wygrać każdą wojnę ! nie chcę mi się rozpisywać,ale uważam że Ci co uważają że Heroes 4 jest słaba to są nooby i wogóle nie znają się na tego typu grach ,nie mają wyobraźni i wogóle niech lepiej zostawią fantastycze gry bo chałe robicie wypisując nie którzy z was że to gówno. Żałośni jesteście raz pewnie zagraliście i wypisujecie głupoty.Powtarzam HEROES 4 to najlepsza gra strategiczno-turowo fantastyczna w jaką grałem i gram.Grafika może ma swoje dobre i złe strony,ale fabuła możliwości,czary,umiejętności,artefakty i opisy są kozackie,są Caravany,wybór jednostek,który w połączeniu ze odpowiednimi zamkami można stosować fantastyczne armie, Gra to po prostu klasyk dla koneserów,a ci co uważają inaczej to poprostu nooby i leszcze ! Kiedyś coś ktoś powiedział,wymyślił a banda palantów chodzi i powtarza !!! HEROES 4 the Gathering Storm i Winds of War THE BEST !!! pozdro fanom H4
Pago88 dnia 29 wrzesień 2010 o 11:30
artialpha na 20 poziomie,możesz rozwalać całe armie ? hahahaha to na jakim ty poziomie gry w to grałeś ? chyba na nowicjuszu , widze że słabo jesteś obeznany w H4, ja zawsze gram na championie i powiem że 20 lvl jest już dobry to zależy też jakie masz umiejętności i statystyki ,ale u mnie gra najlepsza bohaterem się zaczyna mając gdzieś 35-40 lvl wtedy można naprawdę dużo zdziałać samemu na polu bitwy+ odpowiednie mikstury,artefakty to wtedy już jesteś kozakiem, ja największy lvl miałęm 81 Arcymaga ,to była długa droga i xl mapa z podziemiami no to przyznam wtedy byłem bardzo potęzny i nie potrzebowałem nikogo do podbijania miast,miałem 3 ataki+ dodatkowy ruch na czasie i togę strażniczą więc i w czarach i walce wrecz byłem bardzo mocny miałem ze 180 ataku normalnie i z 200 obrony,jednym uderzeniem waliłem po 10-14 smoczków czarnych a gdzie jeszcze 2 ataki plus dodatkowy ruch i następne 3 ataki,więc nie mów że 20 lvl to jest wstanie wygrywać sam walki bo to jest nie prawda,jest dobry ale bez przesady . Trzeba umieć grać w H4 jeszce raz pozdro prawdziwym fanom H4 to jest giera ! XD
Pago88 dnia 29 wrzesień 2010 o 11:54
era32 wypisujesz takie głupoty że żal !!!! weź się ogarnij nie dla ciebie takie gry !!! za mały masz mózg i rozum !
Pago88 dnia 29 wrzesień 2010 o 12:04
moim zdaniem tak wogóle trzeba odróżnić H4 od reszty części, bo ona jest jedyna w swoim rodzaju chciałbym bardzo kontynuacji Herosów 4 ,marzę o tym !
konrad0 dnia 24 luty 2011 o 19:08
to super heros sam morze chodzić ale bąba heroes 4 rządzi
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry