Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Heroes V - Tribes of the east - Magia
  Nowe zaklęcia w Heroes of Might and Magic V: "Tribes of the East".
 
Poziom 1
 

Magia Mroku

   Smutek  5
Zmniejsza morale oraz szczęście wybranej jednostki wroga.
 
 
Poziom 2
 

Magia Przywołania

Magiczny Kryształ 8
Tworzy Kryształ na wskazanym polu bitwy, który blokuje je aż do końca walki lub aż zostanie zniszczony. Kryształ ma 1 Punkt Życia oraz 0 Obrony, jest odpowiednikiem jednostki pierwszego poziomu. Zniszczony eksploduje zadając Obrażenia otaczającym go stworzeniom w wysokości zależnej od stopnia zaawansowania talentu rzucającego. Mistrz Krwawej Ziemi sprawia, że zaklęcie Magiczny Kryształ staje się silniejsze (efektywna Siła Czarów jednostki rzucającej to zaklęcie wzrasta o 4).
 

Magia Światła

Regeneracja  8
Wybrana jednostka regenerować będzie w swej turze punkty zdrowia. Nie działa na jednostki nieumarłe.
Wskazany oddział regeneruje 75%+Siła Czarów*5% Punktów Życia przed swoją turą.
 
 
Poziom 3

Magia Przywołania

Bariera Mieczy  12

Tworzy czasowo długą na trzy pola barierę we wskazanym miejscu. Barierata ma dodatkowe 75% do obrony przeciw atakom magicznym idystansowym, a przy ataku wręcz odbija całość zadanych jej obrażeń.
Bariera nie może zostać zaatakowana przez bohatera, lecz może zostaćuszkodzona przez zaklęcie Trzęsienie Ziemi. Każdy z trzech segmentów Bariery jest niezależnym obiektem i posiada własne Punkty Życia zależne od stopnia zaawansowania talentu Magia Przywołaniarzucającego.Mistrz Krwawej Ziemi sprawia, że zaklęcie Bariera Mieczy staje się silniejsze (efektywna Siła Czarów jednostki rzucającej to zaklęcie wzrasta o 4).
 
 
Poziom 4

Magia Przywołania

Gniazdo Os 10
Tworzy Gniazdo Os na wskazanym polu. Rój Os będzie atakować wrogie stworzenia aż do końca bitwy lub aż zostanie zniszczony (Rój nie zaatakuje nieumarłych, żywiołaków i jednostek mechanicznych).W czasie swojej tury, Gniazdo rzuca zaklęcie Rój Os na poziomieeksperckim (z Siłą Czarów równą Sile Czarów przyzywającego), na najbliższą wrogą jednostkę, która jestpodatna na to zaklęcie. Zaklęcie wykorzystuje Manę Gniazda (wszelkie modyfikatory są ignorowane).Gniazdo ma 10, 25, 50 lub 100 Punktów Życia, w zależności od stopnia zaawansowania talentu rzucającego. Obrona jest równa poziomowi bohatera rzucającego zaklęcie oraz jest niewrażliwe na magię. Gniazdo jest traktowane jako jednostka 8 poziomu z mocą 10000. Inicjatywa jest zależna od stopnia zaawansowania talentu rzucającego – przyzwane pojawia się na polu bitwy z Gotowością Bojową w zakresie 0.5 i 1. 
 

 

Magia Światła

Boska Zemsta  14
  Zadaje magiczne obrażenia wskazanej jednostce zależne od ilości zabitych przez nią jednostek sojuszniczych od początku walki.
Liczba Obrażeń obliczana jest indywidualnie dla każdego wrogiego oddziału w zależności od ilości zdobytych przez oddział „Fragów”: liczba zabitych jednostek jest mnożona przez ich poziom. Na przykład, zabicie 5 Chłopów daje 5 Fragów, a zabicie 1
Paladyna 6 Fragów. Zabijanie przyzwanych wojsk nie daje Fragów.Wyliczając obrażenia F jest podnoszona do kwadratu dla Fragów celu.

 
Poziom 5

Magia zniszczenia

Głębokie Zamrożenie  11
 Zamraża cel, natychmiast zadając obrażenia od zimna i powoduje dalsze obrażenia fizyczne, zadawane przez pewien czas w związku z odmrożeniami.
Liczba fizycznych obrażeń jakie cel otrzyma w następnej turze jest zwiększona o (Siła Czarów+1)*3% (wyłącznie (Siła Czarów+1)*1% przy braku zaawansowanego talentu). Mistrz Lodu dodaje dodatkowe działanie w postaci zamrożenia (zamraża na 0.3 tur).

Magia mroku 

 Wampiryzm  10
Wskazana sojusznicza jednostka otrzymuje atrybuty i zdolność Wyssanie Życia tak jakby była wampirem. Efekt kumuluje się z naturalną zdolnością Wyssanie Życia. Zaklęcie nie może być rzucone na jednostki mechaniczne i żywiołaki (w tym gargulce). Ilość wyssanych Punktów Życia zależna jest od zadanych Obrażeń oraz od stopnia zaawansowania talentu rzucającego.

 

 Opracował Martin na podstawie kompedium Hereos5 ver.3.0pl

Komentarze
adamol dnia 28 czerwiec 2007 o 20:51
bardzo fajne te zaklęcia - większość pochodzi z heroes 3 z najwyższego poziomu magii
apuspl dnia 05 lipiec 2007 o 16:26
nie bardzo fajne tylko superowe:upset::upset::upset::upset::upset:
apuspl dnia 05 lipiec 2007 o 16:27
bardzo bardzo superowe
Red Dragon dnia 05 lipiec 2007 o 23:03
Na pewno się przydadzą.
Chciałbym żeby było ich chociaż kilka więcej.
smileysmileysmileysmiley
Red Dragon dnia 05 lipiec 2007 o 23:03
Na pewno się przydadzą.
Chciałbym żeby było ich chociaż kilka więcej.
smileysmileysmileysmiley
Zehir dnia 09 lipiec 2007 o 09:22
Zapowiada się fajnie!...smiley
BolekSzukaLolka dnia 31 lipiec 2007 o 22:23
... oj tak! smiley
Shadow_Witch dnia 06 sierpień 2007 o 21:54
Hym. Ciekawe zaklęcia smiley
oliwsen7 dnia 14 sierpień 2007 o 03:22
Coś mi się wydaje, że trzeba będzie mieć dość wysoki poziom bohatera, by mógł się nauczyć tych zaklęć. Są dość silne.
pumba009 dnia 17 sierpień 2007 o 19:19
Ale będzie warto
mako dnia 27 sierpień 2007 o 13:18
no zwłaszcza ten Vampirism
skosa2 dnia 30 sierpień 2007 o 10:06
nie trzeba miec asz tak dobry poziom wystarczy 50 mana i ci starczy na pare użyc smiley
Ilidan Stromage dnia 15 wrzesień 2007 o 18:52
według mnie najlepszy czar to bedzie Deep Freeze smiley
Red Dragon dnia 17 wrzesień 2007 o 17:48
Wspaniałe czary!
paladyn-mistrz dnia 18 wrzesień 2007 o 12:38
dwa czary do mojej kolekcj bardzo bobre i chwale to co tworzom ja to kupie
adamol dnia 23 wrzesień 2007 o 22:19
super jest też divine vengeance - najbardziej mi się podoba ( oczywiście vampirism tez ) smiley
agrael207 dnia 25 wrzesień 2007 o 07:30
ten wamipiryzm tez daje ze np:szmaragdowy jest kruchy ja szkielet<co><co><co> smiley smiley smiley
Loch dnia 28 wrzesień 2007 o 17:04
Czemu tak mało czarów smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
Ilidan Stromage dnia 28 wrzesień 2007 o 20:22
troche mało tych czarów jak na ostatni dodatek do heroes 5
Czarny smok dnia 14 październik 2007 o 17:20
Tak można powiedziec że ZA mało, ale i tak zajebiste
Ilidan Stromage dnia 19 październik 2007 o 16:29
faraon2000 masz racje
minastir dnia 26 październik 2007 o 20:48
Podobają mi się ale przydało by się ich więcej bo jednego brakuje "pomsta bogów"
Ilidan Stromage dnia 29 październik 2007 o 21:32
mogli by jeszcze dodac do magi światła czar psalm mocy bo według mnie w 3 był najlepszym czarem wspomagającym jednoste a jak miałes mistrz wody w 3 to rzucałes go grupowo i wtedy jednostki stawały sie potężne
panther8 dnia 03 listopad 2007 o 21:34
Zgadzam się z przedmówcą
Matim dnia 09 listopad 2007 o 19:26
dobre to wyssanie życia
Przemek1994 dnia 18 listopad 2007 o 17:27
te zaklęcia są super, zwłaszcza ten Vampirism smiley
Black_Demon dnia 23 listopad 2007 o 22:00
Jednym z najbardziej przydatnych to Deep Freeze. Ratowało mi życie wielu sytuacjach np. skuteczne na nową odmianę Tytanów
Raelag dnia 08 grudzień 2007 o 15:52
Extra ta magia Orkowsmiley
Najlepsze to Vampirism
Kakashi dnia 15 grudzień 2007 o 21:37
a wg mnie vampiryzm z archanioła zrobie wampirzego lorda
Szalas22 dnia 23 grudzień 2007 o 09:10
Wampiryzm RULES!!! smiley smiley smiley
Incub dnia 29 grudzień 2007 o 20:30
smiley fajne są te nowe czary ale szkoda że nie ma ich więcej
diamentowy dzin dnia 29 grudzień 2007 o 20:32
w pełni sie z tobą zgadzam Incub
Kha-Beleth94 dnia 08 styczeń 2008 o 19:22
Skala:
1 - obrzydliwie obrzydliwe smiley
2- okropne
3- niedopuszczalne
4- no i poco?smiley
5- takie se
6- no już lepiej
7- OK
8- podoba mi się
9- super
10 - Super extra wystrzałowe bombowe!!! [Jupi]


1- 7
2- 8
3- 8
4- 7
5- 8
6- 9
8- 9
Seban1988 dnia 09 styczeń 2008 o 13:08
Kha-Beleth94, jakiś poje....ny jesteś, ciągle tylko coś oceniasz i to w taki chory sposób:/
Sylana dnia 14 styczeń 2008 o 08:43
smiley smiley Zgadzam się z Sebanem1988!!!Super te czary!!! smiley smiley smiley smiley smiley smiley
sasuke65 dnia 14 styczeń 2008 o 11:01
dotyk wampira zrzynajom
adamos112 dnia 14 styczeń 2008 o 16:58
zaje...te niewiem co więcej powiedzieć smiley
KaM13 dnia 19 styczeń 2008 o 13:27
Deep Freeze
Vampirism smiley
Divine Vengeance
to najlepsze zaklęcia smiley
Bartlomiej159 dnia 21 styczeń 2008 o 21:00
czytalem ze bedzie ich wiecej brakuje chyba 10 bo tak czytalem w gazecie nesswek smiley
w4 dnia 22 styczeń 2008 o 20:32
moim zdaniem wampiryzm i regeneracje są dobrymi zaklęciami, chociaż ten rój os też nie jest zły
Kaktus clon dnia 25 styczeń 2008 o 11:44
wow wow wow kiedy ja będe je mógł wyprubować smiley
SEBUCH dnia 25 styczeń 2008 o 16:36
Super zakłecia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! smiley smiley smiley smiley smiley smiley
happy elf dnia 25 styczeń 2008 o 19:59
super ja wogle bym hciał fbułe trujki miec w piontce
Oslo13 dnia 26 luty 2008 o 16:18
Wampiryzm i smutek to jedyne dobre czary. Magia mroku wciąż jest najlepsza
rudymenko dnia 02 marzec 2008 o 15:02
NIE WIDZIAłEM OCH W HEROES 3 ale są gitn gitara
dungeon_lethos dnia 04 marzec 2008 o 09:21
mało, mało tego
goblin dnia 17 marzec 2008 o 10:27
BOSKA ZEMSTA JEST RULEZsmileysmileysmileysmiley
Czarci pomiot dnia 20 marzec 2008 o 19:38
SMUTEK jest do bani:upset:Fajne jest WAMPIRYZMsmiley
Kamilas dnia 21 marzec 2008 o 15:46
podobały mi się serafy wysysające krew
grondo-lamer dnia 31 marzec 2008 o 21:13
minastir ty se wymyśliłeś ten"psalm mocy"?
grondo-lamer dnia 31 marzec 2008 o 21:15
a mi się za to podoba najbardziej bariera mieczy (bo lubię forty i barykady),
a na drugim miejscu wampiryzm
turtwig dnia 09 kwiecień 2008 o 20:22
fajne zaklęcia
-tylko trochę ich mało
amba dnia 10 kwiecień 2008 o 18:20
grondo-lamer czy cie coś...psalm mocy jest w trójce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ilidan Stormage dnia 12 kwiecień 2008 o 17:15
Wampiryzm is the best daje go zawsze na jedostkę 7-poziomu lub 1-poziomu smiley aaa a te gniazdo os do dupy!
czesiomaro dnia 27 kwiecień 2008 o 15:42
nie jest źle.. smiley. ale byłoby lepiej gdyby było po dwa czary na poziom (tak, dla równej liczby :smilewinkgrinsmiley
Brzoza95 dnia 14 maj 2008 o 15:20
ej jest no ktos
dragon0 dnia 23 maj 2008 o 18:30
Słabizna...
grabos dnia 06 czerwiec 2008 o 14:14
super w innych tez takie były czary ale były mniej skuteczne
Ilidan Stormage dnia 17 czerwiec 2008 o 10:52
Wampiryzm jest fajny bardzo .....Według mnie ten ul jest słaby. smiley
Altiwo90 dnia 20 czerwiec 2008 o 11:12
Fajne zaklęcia smiley
igor2-10 dnia 27 czerwiec 2008 o 14:41
ja chacialbym miec wszystkie zaklecia uwilbiam magie i robie sobie 4 rodzaje magii na experckim szkoda tylko ze mi kody do tego nie dzialaja a jak chce zrobic w edytorze to zawsze jest problem jak zapisuje np. kaplica 78.34 jest costam costam
groszek13 dnia 30 czerwiec 2008 o 16:15
super smiley smiley smiley
Kostek dnia 18 lipiec 2008 o 08:39
czary są słabe!! RUNY NAJLEPSZE!!!!!!!!
sober13 dnia 14 sierpień 2008 o 18:33
boska zemsta and nothing else
thonn dnia 24 sierpień 2008 o 13:51
nie moge przejsc rebelia smiley
podczacha98 dnia 14 listopad 2008 o 17:50
wyprubowałem wampiryzm jest super
Kostek dnia 23 listopad 2008 o 12:31
RUNY!!!!!! :):):d:d
mati93 dnia 24 listopad 2008 o 17:39
co ja moge powiedzieć? smutek przy dużej sile czarów jest bardzo efektywny
magiczny kryształ no nie wiem po co to wogóle jest to jest do bani
bariera miecza przydaje się na strzelców aby zablokować ich atak z dystansu
regeneracja dobra
głębokie zamrożenie świetne przy dużej sile czarów
wampiryzm rewelka
gniazdo os może być chociaż rzadko tego używałem
mati93 dnia 24 listopad 2008 o 17:40
a i jeszcze boska zamsta zaaaaaaawaaaaaaalisteeeeeeeeeee
HMN10 dnia 20 grudzień 2008 o 18:01
extra sa te czary
Godryk144 dnia 06 luty 2009 o 17:37
Igor uzywa kodów , tylko ci co nie umieją grać uzywają kodów
Archangel dnia 25 luty 2009 o 21:13
Najlepsza Boska Zemsta,bo nie trzeba mieć dużej siły czaróq.W pojedynkach zawsze Galiba bierzcie,bo ma Boską Zemstę która zżera 10 many,a on ma jej 180.Co do innych zaklęć nie prubowałem,bo zawsze na chama lece.
heroesrex dnia 17 marzec 2009 o 12:41
Głębokie zamrożenie i magiczny kryształ jest extra
Grapcio dnia 22 marzec 2009 o 15:41
A ja uważam,że najlepszy jest Wampiryzm,po prostu rzucamy czar na np.Arcydiabła i jest masakra.
masster11 dnia 05 czerwiec 2009 o 09:42
supcio !! smiley
Jarling dnia 17 czerwiec 2009 o 08:36
Czary które mają w Hordach są naprawdę super.
Penelopa132 dnia 17 czerwiec 2009 o 12:09
Zgadzam się z wami,że w dzikich Hordach Magia jest spoko smiley. Jeśli chodzi o ulubione zaklęcie to oczywiście Wampiryzm xD
Inteus dnia 07 lipiec 2009 o 20:22
On nie dodał wszystkich czarów a dla mnie najlepszy czar to Boska Zemsta.
zielny serafin z dzungli dnia 20 sierpień 2009 o 22:20
Lubie smutek fajny czar a jak wysoką magię mroku to wogule ;]
zielny serafin z dzungli dnia 20 sierpień 2009 o 22:21
Kryształ I Bariera Mieczy też niezłe
cyklop6 dnia 03 wrzesień 2009 o 14:54
Te zaklęcia są The Best,te zaklęcia są The Best!!!!
cyklop6 dnia 03 wrzesień 2009 o 14:55
Mówię Wam Boska Zemsta to najlepsze zaklęcie z tych wszystkich.I jestem pewien bo gram w Herosa od 6 lat.
daredevil dnia 19 wrzesień 2009 o 01:44
Jakim czarem mogę zdjąc szał bo oczyszczenie nie działa???
zielny serafin z dzungli dnia 28 styczeń 2010 o 20:12
nigdy nie miałem boskij zemsty ale bardzo żatko jestem magiem a jeszcze rzadziej magiem światła
zielny serafin z dzungli dnia 28 styczeń 2010 o 20:13
rzadko rz
Lord_Mergoth dnia 17 marzec 2010 o 21:29
moce dobre normalnie the best
Jygoslaw dnia 01 lipiec 2010 o 12:12
Podoba mi się wampiryzm szczególnie w przypadku gdy gram Lochem i mam sporo hydr np 150 a zabiją mi w jednej turze 50 ;/ to hydrze daje wampiryzm i zaraz znowu 150 Smiley
grajek dnia 13 lipiec 2010 o 12:17
Ja raz użyłem wampiryzmu i mi odziała świętym słowem zabili
zielny serafin z dzungli dnia 19 lipiec 2010 o 14:09
Zabili ci nie dlatego że użyłes tego czaru , tylko dlatego że miałeś słaby oddiał lub przeciwnik był dobrze rozwinięty.PRO
Tyska123 dnia 18 sierpień 2010 o 14:29
Trudno uzyskać ten czar '' Wampiryzm''
Już 3 tyg gram w dzikie hordy i mi sie ani razu nie trafiło w żadnym zamku ;(
Michal787 dnia 31 sierpień 2010 o 22:02
Ja uwielbiam "Boską Zemstę" przydaje się w trudnych walkach gdzie traci ogromne liczby jednostek
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 68% [27 Głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 15% [6 Głosów]
Dobre Dobre 5% [2 Głosów]
Przeciętne Przeciętne 3% [1 Głos]
Słabe Słabe 10% [4 Głosów]
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry