Uwaga!
To jest archiwalna wersja portalu Tawerna.biz udostępniona jedynie w celach poglądowych.
Wysoce prawdopodobne jest, iż niektóre funkcje tej strony mogą nie działać lub działać w sposób nieprawidłowy.
Zapraszamy na aktualną wersję strony.

 Download - Patche, mapy, mody oraz inne pliki gotowe do pobrania.
 Galeria - Mnóstwo screenshotów, tapet i artów.
 Grono-Graczy - Lista osób chcących zagrać w HoMM w sieci.
 Księga Gości - Wyraź swoją opinię na temat serwisu.
 CzatGG - Pierwszy taki czat na żywo w komunikatorze Gadu-Gadu :)
Aby wejść na CzatGG dodaj nr GG 3437279 i wpisz /join
Za co kochamy serię HoMM?


Kolejny artykuł mojego autorstwa chciałabym poświęcić ogólnej refleksji nad sukcesem sagi Heroes of Might and Magic. Za co kochamy tą serię gier? Co sprawia, ze przyciąga do siebie ciągle nowe rzesze fanów? Co jest przyczyną powstawania portali poświęconych tematyce tej gry? Czy ta seria naprawdę ma w sobie Moc i Magię?

Prekursorem całej serii była bez wątpienia gra King's Bounty. Możliwość gry jednym z czterech głównych bohaterów, rożne strategie gry i recepty na zwycięstwo oraz liczne zadania do wykonania zachwycały wielu graczy. Nikt wcześniej nie przypuszczał, ze gra odniesie aż taki sukces i będzie on motywował twórców do stworzenia pierwszej części HoMM.

Bez wątpienia wielkie słowa uznania i pokłony należą się pomysłodawcom stworzenia fantastycznych krain i kontynentów, które mieliśmy szansę poznać grając w poszczególne części sagi, np. Antagarichu.
To na jego terenach toczyły sie fabuły trzech pierwszych części sagi.

W pierwszej części mogliśmy wybrać dowolna frakcję, która chcieliśmy dowodzić. Naszym celem było opanowanie i zdominowanie całego kontynentu oraz pokonanie pozostałych pretendentów do posiadania tytułu Władcy.

W drugiej części natomiast byliśmy świadkami bratobójczej walki pomiędzy Rolandem a Archibaldem. Mogliśmy wesprzeć jednego z nich i zadecydować, który zostanie Dziedzicem Tronu Ironfista. W dodatku to tu właśnie swój debiut miała frakcja nekromantów - pierwszej "konkretnie" zlej armii.

Trzecia cześć sagi została mianowana kultową. Oczarowała wiele milionów graczy na całym świecie i ma swoich wiernych zwolenników do dziś. To właśnie w tej części miały miejsce ważne dla następnej części serii wydarzenia: powstrzymanie Sandro, Wojny Królowej Katarzyny i o Ostrze Armageddonu.

Niestety, w czwartej części sagi zwolennicy Antargarichu musieli pożegnać sie ze swoim ukochanym kontynentem i przygotować na nadejście nowego - Axeothu. Wielu fanów do dziś nie może pogodzić sie z taka zmiana. To w tej części poznawaliśmy losy Dziedzica Rodu Gryphonhearta, Emilii Nightheaven i wielu wielu innych oraz ratowaliśmy świat przed Hexisem.

Wielu graczy oskarża 3DO o zniszczenie uroku serii czwarta odsłona gry a inni z kolei uważają, ze ta cześć gry jest godna swoich poprzedniczek...

Niestety w piątej części znowu przyszło nam "przywitać sie" niejako z kolejnym, nowym światem, który kompletnie jakby odrywał sie od poprzednich części i tworzył odrębna całość - Ashan. Wracając do fabuły, w piątej serii Heroes of Might and Magic ratowaliśmy świat przed intrygami sukkuba imieniem Biara. Ta cześć również była przełomowa, ponieważ mieliśmy szanse tu poznać nowa rasę Mrocznych Elfów. Osobiście jednak nie uważam, aby była jakimś super pomysłem.

Zatem za co kochamy tą serię gier? Na pewno za niezwykłe zwroty akcji i doskonale przemyślaną fabułę oraz za niezwykły klimat, który oddają muzyka oraz grafika. Duża alternatywa ras, które mamy do wyboru w czasie gry również jest imponująca - w większości przypadków jednostek są one idealnie dobrane do każdego z miast. Duża liczba bohaterów w każdej z frakcji jest kolejnym, dużym plusem – na pewno większość graczy ma swoich ukochanych herosów bez których nie wyobraża sobie rozgrywki w każdej z częsci HoMM.

Na niebywały sukces tej gry pracował ogromny sztab ludzi, który zapewne nigdy nie zdawał sobie sprawy z tego, ze najzwyklejsza z pozoru gra strategiczna osiągnie taki sukces.

Jednak w tym artykule nie sposób wspomnieć o osobach, które maja żal do twórców - z powodu zmiany planów co do miasta Forge. Jednak jak dobrze wiemy, wielu fanów pracuje nad nieoficjalnymi dodatkami do HoMM III. Mają oni na celu wcielić to miasto w życie gry.

Na zakończenie chciałabym dodać, ze wszyscy czekamy teraz na nadejście szóstej juz części serii, które planowane jest na marzec 2011 r. Czy ta część również pokochamy? Miejmy nadzieję, że będzie jeszcze lepsza od swojej poprzedniczki i że nie będzie tylko metodą producentów na zagarnięcie gigantycznych zysków. Takie zagranie nie byłoby fair wobec fanów sagi i zraniłoby nasze wierne serca.

Życzę tego zarówno Wam Drodzy Czytelnicy jak i sobie.



Wasza Laxx Nemezis

Opublikowany: 02 październik 2010 o 16:15, przez  Lady_Biara Skomentowany: 0 razy | Czytany: 1652 razy



Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Opisy przejść kampanii
Heroes V
HV: Kuźnia Przeznaczenia
Heroes V Dzikie Hordy
Heroes IV
Opisy przejść scenariuszy
Heroes V
Jak dobrze grać?
Recepty na sukces
Dla początkujących
Wybierz swojego bohatera
Sylvan
Porady techniczne
HoM&MV - aktualizacja
Odtwarzanie powtórek z walk Multiplayer
Konfiguracja Hamachi
H5 - Mody
Modyfikacja Tekstur
Modyfikacja Ikon
Modyfikacja Tekstu
Modyfikacja Statystyk
Dodawanie Efektów do Animacji
Pakowanie Modów
Informacje ogólne
Świat M&M
Kontynenty
Państwa
Mapy
Bohaterowie sagi
Fabuła HoM&M
Heroes II
Heroes III
Heroes IV
Heroes V
Wywiady & biografie
Rob King - twórca muzyki
Olivier Ledroit
Fabrice Cambounet
Tworzenie HoF
Jon Van Caneghem
Tworzenie Tote
O Forge
Informacje Ogólne
Rasa Orków
Budynki Twierdzy
Alternatywne Ulepszenia
Magia
Artefakty
Umiejętności Jednostek
Kody
Galeria
Download
Ogólne Informacje
Kody
Jednostki
Miasta
Specjalizacje miast
Budynki
Bohaterowie
Artefakty
Obiekty na mapie przygody
Tygodnie
Zaklęcia
Umiejętności
Kuźnia Przeznaczenia
Mody
Download
Ogólne Informacje
Kody
Artefakty
Bohaterowie
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Surowce
Dodatki
Download
Ogólne Informacje
Kody
Klawiszologia
Opisy scenariuszy w RoE
Opisy scenariuszy w AB
Opisy scenariuszy w SoD
Artefakty
Bohaterowie
Klasy Bohaterów
Jednostki
Miasta
Obiekty na mapie przygody
Magia
Umiejętności
Machiny wojenne
Sanktuaria Graala
WoG
Forge
Inne dodatki
Co myślisz o nadchodzącej nowej części Heroes VI?
Zapowiada się świetnie, na pewno ją kupię!
Narazie jestem ostrożny; zobaczę co o niej będą mówić inni i wtedy rozważę jej nabycie.
Nie kupię tej gry - nie zapowiada się ciekawie i wiem, że nie przypadnie mi do gustu.
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
02.10.2010, 20:46
Hadrian : Ale wiesz, jak ktoś wchodzi na tawernę i klika, coś wątpię, by aż tylu ludzi było na tawernie, w tym okresie.
02.10.2010, 20:44
Hadrian : W teraźniejszym?
02.10.2010, 10:22
Bandaro : Hadrianie, w jakim ty świecie żyjesz...
01.10.2010, 20:53
Alarick : a zauważyłeś ile kupi ?
30.09.2010, 22:39
Hadrian : Ej a zauważyliście ile to osób nie kupi H6? Trochę tego jest...
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : smiley
27.09.2010, 13:45
Psychol55 : Nie interesuj się
26.09.2010, 21:43
Hadrian : Hmm dobre pytanie, ale nie do mnie smiley
26.09.2010, 19:11
Bandaro : ohh... a na czym ta życzliwość miałaby polegać?
26.09.2010, 14:33
Psychol55 : 8) nie wiem jak to mówi Hadrian wrodzona życzliwość

  
  

Poczuj klimat HoMM w Tawernie ;)

Z powodu emitowania reklam w postaci niechcianych PopUp'ów przez Stat24.pl zliczanie statystyk zostało wyłączone w dniu 24.12.2008.

Archiwum statystyk
Konkurs WWW - www.forumweb.pl :: 2 MIEJSCE
(2008.04)
Laureat trzeciego miejsca  w konkursie GIT SITE organizowanym przez ..:Portal młodzieży::. (Maj 2005)





Strona Główna | FORUM | Download | Artykuły | Szukaj

© 2003 - 2010 Tawerna - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody właścicieli jest zabronione! Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment. Grafiki i inne materiały pochodzące z gier Heroes of Might and Magic i innych są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by PHP-fusion & eXtreme-fusion | Desing & Themes jareQ













.
Wróć do góry